Dani komunikacija

Ko tu koga kupuje? Poverenje, publicitet, bunt i odgovorno oglašavanje pod reflektorima Dana komunikacija

Kako izgleda bunt u doba brendiranog otpora? Koliko je oglašavanje danas odgovorno – i može li biti deo rešenja u vremenu izazova održivosti? Zašto nam je i dalje teško otvoreno govoriti o novcu? Što danas znači poverenje potrošača i kako izgleda javna pogreška u digitalno doba – samo su neka od pitanja koja će postaviti jedanaesti Dani komunikacija, koji će se od 15. do 18. maja održati u rovinjskom hotelu Lone. 

Festival tržišnih komunikacija donosi niz tema koje na sučelju oglašavanja, kulture i psihologije progovaraju o ključnim tačkama savremenog društva, a razgovori će okupiti predstavnike brendova, agencija, bankarskog sektora, nezavisne kreativne scene, medija i znanosti kako bi otvorili iskrene, često i neprijatne, ali nužne razgovore o temama koje nas sve oblikuju, bilo da smo potrošači, kreatori, oglašivači – ili samo ljudi u svetu koji se stalno menja.

BUY & DIE: BUY MORE! SPEND MORE! DIE MORE QUICKLY!

Oglašivačka industrija, kao sastavni deo šireg ekonomskog sistema, već decenijama podstiče potrošnju i oblikuje percepciju vrednosti u društvu. Ali u vremenu rastuće klimatske krize, postavlja se pitanje može li taj isti sistem biti preusmeren na održiviji model — ili je ideja oglašavanja koje ne promoviše neumerenu potrošnju tek utopija? Ova kompleksna i važna tema biće u fokusu rasprave Karle Andrić (osnivačica Haiku komunikacija, #EUClimatePact veleposlanica, savetnica za komunikaciju o održivosti i društvenoj odgovornosti, zagovornica protiv greenwashinga), Ane Brajković (direktorica, Circled) i Vinka Filipića (direktor, Greencajt) uz moderatora Damira Ciglara, člana organizacijskog odbora Dana komunikacija te direktora agencije Imago Ogilvy.

I LOVE TO HATE YOU: THE ANATOMY OF CANCEL CULTURE by WOLF

Šta se dogodi kada jedan trenutak sve promeni? Cancel kultura, nekada usmerena na preuzimanje odgovornosti, danas sve više nalikuje sistemu brzih presuda i javnih osuda – bez vremena za proveru činjenica, prostora za rast ili šanse za povratak. U eri u kojoj oprost nestaje iz javnog diskursa, ključna pitanja postaju: kako se nositi sa greškom u digitalno doba i postoji li način da se ona umanji? U razgovoru koji će moderirati novinar Aleksandar Stanković svoja će iskustva i uvide podijeliti Ella Dvornik, Ana Čerenšak (psihološkinja, Mental training center) i Manuela Šola (direktorka, Komunikacijski laboratorij). Kroz stvarne priče i analizu savremenih izazova raspraviće o tome možemo li uopšte još priuštiti grešku u svetu koji presuđuje brzo, javno i bez zadrške.

BEYOND THE CHECKOUT

Pitanje poverenja u maloprodaju nadilazi same potrošačke navike — ono se tiče temeljnih psiholoških mehanizama ponašanja potrošača i načina na koji se brendovi povezuju sa svojim zajednicama. U vremenu kada je autentičnost ključna, kako ponovno izgraditi poverenje između trgovaca i potrošača? Na Danima komunikacija ovaj će panel predstaviti nauku o potrošačkom ponašanju, istražujući šta osigurava lojalnost, osećaj pripadnosti i stvarnu povezanost s brendom. O ovoj će temi razgovarati Tatjana Spajić (direktorka korporativnih komunikacija, Studenac Market), Anđela Buljan Šiber (osnivačica, Izone, članica organizacijskog odbora Dana komunikacija) i Senka Brajović (partnerka, Improve Research & Analytics) uz moderatora Maroja Sabljića (direktor, B2B GLOBAL).

CAN MONEY TALK BE SEXY?

Iako je novac neizbežan deo svakodnevice, razgovori o finansijama i dalje su za mnoge neugodni, pa čak i tabu. Zašto je tomu tako, osobito u društvu u kojem je deljenje privatnih informacija postalo gotovo norma? Ovaj panel istražuje kulturološke, društvene i psihološke razloge iza naše nelagode u vezi s finansijskim temama, uz poseban fokus na ulogu komunikacijskih stručnjaka, psihologa i financijskih institucija u menjanju tog narativa. Svoja će razmišljanja i iskustva podeliti Petra Bašić Jantolić (izvršna direktorka Razvoja poslovanja s klijentima, Addiko Bank), Davor Bruketa (kreativni direktor i suvlasnik full-service agencije Bruketa&Žinić&Grey i član organizacijskog odbora Dana komunikacija), Martina Trboglav Podvorac (psihološkinja, terapeutkinja i vlasnica, Privatna psihološka praksa Corium) te DJ Rea (Rea Hadžiosmanović, muzička urednica/muzička novinarka/muzička konzultantica, vlasnica kreativnog obrta Puding) u razgovoru koji će moderirati Petar Tanta (direktor, CTA komunikacije).

NOTHING IS PUNK ANYMORE

Nekada je bunt imao svoj prepoznatljiv vizualni identitet — poderane farmerke, istrošene patike i jasan otpor prema svemu korporativnom. Danas isti taj bunt dolazi u limitiranom izdanju s pripadajućom marketinškom kampanjom. Je li svaka kontrakultura već komercijalizirana? Može li išta ostati autentično i izvan tržišnih okvira u svetu u kom i protest dolazi uz sponzora? Na ova pitanja pokušaće odgovoriti rasprava koju će moderirati Marko Šesnić (suosnivač, Studio Šesnić&Turković, član Uprave HURA-e i IAB-a Croatia), a pridružiće mu se Ela Barić (Brand Manager, Radenska Adriatic), Domagoj Davidović (kreativni strateg, MinusMinus Agency, član IAB-a Croatia) te Maro Pitarević (kreativni direktor, Real grupa).

Uz spomenute teme, mnogi će se programski sadržaji baviti kreativnošću, veštačkom inteligencijom i biznisom, ali i brojnim raznolikim temama od velikog značaja komunikacijskoj branši, među kojima su i PPP: Pitch Me If You Can — Guide to Fair & Smart Agency Selection powered by Ožujsko pivo, On Influencer Marketing by IAB Croatia: Is Your Feed a Lie?, The Experience Economy: Events as the Frontline of Brand Experience, Why Your Business Needs a Gamer’s Mindset by Game Changer i druge.

Podsetimo, uz sjajan domaći program, najavljen je niz vodećih svetskih lidera iz područja kreativnosti, digitala, dizajna, pažnje korisnika, pitchiranja, veštačke inteligencije i brojnih drugih tema. Svi koji žele biti deo ovog posebnog iskustva od 15. do 18. maja u Rovinju, informacije o učestvovanjumogu pronaći na www.danikomunikacija.com.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Promo

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE