
Kako iskoristiti maksimum od LinkedIna kada menjate posao
Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imate priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovom tekstu Pataki govori o korišćenju platformeu toku promene posla.
Piše: Dejan Pataki
Jedna od najvećih grešaka koju profesionalci prave na LinkedInu jeste aktiviranje na platformi tek kada počnu da traže novi posao ili neposredno pre toga – kada im se javi želja ili potreba. Greška je i prestanak aktivnosti čim pronađu novi posao, dođu na novu poziciju.
LinkedIn nije samo mreža za traženje posla – to je platforma za izgradnju karijere, ličnog brendinga i dugoročnih profesionalnih veza. Algoritam platforme najviše podržava objave koje se tiču promene posla, jer je to u osnovi svrha zbog koje je LinkedIn i nastao. Međutim, umesto da promenu posla koristite kao jednokratni „bum“ u vidljivosti, treba je strateški iskoristiti za dugoročnu korist.
Kako? Kroz pripremu pre objave, optimizaciju profila, kvalitetan sadržaj i angažovanje pre i posle promene posla.
Zašto je važno misliti o LinkedInu pre nego što menjate posao?
Često ljudi počnu da razmišljaju o svom prisustvu na LinkedInu tek kada im posao više nije siguran ili kada žele bolju priliku. To je problem ili da napišem “izazov” jer je linkedin “spora” platforma. To znači da proces izgradnje reputacije i vidljivosti, koja je preduslov da bi ste dobili priliku, zahteva vreme, angažovanost, prisutvo… Često pišemo o tome.
Vaš profil je vaša digitalna reputacija – ako ga ne gradite kontinuirano, ne možete očekivati dobru vidljivost u ključnom trenutku.
Zato je potrebno kontinuirano raditi na svom brendu, a ne samo kada vam je hitno potreban posao.
Algoritam voli promene posla – iskoristite to na pravi način
Promena posla je jedna od najvidljivijih aktivnosti na LinkedInu, jer algoritam posebno favorizuje objave ovog tipa. Zašto?
LinkedIn je platforma napravljena za karijerne promene – to je u njenom DNK. Objave u vezi sa novim poslom izazivaju prirodno visok angažman (lajkove, komentare, deljenja) i dodatno su favorizovane od same platforme. Kompanije, koje aktivno koriste platformu, često pohvaljuju nove zaposlene, dodatno povećavajući vidljivost objave.
Međutim, da biste ovu vidljivost iskoristili na pravi način, nije dovoljno samo napisati objavu. Potrebno je pripremiti “teren” unapred.
LinkedIn profili kao PR potencijal za društveno odgovorno oglašavanje
Kako se pripremiti pre objave o promeni posla?
Angažovanje na platformi nekoliko dana pre objave
Pisali smo o tome da LinkedIn algoritam pravi sinergiju sa prethodnim objavama, angažmanom kroz komentare ili prepiske u DM.
Šta treba da uradite?
Dodatno se angažujte i komentarišete objave relevantnih ljudi u vašoj industriji.
Objavite kvalitetan sadržaj vezan za vašu ekspertizu (čak i jednostavan post ili mišljenje) koji će pročitati ljudi nakon što vide promenu posla, pozicije. Tada će i percepcija prema vama biti dodatno pozitivna, jer ćete odavati utisak osobe koja stvari drži pod kontrolom.
Optimizacija profila pre objave o novom poslu
Pre nego što objavite da ste promenili posao, proverite kako vaš profil izgleda jer će biti mnogo posećeniji nego inače. O sređivanju profila smo više puta pisali zato sda ovde samo kratka ček lista:
Ključne stvari koje treba da optimizujete:
Profilna i cover fotografija – Profesionalna slika povećava kredibilitet.
Headline – nad ovim se zamislite, potrudite se toliko da baš budete zadovoljni kad apročitati tekst ispod vaše slike. Uvek je savet da ovo nij eprostor zsamo za vašu novu poziciju, nego za vašu priču: koji problem rešavate, šta vas čini osobom i van posla.
Opis profila (About section) – Prilagodite ga tako da reflektuje vaše nove profesionalne ciljeve i vrednosti.
Skills i preporuke – Dodajte nove veštine relevantne za vašu sledeću poziciju i zatražite preporuke od bivših kolega – ovaj deo radite i nakon objave o promeni posla.
Sve ovo će učiniti vaš profil privlačnijim i korisnijim za nove prilike i poslovne konekcije.
Kreiranje sadržaja koji daje dodatnu vrednost
Većina ljudi dopusti da platfrma generički postavi sadržaj nakon aktiviranja nove pozicije. To nije najbolje rešenje.
Post o promeni posla može doneti mnogo više koristi ako ga strateški osmislite.
Kako napisati bolju objavu?
Povežite svoju promenu posla sa lekcijama koje ste naučili na prethodnoj poziciji.
Istaknite šta vas motiviše i u kom pravcu želite da razvijate karijeru.
Možete se zahvaliti i onima sa kojima ste do sada sarađivali. Koristim metafore u opisima aktivnosti na platformi i često sam govorio da je vaš linkedin prostor vaša “TV studio” gde imate prilike da komunicirate aktuelnosti iz struke, profesije. U tom stilu zamislite da ste fudbaler koji prelazi u drugi klub i na vama je spotlight.
Kako nastaviti angažman nakon promene posla?
Velika greška je prestati biti aktivan na LinkedInu čim dobijete novi posao.
Šta treba da radite posle objave?
Potrudite se da odgovorite na svaki komentar i čestitku – To povećava engagement i jača mrežu kontakata.
Delite prve utiske o novoj poziciji – Može biti kratak post o onome što vas je najviše impresioniralo il ijednostavan opis promene nekih rutina. Ljudi će vas razumeti, rezonovati sa tkvim pričama.
Pošaljite zahteve za konekcijom prema ključnim ljude u novoj industriji – Ako ste promenili industriju, počnite da se povezujete sa relevantnim liderima.
I obavezno: Nastavite da kreirate sadržaj – Podelite svoje profesionalne uvide i tako gradite dugoročnu vidljivost.
LinkedIn nije samo alat za promenu posla – on gradi vašu karijeru
Menjanje posla nije samo prelazak sa jedne pozicije na drugu, već i prilika za jačanje vašeg profesionalnog brenda.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik