Koliko je LinkedIn platforma prostor za deljenje ličnog sadržaja?
Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovaj put tema je Linkedin kao prostor za deljenje ličnog sadržaja.
Piše: Dejan Pataki
Ovo je pitanje koje je potpuno na mestu, posebno kada se uzme u obzir da se s vremena na vreme čuju “kritike” da LinkedIn postaje novi Facebook. Na platformi se mogu videti fotografije dece, a uskoro će, kako neki predviđaju, tu biti i kučići i mačići.
Pre nego što odgovorim na ovo pitanje, tačnije, iznesem svoj stav, hajde da se podsetimo osnovnih stvari koje su već više puta napisane na ovim stranicama: vaš LinkedIn profil je vaša prodajna stranica. Njegov cilj je da vas predstavi poslovnoj zajednici, poveže sa poslovnim ljudima i ponudi ono što vi i vaša kompanija možete da pružite.
Emocije kao ključ marketinga
Sada jedna digresija kako bih potkrepio svoj odgovor: zadatak ljudi iz marketinga je da involviraju emocije u proces prodaje, ponude. Koka-Kola ne prodaje samo zašećerenu vodu, ona prodaje sreću; Nike komunicira stav, a ne samo sportsku opremu.
Jedan zanimljiv primer koji sam čuo od Laze Džamića, marketing stratega, dolazi iz sasvim drugačije sfere. Dobio je zadatak da pomogne ljudima koji na pijaci prodaju jaja (eto, malo drugačiji primer od Koka-Kole ili Nikea). Predložio im je da jaja postave u pripremljena gnezda, a zatim da pored tih gnezda postave fotografije koka i da im daju imena. Proces je nazvao „emocionalizacija poruke“. Na taj način jaja su dobila dodatnu vrednost, dobila su kontekst i izazvala emocije. Umesto običnog jajeta u kutiji, sada ste dobijali jaje od koke koja se zove Pirga. To su bila „Pirgina jaja.“
Zašto su emocije važne?
Zato što nas emocije pokreću u čak 98% slučajeva pri donošenju odluka – na svesnom ili podsvesnom nivou. Ovo je naučno dokazano.
Neuromarketing, koji se bavi analizom emocionalnih reakcija na određene reklamne poruke, meri snagu poruke kroz emotivnu valencu koju ona izaziva. Analizira se rad srca i određenih regija u mozgu. Poruka koja izaziva jaču emocionalnu reakciju (pozitivnu naravno) biće ona koja je izabrana jer će imati bolji efekat na publiku.
Lični sadržaj na LinkedIn-u – da ili ne?
Vraćamo se na početno pitanje. Kreiranjem sadržaja koji se odnosi na lične teme – na stvari koje čine naš život van poslovnog sveta – omogućavamo ljudima da nas vide kao osobe. Na ovakov način, mnogo je lakše privući pažnju i povezati se sa drugima – ako rezonujemo na emotivnom nivou. To može biti roditeljski izazov koji ste podelili, strast prema trčanju, podrška omiljenom košarkaškom klubu ili posvećenost prilikom izbora prave hemijske olovke ili rokovnika.
Nisam preterano mudar ako kažem da, ako podelite prvu rečenicu sa diplomskog rada vašeg deteta jer vas je to inspirisalo, vrlo verovatno ćete dobiti odlične KPI (key performance indicators – metrike objave).
Koliko ličnog sadržaja je dovoljno?
Kada smo utvrdili da je u redu, pa čak i strateški poželjno, kreirati lični sadržaj na LinkedIn-u koji se ne odnosi direktno na posao, hajde da odgovorimo i na drugo pitanje – koliko toga podeliti?
Lični sadržaj bi trebalo da bude manji deo onoga što delite na LinkedIn-u. Konkretno, preporučujem da primenite Pareto princip (80:20) – 80% profesionalnih objava i 20% ličnih. Zanimljivo je da će analitika verovatno pokazati suprotan odnos u smislu angažmana, jer će lične objave gotovo sigurno ostvarivati veće performanse.
AI i budućnost LinkedIn sadržaja
Cela tema dodatno dobija na značaju sa prisustvom veštačke inteligencije u našoj svakodnevici. AI postaje deo poslovnog sveta, ali i svakodnevnih aktivnosti, što menja način na koji kreiramo i konzumiramo sadržaj. Stoga, u vremenu kada se sve više digitalnih odluka donosi uz podršku tehnologije, ne zaboravimo na ljudski faktor – emocije koje pokreću.
PS: I da odgovorim na pitanje koje sam dobio na radionici upravo završenog Vivaldi foruma: nećemo od Linkedina da pravimo Elitu (Reality Show), niti da privatnost izložimo očima javnosti do kategorije egzibiocionizma.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife