Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koncept rodne ravnopravnosti kroz aktivnosti kompanija

    Piše: Jelena Nikolić, Media Analyst, Kliping

    Prema podacima Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, indeks rodne ravnopravnosti u Srbiji za 2021. godinu pokazuje postojanje napretka u ovoj oblasti. Iako pokazuje tendenciju rasta, čini se da postoji značajan prostor za dalje unapređenje, pre svega, kroz ekonomsku sferu. S tim u vezi, Deloitteovo globalno istraživanje stavova 5000 žena iz 10 zemalja pokazalo je da je rodna ravnopravnost nazadovala tokom pandemije, potirući godine sporog ali stabilnog napretka. Isto istraživanje pokazalo je da angažovanje i produktivnost žena, kao i njihovo zadovoljstvo karijerom, zavise i od podrške koju su im kompanije pružale tokom ovog izazovnog perioda. Tim povodom agencija Kliping tokom ove godine pratila je medijska izveštavanja u kojima su se kompanije koje posluju u Srbiji spominjale u kontekstu rodne ravnopravnosti.

    Analiza je obuhvatila štampu, elektronske medije i 10 najposećenijih internet portala[1] (Blic.rs, Kurir.rs, B92.net, Alo.rs, Nova.rs, Rs.n1info.com, Mondo.rs, Danas.rs, Informer.rs i Telegraf.rs). Po vrsti medija, najveći broj tekstova zabeležen je na internet portalima (59%). Slede štampa (36%) i elektronski mediji (5%). Na osnovu pisanja navedenih medija, analiza pokazuje da su po broju medijskih pojavljivanja u okviru teme rodne ravnopravnosti najučestalije sledeće kompanije: Mozzart (35%), NIS (26%), IKEA (6%), A1 Srbija (5%) i Huawei (4%).

    U tekstovima smo najpre analizirali kojim povodima su se kompanije najčešće oglašavale o temi rodne ravnopravnosti. Kao povod medijskih pominjanja kompanija, na prvom mestu našle su se konferencije (34%). Mediji su izveštavali o konferenciji „Energetika, rodna ravnopravnost i održivi razvoj”, koju su organizovali Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost, kompanija NIS i Agencija UN za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena. Na otvaranju konferencije „Women in Tech”, održanoj u organizaciji kompanije Huawei i AFA zajednice u Jugoslovenskoj kinoteci, istaknuta je važnost da globalno uticajne tehnološke kompanije, kao što je Huawei, prepoznaju izazov većeg uključivanja žena u tehnologiju.

    Kao značajan povod medijskog spominjanja ove teme izdvojila se podrška ženskom preduzetništvu od strane kompanija (25%). Kompanija Mozzart, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost odabrali su sedam projekata kojima su dodeljena bespovratna sredstva za razvoj biznisa nezaposlenim ženama, u ukupnom iznosu od 50.000 evra. U želji da bude inicijator promena, kompanija Coca-Cola je pružila podršku Sektoru ženskog preduzetništva pri Privrednoj komori Srbije kroz donaciju sredstava za programe edukacije i profesionalnog osnaživanja žena. Uprkos pandemiji, održane su radionice koje su unapredile poslovanje više od 700 preduzetnica. Pored podrške ženskom preduzetništvu, kompanija Mozzart se u medijskim izveštavanjima istakla u kampanji „Stop nasilju nad ženama”. Tim povodom mediji su preneli da je više od 650 sportista nosilo majice sa ovim sloganom, koji je bio istaknut i na koncertima Zdravka Čolića, Nataše Bekvalac, Leksington benda i na mečevima Evrolige.

    U intervjuima za medije tokom godine zaposleni iz kompanija Mastercard, Nectar Group, Deloitte, Meridian, Mars, Balkan Bet i Soccer govorili su o značaju rodne ravnopravnosti kao važnom poslovnom prioritetu.

    Većina analiziranih tekstova (70%) bavi se primarno temom rodne ravnopravnosti, dok je u 30% tekstova ova tema najčešće spomenuta kroz društveno odgovorno poslovanje kompanija zajedno sa temama ekologije, kulture i digitalne pismenosti.

    Tim povodom, A1 Srbija okupio je stručnjake iz oblasti zdravstva, obrazovanja i ekologije na onlajn panelu sa ciljem da pokrene diskusiju o sferama našeg društva kojima je potrebna dodatna podrška.

    Na osnovu praćenja medijskih sadržaja tokom 2021. godine, možemo zaključiti da su kompanije u Srbiji, pre svega, težile ekonomskom osnaživanju žena – kroz podrške ženskom preduzetništvu, negovanjem politike ravnopravnosti polova, ali i isticanjem fleksibilnosti, pravednosti i empatije u radnom okruženju.

    [1] Izvor: Partnersko istraživanje o konzumaciji medija u Srbiji agencija „Smart Plus Research” i „Kliping” iz marta 2021.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE