Kako da stvorite radnu kulturu u kompaniji i budete poželjan poslodavac?
U doba Velike ostavke, direktori su u gotovo stalnoj borbi da privuku i zadrže talente. Za to je najvažnije pitanje kulture kompanije. Studije su otkrile da je toksično korporativno okruženje više od 10 puta uticajnije od novčanih primanja kada je reč o zaposlenima koji napuštaju posao.
Kompanije koje razmišljaju unapred moraju da vrate fokus na izgradnju i održavanje privlačne kulture kompanije koja je nagrađena, u kojoj se zaposleni osećaju ovlašćenim da doprinesu, ojačaju i dobiju podršku na duge staze — posebno u vremenima izazova ili promena.
Održavanje načina razmišljanja na prvom mestu ljudi i podsticanje zaposlenih da budu zagovornici kompanije, da budu tu jedni za druge i kompaniju, od velikog je značaja. Evo četiri osnove za izgradnju regenerativne kulture radnog mesta.
Usklđivanje zaposlenih sa vrednostima kompanije
Uspešne organizacije daju energiju zaposlenima oko osnovnih vrednosti, pozivajući se na njih u vremenima neizvesnosti i modelujući ih za klijente, potrošače i opšte dobro. Rano i eksplicitno uspostavite svoje vrednosti, tako da zaposleni mogu da ih razumeju, da deluju na njih i identifikuju ih u drugima.
Dosledno i zajedničko uvažavanje vrednosti kompanije omogućava zaposlenima da se angažuju sa organizacijom na dubljem nivou, podstičući profesionalne i lične investicije koje vode ka ciljevima kompanije.
Jedan od načina da uskladite svoj tim oko vrednosti kompanije je da ih priznate i unapredite u svakoj prilici. Važno je i prepoznati ljudi koji su primer vrednosti kompanije i stvoriti podsticaje za one koji ih podržavaju. Drugi način je da osigurate da politike vaše kompanije odražavaju i jačaju vaša uverenja.
Kada osnovna načela vaše kompanije pomognu da se vaš tim učvrsti u suočavanju sa preprekama, usmerava zajedničko donošenje odluka i podstiče kolektivnu akciju, iskusićete vrstu kontinuiranog rasta i afirmacije neophodnu za regenerativnu kulturu.
Kompanije treba da se fokusiraju na ljudsku vezu
Usklađivanje vrednosti je ključno za organizacije jer pomaže u promovisanju povezanosti zaposlenih. Od suštinskog je značaja da stvorite prilike za vaše zaposlene da prepoznaju, slave i podržavaju jedni druge oko osnovnih uverenja i poslovnih ciljeva. S obzirom na to da otprilike 50 odsto lidera traži od zaposlenih da se vrate u kancelarijsko okruženje, takve veze mogu da se stvore lakše.
Uprkos porastu kancelarijskih pogodnosti poput stolova za stoni tenis, novo istraživanje Enboardera otkrilo je da 60 odsto ispitanika smatra da je najvredniji element rada u kancelariji prilika za spontane interakcije sa kolegama. Druge aktivnosti koje su izazvale najjača osećanja povezanosti bili su timski sastanci, jedan na jedan i razmena veština i znanja sa kolegama.
Rezultati istraživanja su dobre vesti za poslodavce jer ove aktivnosti nisu ništa novo. Nema potrebe za posebnim događajima ili jedinstvenim programima „izgradnje veze“. Umesto toga, podsticanje zaposlenih da sarađuju na sastancima uz kafu, pa čak i slučajne interakcije može da bude samo ključ za jačanje sveukupnih veza.
A kada je veza jaka, pokazalo je istraživanje, produktivnost, zadovoljstvo i zadržavanje zaposlenih su takođe jaki – sve to doprinosi regenerativnoj kulturi, piše Entrepreneur.
Objedinjenje različitih iskustava i perspektive
Vredni pojedinci koji se ujedinjuju oko zajedničkih vrednosti mogu da iznedre nove inovacije i odlične rezultate.
To počinje u procesu zapošljavanja. Objedinjavanje svežih perspektiva, različitih životnih iskustava i niza stručnosti može da učini organizaciju jačom u celini, pomažući da se spreči zatvoreno razmišljanje, promoviše domišljatost i da se svi smatraju odgovornim. Kada različiti stručnjaci dele iste vrednosti i osećaju povezanost jedni sa drugima i vašom misijom, potencijal je beskrajan.
Specijalizovani članovi tima koji međusobno balansiraju mogu da omoguće da delegirate sa poverenjem i samopouzdanjem, dajući im mogućnost da unaprede vašu organizaciju.
Na primer, zaposleni stvaraju aktuelne radne grupe oko osnovnih principa, dajući preporuke rukovodstvu o promenama politike u ovim oblastima — od mera održivosti do napora za zastupanje umetnika. U međuvremenu, uz podršku rukovodstva, zaposleni su ohrabreni da preuzmu inicijativu za operativne inovacije, stvarajući efikasnost i poboljšanja koja doprinose poslovnom uspehu.
Takvo posredovanje zaposlenih je kritično za uviđanje vrste održivog rešavanja problema i poboljšanja neophodnih za regenerativnu kulturu radnog mesta.
Naglasak na obrazovanju
Na kraju, ne zaboravite da unapredite aspiracije vaših zaposlenih – i lične i profesionalne. Često će zaposleni koji žele da unaprede određeni skup veština ili oblast stručnosti doprineti svojim novootkrivenim snagama vašoj organizaciji na smislen način.
Počnite tako što ćete uključiti obrazovanje u obuku zaposlenih.
Osim toga, obezbedite stipendije za kontinuirano obrazovanje: finansiranje radionica, predavanja, konferencija ili drugih obrazovnih poduhvata. I dozvolite vašim zaposlenima da predstave svoja saznanja kompaniji u celini. Promovisanje stalnog napredovanja inspiriše svakog pojedinca da ima način razmišljanja orijentisan na svoj rast i rast organizacije.
Dalje od materijalnih pogodnosti
U današnjem okruženju zapošljavanja i zadržavanja, ne možemo da potcenimo uticaj kulture radnog mesta. Prošli su dani kada su mini frižider, aparat za kafu, brendirana roba ili članstvo u teretani mogli da privuku talente. Umesto toga, lideri treba da se usredsrede na temeljne aspekte kulture, poput usklađivanja vrednosti i ljudske povezanosti. Kada se oni učvrste, osnažite zaposlene i njihov osećaj svrhe u poslu i obezbedite obrazovne mogućnosti da unaprede tu svrhu. To su gradivni blokovi regenerativne kulture — one koja je prilagodljiva, otporna i uvek poboljšava ono što je ranije urađeno.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash, Pexels