Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, kolega, lideri

    Kako da poboljšate komunikacijske veštine na poslu?

    Bez obzira da li želite da se bavite biznisom, informacionim tehnologijama ili bilo kojim drugim poslom, dobre komunikacijske veštine će vam pomoći da uspete. Prema Karnegi institutu za tehnologiju, samo 15 odsto finansijskog uspeha dolazi od znanja ili tehničkih veština. Ostalih 85 odsto dolazi od sposobnosti pojedinca da efikasno komunicira, pregovara i vodi, preneo je Forbs.

    Zbog toga je veština komunikcije, koju poslodavci traže, broj jedan i treba da bude praćena takmičarskim duhom, mentalitetom timskog igrača i veštinama rešavanja problema.

    Džuli Svit, izvršna direktorka kompanije Accenture North America, nedavno je rekla u intervjuu za CNBC da „ljudi potcenjuju važnost ulaganja u komunikacijske veštine kao način da napreduju u karijeri“.

    Dobra vest je da veštine poslovne komunikacije nisu urođene, mogu da se nauče. Bez obzira da li treba da usavršite svoje veštine prezentacije ili poboljšate svoju pismenu komunikaciju, postoje koraci koje možete da preduzmete da odmah poboljšate ove veštine kako biste se istakli na radnom mestu, rekla je Karen Vilkinson, pomoćnica dekana liberalnih umetnosti za komunikaciju na Univerzitetu Južni Nju Hempšir.

    Razgovor, veštine

    Razgovor, slušanje, veštine (Unsplash)

    1. Naučite kako da slušate

    Većina ljudi potcenjuje ulogu neverbalne komunikacije ili govora tela. Prema jednoj studiji, govor tela je odgovoran za 55 odsto načina na koji slušaoci doživljavaju govornika.

    Isto tako, aktivno slušanje igra ogromnu ulogu u tome koliko dobro razumemo i upijamo ono što osoba govori, rekla je Vilkinson.

    Važno je ne samo da slušate reči koje neko izgovara, već i ton i ono što govornika čini strastvenim u vezi sa temom.

    „Tako često slušamo da odgovorimo. Ako uzmemo aktivniju ulogu, bićemo mnogo bolji slušaoci“, napomenula je ona.

    Posao, komunikacijske veštine

    Posao, komunikacijske veštine (Pixabay)

    Na primer, kada se uključite u aktivno slušanje, u stanju ste da parafrazirate ili rezimirate poruku, razvijete promišljena pitanja kojim tražite pojašnjenje i čekate pre nego što date mišljenje.

    Ona takođe poziva slušaoce da provedu nekoliko minuta upijajući poruku pre nego što daju predloge ili postavljaju pitanja.

    „U redu je reći, ‘dopusti mi da razmislim o tome na trenutak i da ti se javim’”, dodala je.

    2. Ne oslanjajte se na prezentaciju

    U svetu e-pošte i poruka, lako je ignorisati svoje govorne veštine dok se ne nađete na podijumu. Zaposleni moraju da znaju kako da dobro govore pred malim i velikim grupama. Deo poboljšanja te veštine je vežba i znanje šta ćete reći, pripremanje kako ćete to saopštiti i eliminisanje stvari koje odvlače slušaoca od glavnih tačaka. Prilikom predstavljanja, Vilkinson je rekla da je najbolje ispričati priču i povesti publiku sa sobom na putovanje.

    Posao, komunikacijske veštine

    Posao, komunikacijske veštine (Pixabay)

    „Ljudi su u stanju da zapamte kratku priču mnogo brže od tačaka na slajdu. Ako možete da ih učinite aktivnim učesnikom, to će vam pomoći da očarate publiku i privučete je“, dodala je.

    Iako vizuelni elementi dopunjuju dobru prezentaciju, Vilkinson poziva izlagače da se ne oslanjaju na slajdove.

    „Vežbanje pred nekim od poverenja je odličan način da dobijete povratne informacije. Jedna osoba ne može uvek da smisli sve i moramo da budemo otvoreniji za primanje predloga“, rekla je ona.

    3. Vodite računa o tonu tokom razgovora

    Telefoni se više ne koriste prvenstveno za telefoniranje, a milenijalci mnogo više vole slanje poruka nego razgovor, navodi Forbs. Ipak, pokazivanje da možete dobro da se nosite sa telefonskim razgovorima je ključni deo poslovne komunikacije. Osoba sa druge strane telefona ne može da vidi vaš izraz lica ili da pročita emotikone, zbog čega je toliko važno da obratite pažnju na ton glasa. Bilo da razgovarate sa klijentima ili kolegom, trebalo bi da pokažete poštovanje i ljubaznost tonom svog glasa, rekla je ona.

    Posao, komunikacijske veštine

    Posao, komunikacijske veštine (Pixabay)

    „Zaista morate da znate kako da se nosite sa improvizovanim pozivom kada vas neko zove zbog situacije koja nije pozitivna. Morate da znate kako da ostanete mirni i da sagovorniku date do znanja da slušate i da vam je stalo“, objasnila je.

    Vilkinson je istakla da pozivaoci posebno žele da budu u mogućnosti da ispričaju svoju priču onima koji rade u službi za korisnike ili u odnosima s javnošću, a na slušaocima je da razumeju nevolju i preduzmu odgovarajuće mere.

    „Postojanje strategije za reagovanje kada je neko uznemiren je ogroman deo zaštite komunikacijskog brenda u svetu u kom kupci mogu da emituju neprijatna iskustva putem društvenih medija“, kazala je.

    4. Pišite efikasnije e-poruke

    Prema Forbsu, e-pošta je najčešće korišćeni alat za poslovnu komunikaciju na radnom mestu. Zaposleni troše više od 6 sati šaljući i primajući u proseku 123 e-poruka dnevno. Loše napisane, nejasne ili obmanjujuće poruke e-pošte smanjuju produktivnost i mogu ostaviti loš utisak na čitaoca.

    Posao, komunikacijske veštine

    Posao, komunikacijske veštine (Pexels)

    5. Dobro sarađujte sa zaposlenima na daljinu

    Prognoza trendova zapošljavanja Svetskog ekonomskog foruma nazvala je fleksibilan rad, uključujući rad na daljinu i virtuelne timove, „jednim od najvećih pokretača transformacije“ na radnom mestu, dok je Galupova anketa pokazala da 43 odsto ispitanika neko vreme provede radeći virtuelno.

    To znači da zaposleni moraju da razviju komunikacijske veštine koje im mogu pomoći da premoste jaz između ljudi na radnom mestu i onih koji rade na daljinu. Vilkinson je rekla da je sposobnost rada u timu jedna veština koja se ne može prenaglasiti.

    „Kada sa nekim radite na daljinu, može doći do prekida veze. Tu dolaze saosećanje i empatija. Ako možete da komunicirate sa ljudima na svim nivoima, to je velika prednost“, rekla je ona.

    Posao, komunikacijske veštine

    Posao, komunikacijske veštine (Pixabay)

    6. Ne zanemarujte kritične softverske veštine

    Očekuje se da će većina zaposlenih doći na posao najmanje sa poznavanjem Microsoft Office programa. Razumevanje kako da kreirate prezentacije, dokumente i infografiku je ključno za uspešno kreiranje, uređivanje i prikazivanje poruka. Takođe je važno da zaposleni mogu da dele i upravljaju datotekama sa svojim kolegama.

    Nije neuobičajeno da zaposleni u današnjim komunikacijskim poslovima imaju mnogo zvanja – od pisca preko stratega za društvene medije do dizajnera, na primer.

    „Moraćete da znate kako da napravite grafiku, odgovorite na krizu, napišete blog ili napravite veb stranicu. Komunikacija je vezana za tehnologiju i tehnologija se stalno razvija“, objasnila je Karen Vilkinson.

    Bez obzira kojom se profesijom bavite, savladavanje ovih kritičnih komunikacijskih veština pomoći će vam da se istaknete u kancelariji.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE