Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako PREGURATI KRIZU: Saveti čoveka koji je u RECESIJI izgradio carstvo vredno 500 MILIONA

    Preduzetnički način je da ostanete optimistični i pronađete jedinstvene mogućnosti.

    Ovo su reči osnivača Big Ass Fans, Keri Smita o tome kako da svoje poslovanje provedete kroz koronakrizu i ostanete pozitivni u teškim vremenima. „Ne budite žrtva“, savetuje on.

    Smit je svoju kompaniju, koja proizvodi velike ventilatore, osnovao 1999. godine i doveo je na listu 5.000 najbrže rastućih kompanija magazina Inc. Čak 11 puta, od 2007. do 2017.

    Svoje carstvo uspešno je proveo i kroz veliku krizu iz 2008. godine da bi ga 2017. godine prodao za čak 500 miliona dolara.

    Ovo su njegovi saveti kako da svoju firmu uspešno izvedete kroz ekonomsku krizu:

    Izbegavajte otpuštanja

    U drugom kvartalu 2008. godine, kada je njegov tim prvi put video naznake da dolazi do recesije, Smitova prva odluka bila je da će smanjiti sopstvenu platu pre otpuštanja bilo kojeg zaposlenog. Kako kaže, smanjenje platnih lista jedna je od najlakših stvari na svetu za smanjenje troškova, ali teško je naknadno vartiti ljude, a dugoročni uspeh vašeg preduzeća zavisi od pronalaženja drugih načina da nadoknadite izgubljeni prihod.

    „Otpuštanja su izlaz gubitnika. Činjenica da smo se svi držali zajedno i činjenica da smo svi trpeli podjednako mislim da nas je postavilo za narednih 10 godina“, kaže Smit.

    Tokom recesije, Smit i njegova kompanija fokusirali su se na smanjenje razvoja proizvoda i bonuse. Ali ipak su uspeli da svima daju bonus od 500 dolara u 2008, kako bi zaposleni osećali povezanost sa misijom kompanije.

    Isto tako, podsticaji zaposlenih, poput novčanih bonusa, besplatnih ili sniženih obroka, mogu pomoći vlasnicima preduzeća da angažuju i motivišu svoje timove tokom pandemije.

    Preispitajte svoju strategiju

    Smit kaže da je recesija bila i vreme izazova i napretka za njegov posao – ali ne odmah. Dugoročna korist usledila je nakon što je kompanija tokom krize odlučila ne samo da proizvodi već i instalira ventilatore. To je preraslo u posao vredan od 30 do 40 miliona dolara za kompaniju. Takođe, njegov tim je saznao više o potrošačima iz direktne interakcije s njima, i saznao šta u budućnosti mogu da poprave i izmene u poslovanju.

    Čuveno ime kompanije nastalo je iz interakcija sa kupcima.

    Pametni preduzetnici, kaže Smit, nastaviće da se kreću, prestaće da se muče vraćanjem na „normalno“ i tražiće nove mogućnosti.

    Ne brinite za konkurente, kupite ih

    Kada bi mogao da vrati vreme i uradi nešto drugačije, Smit kaže da bi kupio neke svoje konkurente. Osim toga, kaže, ako ste zabrinuti zbog konkurencije, to znači da ne radite nešto kako treba. Nemojte se truditi da budete jeftiniji od konkurencije, već ponudite kupcima nešto drugačije, ne mogu da pronađu na drugim mestima.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE