Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je ovaj par pretvorio 88 koza u kompaniju vrednu milione?

    „Šta možete napraviti od kozjeg mleka?“ To je ono što su Džoš Kilmer-Persel i Brent Ridž tražili na Google-u nakon što ih je njihov komšija – poljoprivrednik u Šeron Springsu u Njujorku – zamolio da uzmu njegovo stado od 88 koza nakon pada berze 2008. godine. Upravo to kozje mleko pomoglo im je da stvore imperiju.

    Rezultati te molbe naveli su par da počne da pravi sapun od kozjeg mleka za prijatelje i porodicu. Kada su povratne informacije onih koji su sapun probali, uključivale priče o čistijoj kože, znali su da su pronašli belo zlato i lansirali su Beekman 1802 – nazvan po adresi njihove farme – 2009.

    Više od decenije kasnije, Beekman je završio na 1.112. mestu na Inc. listi 5.000 najbrže rastućih privatnih kompanija za 2016. godinu, a kompanija kaže da je od tada ostvarila više od 150 miliona dolara u prodaji. A prošle godine, Beekman je prodao većinski udeo investitorima za 92 miliona dolara.

    Džoš Kilmer-Persel i Brent Ridž (YouTube)

    Ali za sav taj uspeh bilo je potrebno više od pobedničkog recepta za sapun. Izgradnja bilo koje kompanije je teška, ali pokretanje kompanije tokom recesije ima svoj niz izazova – posebno ako preduzetnici prvi put pokušavaju da se istaknu u prepunoj industriji nege kože. Evo njihovog recepta za pretvaranje kozjeg mleka u zlato:

    Očaj može biti vaše gorivo

    Pre osnivanja Beekmana, Kilmer-Pursel je imao iskustvo u pisanju i oglašavanju, pošto je radio kao kreativni direktor u firmama sa sedištem u Njujorku.

    Ridž, lekar, ranije je bio potpredsednik za „Zdrav život“ za „Martha Stewart Omnimedia“, gde je radio sa Stewart and Mount Sinai bolnicama na stvaranju jedne od najvećih ustanova za negu starijih osoba u zemlji.

    Godine 2006, oboje na uspešnom putu u karijeri, pozajmili su 400.000 dolara i kupili svoju nekretninu za odmor iz snova – farmu u Šeron Springsu. Kada je 2008. udarila recesija, njih dvoje su izgubili posao u razmaku od mesec dana. Osim toga, preplatili su nekretninu pored postojeće hipoteke u gradu – na vrhuncu tržišta nekretnina koje se raspadalo.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Beekman 1802 (@beekman1802)

    Iako je to vreme bilo stresno, kriza ih je dovela u pravu poziciju da vide poslovnu priliku kada su uzeli komšijske koze. „Naše karijere nikada nisu trebale da se ukrštaju“, rekao je Kilmer-Pursel. „Sudbina je odlučila da se to dogodilo – i, da, pretraga na Guglu i očaj.“

    Igrajte iz sve snage

    Ridžovo medicinsko iskustvo pomoglo je u prepoznavanju prednosti kozjeg mleka, koje ima sličan pH nivo kao ljudska koža. A davanje uzoraka prijateljima i porodici u početku – uključujući veze poput Marte Stjuart – bilo je ključno, kažu osnivači, da se stekne osećaj ko bi mogao da želi njihov proizvod i zašto.

    Nakon pozitivnih povratnih informacija o rezultatima korišćenjem prirodnih sastojaka, znali su da moraju da počnu sa prodajom – a Kilmer-Pursel je znao kakvu vrstu brendiranja i poruka će im trebati. Godine 2009. nazvali su svoju novoosnovanu kozmetičku kompaniju Beekman 1802 po Vilijamu Bikmanu, koji je izgradio njihovu farmu 1802. godine.

    Koze, kozje mleko (Pixabay)

    Nikada ne gubite ‘Možda’

    Da bi finansirao njihovu ideju, Kilmer-Pursel je pronašao novi posao u oglašavanju tako da su imali novca da pokrenu svoj novi projekat, dok je Ridž živeo na farmi i fokusirao se na pokretanje svoje kompanije.  Tako su živeli pet godina, a Kilmer-Persel je vikendom odlazio da vidi Ridža i farmu.

    Tokom samog početka, Ridž je odneo sapune u robne kuće Njujorka, nazvao Barney’s, Bergdorf Goodman i Saks, tražeći da ih prodaju u njihovim prodavnicama. Pre nego što su naišli na odgovor „da“, robna kuća Henri Bendel sa sedištem u Njujorku bila je njihov prvi odgovor „možda“. Ona je dala brendu probni rad, omogućavajući Ridžu da prodaje proizvode za stolom na glavnom spratu na Petoj aveniji, dva meseca.

    „Ustajao sam svakog jutra u četiri sata ujutru, natovario naš kamion, vozio se tri i po sata do grada i tamo ostao do osam sati uveče. Onda sam se vratio u kamion, odvezao se nazad i započeo ceo proces iznova“, kazao Ridž.

    Trud se isplatio. Ne samo da je Bendel odlučio da prodaje Beekman proizvode nakon probnog rada, već je taj brend privukao pažnju Anthropologie – koji je na kraju postao Beekmanov prvi veliki nacionalni partner – i urednika lepote iz Vaniti Faira, koji je čuo Ridžov govor i pisao o njima.

    Beekman proizvodi, kozje mleko (YouTube)

    Nabavite dobar PR

    Kako se njihova priča širila, osnivači su glumili u rijaliti TV emisiji, The Fabulous Beekman Bois, koja je pratila njihov preduzetnički put i trajala dve sezone. 2012. godine, par se takođe takmičio i osvojio 21. sezonu Neverovatne trke, osvojivši glavnu nagradu od milion dolara.

     

    Njihova priča dovela je do prodaje u robnim kućama, u njihovoj vodećoj prodavnici u Šeron Springsu – prodavnici „usred ničega“ i na njihovoj veb stranici gde su prodavali direktno potrošačima. U 2020. godini, Beekman 1802 je započeo partnerstvo sa Ulta Beauty za prodaju svojih proizvoda u 400 maloprodajnih objekata širom zemlje.

    Iste godine, kada je pandemija Covid-19 prekinula partnerstvo sa KVC-om, kompanija je transformisala prazan prostor iznad njihove maloprodajne radnje u TV studio za pravljenje video snimaka kupovine uživo koristeći Livescale. Kompanija kaže da je donela preko 1.000 dolara po minuti prilikom striminga, piše Inc.

    Idite malim koracima (koze)

    Dok su kupci prvi put tražili ulaganje u kompaniju 2015. godine, preduzetnici nisu hteli da prodaju bilo kome. Tek 2021. su pronašli dostojne investitore kada je privatna kompanija Eurazeo uložila 62 miliona dolara u kupovinu većinskog i kontrolnog udela u Beekmanu, a Cohesive Capital Partners i Cherng Famili Trust su uložili dodatna sredstva za ukupnu investiciju od 92 miliona dolara.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Beekman 1802 (@beekman1802)

    Kada razmišljaju o tom putovanju, osnivačima je drago što nisu koristili ulaganja sve do 12. godine nakon osnivanja, i što su počeli malim koracima, a ne ogromnim skokom u duboki kraj spoljnih ulaganja.

    „Nemojte o tome razmišljati kao o skoku“, kaže Kilmer-Pursel o pokretanju kompanije. „Toliko preduzetnika vidi priče spolja, kao, ‘radili su nešto jednog dana, a onda su iskoristili ovu ogromnu šansu i onda su uspeli sledećeg dana.’ U današnje vreme postoji tendencija da se razmišlja: ‘Imam ideju, moram da izađem i uzmem novac’ I to nije tačno. To mogu biti mali koraci, pazeći da imate rezervni deo, ceo put.“

    Izvor: BIZLife

    Foto: Inc/YouTube Scrn/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE