Kako transformisati biznis i ostati živ?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako transformisati biznis i ostati živ?

    Mnogi preduzetnici, pogotovo u doba pandemije, našli su se u nezavidnoj situaciji -da moraju da menjaju i prilagođavaju svoje poslovanje novonastalim okolnostima. A kako imati hrabrosti i transformisati biznis? Možda nije loše ugledati se na primer onih koji su preživeli.

    Jedan od primera kako se transformisati i preživeti krizu je novinarka i preduzetnica Željka Maras vlasnica Brenda “Jedem doma” iz Zagreba, koja je o tome govorila u jednom od serijala “Govornik by Melita Pavlek”.

    Željka je taj biznis počela kao projekat 2015. godine, odnosno kao servis, uslugu kuvanja i nabavke namirnica za klijente u Zagrebu.

    Željka Maras

    Željka Maras

    Kuvari su odlazili u nabavke i kuvali u svojim kućama za svakodnevne potrebe klijenata koji su želeli da imaju svež kuvani obrok posle posla.

    Potom su biznis malo transformisali, od prvih premijum gotovih do polugotovih jela,  a kako je usledila pandemija to se poklopilo i sa njihovom idejom da se hrana poručuje online.

    Jela su bila vakumirana pa nije bio opasnosti od širenja virusa.

    Servis kuvanja "Jedem doma"

    Servis kuvanja “Jedem doma”

    Pandemija zadala veliki udarac

    Potom su mnogi počeli da rade od kuće, pa se samim tim smanjila potreba za poručivanjem jer su ljudi sami kuvali.

    “Veliki udarac bilo je zatvaranje restorana, a mnogi su počeli da rade isto što i mi.Ta kriza nas je jako uzdrmala”, priča Željka.

    Onda se dogodila transformacija

    Dok su bili servis za kuvanje medju stalnom klijentelom javila se želja da imaju kuvani obrok tog dana a za naredne dane polupripremljena i da ih dovrše sami.

    Hrana, kuvanje

    Hrana, kuvanje

    Onda je Željka investirala u profesionalnu kuhinju, centralnu da se ne bi kuvalo samo kod kuće.

    “Kako je svaki pandemijski dan nošio sve veće gubitke mogli smo da stavimo ključ u bravu  I onda smo shvatili da možemo osmisliti nešto novo. Zašto ne bismo napravili na primer portal o hrani vezan za kućno kuvanje, sa receptima I radionicom i tako je nastao veb portal, potom osmisljavanje recepta za neke druge proizvođače, i to je praktično treći zivot brenda”, kaže ona.

    Priprema, hrana

    Priprema, hrana

    Platforma za kuvanje

    Kao medijska edukatvna platforma, on i dalje živi, ali se kroz saradnju sa malim proizvođačima ukazala i mogućnost za saradnju sa drugim kompanijama, konkretno jednim startapom koji objedinjuje tehnologiju i proizvodnju organskih napitaka.

    “Šta sam naučila? Da li je moglo biti drugačije verovatno jeste, puno puta sam se pitala, ali ne može sve što radimo da traje zauvek. Kad se dogodi lom ili skretanje s puta, verujem da svako ima osećaj neuspeha. Ipak,  nije svaki voz taj u koji ćemo uskočiti da nas  vozi do kraja puta, možda neki do iduće stanice i da presednemo na drugi. Svaka faza nosi svoje, jeste bila korona kriza, ali nije bila jedina bilo ih je još…”,priča preduzetnica.

    Kaže da je u ovom poduhvatu bila sam, odnosno da je i menadzerski i strateski i investitorski pristup bio njen posao, ali da ipak jedna osoba nema kompentencije za sve segmente već da je poterbna saaradnja i dobar tim.

    Nije pala u očaj kada je ugostiteljstvo propalo, počela je sa drugaricom NOVI BIZNIS

    Izvor: Poslovni dnevnik, BIZLife

    Foto: Pixabay, Unsplash, YT/Printscreen

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE