Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jelena Urošević, Bosch Srbija: Logistika nije isključivo muški posao

    Dok smo u početku probijali led i borili se sa predrasudama da je logistika dominantno muški posao, često smo udeo žena interno isticali kao nešto čime se jako ponosimo, poručuje Jelena Urošević, liderka Odeljenja za logistiku u Mobility Aftermarket sektoru kompanije Bosch Srbija.

    U intrevjuu za BIZLife ona ističe da Bosch dokazuje da je inkluzivna kompanija koja svima koji postanu deo njenog tima pruža sjajne uslove za razvoj i učenje.

    • Kako je izgledao početak vašeg puta u kompaniji Bosch i koje su bile ključne promene koje ste sproveli od osnivanja Odeljenja za logistiku do danas?

    Početak mog puta u kompaniji zapravo je i početak našeg Odeljenja za logistiku, na čijem čelu se danas nalazim. Po osnivanju je u našem timu bilo dvoje zaposlenih, sa fokusom na jednostavnim zadacima planiranja delova za aftermarket i uz dogovor da, ukoliko opravdamo poverenje lokalnog menadžmenta i centrale u Karlsrueu u Nemačkoj, radimo na daljoj ekspanziji. Da smo tokom ovih 10 godina postojanja poverenje višestruko opravdali pokazuje broj od 150 zaposlenih u logistici Mobility Aftermarket odeljenja, kao i znatno kompleksniji zadaci koje obavljamo, ne samo u oblasti planiranja, već smo uključeni i u neke od globalno značajnih projekata.

    Jelena Urošević (Bosch Srbija)

    • U vašem odeljenju je oko 60 odsto žena i 40 odsto muškaraca, dok je na nivou celog Boscha u Srbiji to skoro 50–50. Da li ste i koliko ponosni na tu činjenicu, posebno imajući u vidu specifičnost branše?

    Dok smo u početku probijali led i borili se sa predrasudama da je logistika dominantno muški posao, često smo udeo žena interno isticali kao nešto čime se jako ponosimo. Danas mogu da kažem da je svest o dobrobitima rodno izbalansiranih timova u našoj kompaniji standard jer Bosch dokazuje da je inkluzivna kompanija koja svima koji postanu deo našeg tima pruža sjajne uslove za razvoj i učenje. Fokus je na tome da što bolje uklopimo zahteve pozicija i preferencije kandidata, zarad najboljeg učinka i zadovoljstva i poslom i radnom atmosferom.

    • Sa preko 150 članova u vašem timu, kako održavate visok nivo efikasnosti i koordinacije, imajući u vidu raznolikost zaposlenih?

    Postoji nekoliko faktora uspeha koji doprinose visokom nivou efikasnosti u okviru ovako diverzifikovanog tima. Pored same organizacione strukture koja osigurava dobru podelu između projektnih i procesnih pozicija, kao i pozicija koje se bave analizom podataka, jedan od faktora je i činjenica da su svi lideri interno unapređeni, odnosno da su rasli sa kompanijom i timom. U većini slučajeva su to kolege koje smo regrutovali direktno nakon fakulteta ili sa malo iskustva i bili su u prilici da u našoj kompaniji sagledavaju biznis sa više aspekata. Na taj način osigurali smo kulturu razmene znanja koja bitno ubrzava procese onbordinga, ali i pružanja mogućnosti koleginicama i kolegama da rade na različitim pozicijama u skladu sa planovima ličnog razvoja. Jako bitna stvar je i negovanje direktne i otvorene komunikacije između timova jer ona podstiče kreativnost, kao i brzo i efektno reagovanje u slučaju odstupanja od planova.

    • Možete li nam detaljnije opisati kulturu i vrednosti koje su ključne za uspeh vašeg tima i kompanije Bosch u celini, kao što su timski duh, transparentnost i podrška?

    Pored vrednosti koje ste naveli, posebno bih istakla poštovanje kao jednu od značajnih vrednosti koje negujemo. Poštovanje svakog pojedinca i različitosti koje svako od nas sa sobom nosi, kao i našeg tima kao celine, posebno dokazuju prilike koje su nam bile pružane svih ovih godina. Takođe, za uspeh su važne i mogućnosti za dodatno učenje kroz izuzetno značajne projekte, kao i napredovanje, kako lično tako i timsko. Baš timski duh je zaštitni znak celog našeg tima i on je rezultat vrednosti koje negujemo svakog dana. Od poštovanja, do iskrene podrške tokom velikih uspeha, ali i izazova, do otvorene komunikacije na svim nivoima – bez svega toga uspeh ne bi bio moguć.

    BOSCH U SRBIJI JE DRUGA NAJVEĆA LOKACIJA ZA PLANIRANJE GLOBALNIH LOGISTIČKIH PROCESA, ODMAH NAKON CENTRALE U NEMAČKOJ

    • Kako Bosch u Srbiji sarađuje sa obrazovnim institucijama i na koji način podržavate razvoj talenata unutar kompanije, posebno uzimajući u obzir da je veliki broj zaposlenih u vašem odeljenju započeo karijeru kao studenti?

    Kao organizacija smo veoma posvećeni privlačenju, ali i zadržavanju talenata. Bosch je zaista fabrika talenata i, kao što sam prethodno istakla, najveći broj ljudi koji danas rade u okviru logistike svoju karijeru započeo je odmah nakon fakulteta. Kako bismo im predstavili mogućnosti za rast i razvoj u okviru kompanije Bosch, trudimo se da budimo prisutni tamo gde su mladi talenti koji su u procesu razmišljanja o svojoj budućoj karijeri. Kada govorim o daljem razvoju, mogu da kažem da su mogućnosti za rast neograničene. Podstičemo zaposlene da uče i razvijaju se ne samo u okviru logistike, već i u okviru drugih odeljenja. Takođe, mnoge naše kolege biraju internacionalne zadatke gde stiču nova znanja, koja potom primenjuju u Srbiji. Neki od njih odluče da svoju karijeru nastave u okviru kompanije van granica naše zemlje, a u mom timu oko 10 odsto kolega ima neku vrstu internacionalnih zaduženja.

    • Kako se logistički procesi koji se odvijaju u Beogradu integrišu sa globalnim aktivnostima Boscha, uključujući upravljanje logistikom u drugim zemljama?

    Ubrzo nakon što je beogradska lokacija bila prepoznata kao centar za razvoj kompetencija, dobijali smo u nadležnost sve širi opseg globalnih logističkih procesa. I dok smo se u početku bavili planiranjem rezervih delova za Evropu i Afriku, danas pokrivamo i tržišta Severne Amerike i Meksika, a postoje i procesi koji su za Bosch grupu globalno centralizovani u Beogradu. Sve to je dovelo do toga da je Bosch u Srbiji druga najveća lokacija za planiranje globalnih logističkih procesa, odmah nakon centrale u Nemačkoj.

    • Kako se vaše odeljenje nosi sa izazovima u logistici, kao što su promene na tržištu, transportne smetnje ili tehnološke inovacije i koje strategije primenjujete kako biste ostali konkurentni?

    Kao što možete i da pretpostavite, pandemija je bila prekretnica jer su prekidi u lancima snabdevanja primorali kompanije da pokažu svoju agilnost u novim okolnostima. Jedan od najvećih uticaja krize je bio na tržište poluprovodnika, gde je u slučaju naše kompanije došlo do insourcinga proizvodnje ove strateški važne komponente. Generalno je došlo do drugačijeg pristupa mreži dobavljača gde se više primenjuje princip ”local for local” – kad god je moguće težimo da dobavljač bude bliže krajnjem kupcu. Istakla bih, takođe, da je možda glavni faktor uspeha u prilogođavanju i zadržavanju pozicije na tržištu bio i transparentan odnos prema kupcima i dobavljačima, gde smo znatan deo ljudskih resursa preusmerili na operativne grupe koje osiguravaju brzu reakciju i kvalitetnu podršku kako kupcima tako i dobavljačima.

    • Koji su vaši planovi i ciljevi za budućnost odeljenja za logistiku u Mobility Aftermarket sektoru u Bosch Srbija i kako se nadate da će se dalje razvijati i unapređivati?

    Činjenica da smo u proteklom periodu ne samo opravdali nego i nadmašili očekivanja, daje nam uverenje da će poklapanje vizije lokalnog menadžmenta u Srbiji i ambicije kompanije Bosch globalno omogućiti dalji rast. Očekujemo dalju lokalizaciju globalnih logističkih funkcija, diverzifikaciju portfolija i rast eksperata u okviru tima. Takođe, planiramo povećanje mreže stejkholdera i institucija sa kojima sarađujemo, kako bismo osigurali da Bosch u Srbiji ostane rasadnik talenata. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BOSCH Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE