Probudi razgovor: ,,Ako interna komunikacija nije uspešna, neće biti ni eksterna“ (VIDEO)

Kafa ima jedinstvenu moć da nas okupi i natera da prevazilazimo barijere u komunikaciji. Zbog toga smo Međunarodni dan kafe obeležili u jedinstvenom konceptu Miele Experience centra sa prijateljima, učeći o kafi skoro sve što za par sati može da se nauči i pričajući o tome kako je i zašto nama kafa u životu važna.

Ivan Radojčić, urednik Blic Good lifea otkriva koja su pravila za dobru poslovnu komunikaciju, koja je razlika između komunikacije unutar kompanije i ispred nje, kao i šta misli o direktnoj komunikaciji.

Koja su, po vašem mišljenju, tri osnovna pravila za dobru poslovnu komunikaciju?

‒ Poštovanje, sažetost i izbegavanje (sopstvene i tuđe) pasivne agresije. Znam da ovo poslednje zvuči kao jednostavno, ali svi znamo da se u praksi baš i ne podrazumeva.

Koliko se komunikacija ispred kompanije razlikuje od one unutar nje?

‒ Razlikuje se na isti način na koji pripremimo meze kad dođu gosti u odnosu na ono što grickamo kad smo sami ispred TV-a. Za nijansu je promišljenija i zahteva dodatni trud, ali treba da reflektuje ono kako tim u njoj inače živi, tj. radi. Tokom svih ovih godina u medijima nikad nisam video firmu čija je eksterna komunikacija uspešna ako interna nije.

Kada pripremate kolege za neki intervju ili javni nastup, kako ih savetujete?

‒ Okružen sam ljudima koji, uglavnom, imaju i raskošnije iskustvo u medijskim i javnim nastupima, čak i kad su mlađi od mene, ali ako bih davao savet, rekao bih da na svaki intervju ili javni nastup treba ušetati sa nekom sopstvenom muzičkom temom u ušima radi spontanosti. Moja je (trenutno) „Feel it still” – Portugal The Man.

Ivan Radojčić, urednik, Blic Good life, komunikacija

Ivan Radojčić, urednik, Blic Good life, komunikacija

Da li verujete u snagu direktne komunikacije i gde vidite njene najveće mane?

‒ Posegnuo bih ovde za horoskopom: Vage su diplomate i ja, jednostavno, retko kad vidim sebe kao nekog ko uzvikuje: „To ti je bezveze!” – i kad neko pita i kad ne pita. To ne znači da ne cenim iskreno mišljenje u svakom pravcu, naprotiv. Ipak, direktna komunikacija je poput žestokog pića – treba se konzumirati odgovorno.

Da li koristite neka iskustva i pravila iz privatnog života kada razgovarate sa kolegama?

‒ Koristim uzrečicu „pile” previše i samo čekam da se neko požali HR službi zbog toga. Šalu na stranu, jedino pravilo iz privatnog života je upravo i plod uredničkog iskustva, tako da je, zaista, nejasno šta je tu starije kod mene: „Ne osvrći se u besu!” A da, to je i pesma „Oasisa”, dakle, pun krug.

Smatrate li da novi kanali komunikacije otežavaju ili pomažu da se bolje razumemo?

‒ Meni, zaista, mnogo toga olakšavaju, jer su temeljito vizuelni – a ja sam takav tip. Naišao sam pre neki dan na Tiktoku na onu staru reklamu za držač za bežični telefon – model „cigla” – kojom se reklamira kako će sada razgovori biti mnogo lakši i samo se pitam da li će nam, i za koliko godina, današnji kanali komunikacije delovati kao šizovi iz prošlosti… Stoga, viđanje nikad ne zastareva.

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: BIZLife Magazin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE