Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jednostavan razlog zašto treba biti ekonomski patriota

    Istraživači su utvrdili da se svaki drugi kupac u Srbiji trudi da kupuje domaće, pritom njih 83 odsto veruje da je domaća hrana kvalitetnija, ali isto toliko njih češće kupuje uvoznu obuću.

    „Pre svega to zavisi od konkurentnosti i kvaliteta naše industrije i trgovci se ponašaju racionalno – oni su most između proizvođača i potrošača. oni će prodavati ono što potrošači žele da kupuju. Trgovci imaju dozu ekonomskog patriotizma, međutim, mi ne možemo da nadoknadimo u određenim kategorijama. U obući je naša proizvodnja na niskom nivou“, objašnjava za RTS Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.

    A i ono gde kvalitetom pariramo Evropi ili za njih čak masovno proizvodimo, poput ženskih čarapa, često ni ne znamo da je domaćeg porekla – a za taj epitet kažu nije presudno ko je vlasnik fabrike

    „Kada date 100 dinara za domaći proizvod često 95 ostaje u Srbiji – ide na penzije, plate, prosvetu, zdravstvo a samo pet ide u džep vlasnika firme. Kada date 100 za strani proizvod, praktično sve to napusti finansijske tokove Srbije“, ističe Milan Ristić iz Udruženja „Moja Srbija“.

    Žarko Malinović kaže da naš životni boljitak zavisi od toga koliko podstičemo domaću ekonomiju.

    „Onog trenutka kada kupimo domaće cipele, domaće odelo, mi smo omogućili da neki radnik u srpskoj fabrici dobije platu, potroši je u trgovini, da ona plati poreze – da imamo kvalitetnije školstvo, infrastrukturu“, kaže Malinović.

    To što na 73 dinara robe koju prodamo inostranstvu uvezemo 100 dinara pokazuje da ima još mnogo prostora da se više kupuje domaća roba. Po pravilima Evopske unije, država nema pravo da favorizuje domaće proizvođače. Ali, postoje drugi načini da se potrošač podstakne da kupuje domaće. Poput brendiranja.

    „Više od dve trećine bi kupovalo domaće ako bi postojala oznaka o poreklu proizvoda“, napominje Ristić.

    Da ekonomski patriotizam nije stran ni najbogatijima, vidi se na gotovo svim međudržavnim sastancima. Ko god ima automobilsku industriju, na sastanak dolazi automobilom domaće proizvodnje.

    Izvor: RTS

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE