Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jakov Urbanke: „2020. je bila godina promena“

    Budućnost je u hibridnim načinima marketinga i prodaje koji kombinuju brzinu i efikasnost digitalnog sveta, kao i poverenje i energiju, koja se može preneti samo kroz fizički kontakt

    HSM informatika je porodična firma koja posluje već tri decenije. U početku su prodavali hardverska i softverska rešenja, a danas sami proizvode rešenja koja implementiraju u nekim od najuspešnijih kompanija u Hrvatskoj i regionu. Za BIZLife magazin o izazovima poslovanja u ovoj i budućnosti poslovanja u godinama pred nama priča Jakov Urbanke, Business Solutions Director, HSM informatika.

    • Celokupna situacija sa pandemijom primorala je veliki broj kompanija na rad od kuće i u izmenjenim uslovima, što je, kao posledicu, imalo i promene u načinu poslovanja. S obzirom na to da se bavite tehnologijama, koja rešenja su se iz vašeg iskustva pokazala kao najlakša za implementaciju, a istovremeno i najučinkovitija?

    Od rešenja koja implementiramo, svakako bih izdvojio Salesforce CRM rešenje. Uz dobru pripremu i jasne ciljeve, većinu projekata završavamo od mesec dana do dva meseca razvoja. Kako nijedna firma nije ista, nekome će biti najinteresantnije povećanje volumena prodaje, nekome bolji uvid u rezultate marketinških aktivnosti, a neko će želeti da poveća efikasnost svog tima korisničke podrške. Uloga HSM-a, kao integratora, jeste kroz razgovor sa klijentom identifikovati tzv. quick-win rešenja. Rešenja koja će vašoj firmi doneti najveće vrednosti u najkraćem roku.

    • Koja industrija se pokazala najotvorenijom za inovacije, digitalizaciju, optimizaciju poslovanja?

    Salesforce su najbrže prihvatile kompanije iz IT sveta, naročito one koje posluju na evropskom i globalnom tržištu. Konkurencija je velika i nije više jedini faktor kvalitet naših inženjera, nego je bitno klijentima ponuditi individualni pristup i dobro korisničko iskustvo. To je gotovo nemoguće bez dobrog CRM rešenja, naročito kada vam se broj zaposlenih poveća na desetine ili stotine. Puno uspeha imali smo i sa firmama koje, zbog prirode posla, rade sa zahtevnijim kupcima koji očekuju visok nivo usluge, kao što je, na primer, prodaja premijum segmenta vozila. Veoma smo uspešni, takođe, i u medijskoj industriji, a sjajno je da se sve veći broj naših proizvodnih kompanija odlučuje na Salesforce.

    Ovde rade mnoge dobre firme koje mogu stvarati rešenja i proizvode koji su vrlo konkurentni i na inostranim tržištima. Ono gde, ipak, kaskamo za Zapadom jeste pristup prodaji i marketingu. Nedostaje nam organizacije i veće proaktivnosti u prodaji, a marketing se i dalje najčešće doživljava kao trošak, a ne kao izvor budućih prihoda.

    Kako je Borislav Miljanović iz „Representa” jako dobro primetio na našoj nedavnoj konferenciji, uloga marketinga više nije samo promocija i treba voditi računa da sadržaj koji kreira marketing bude koristan prodajnom timu da brže i efikasnije zatvara prodaje. Salesforce vam ne može pomoći u kreiranju sadržaja, ali svakako može pomoći da on dođe do prave osobe. Što je izuzetno važno, vama, kao menadžeru, može pomoći da prepoznate koja je marketinška aktivnost rezultirala novom prodajom, a koja nije.

    • Proizvod koji je ove godine sigurno bio posebno atraktivan jeste i Salesforce Sales Cloud. Da li možete da nam kažete nešto više o njemu?

    U kratkim crtama, Salesforce Sales Cloud omogućava vašim prodavcima jednostavniji svakodnevni rad sa kupcima, njihovim šefovima bolje praćenje rezultata i KPI-jeva, a menadžmentu brzo i pravovremeno donošenje odluka. Kroz Salesforce, vaši zaposleni će videti na jednom mestu sve relevantne informacije o vašem klijentu – bez obzira na to da li je reč o marketinškim kampanjama, prodajnim sastancima ili pitanjima za korisničku podršku. I tako će osigurati sjajno korisničko iskustvo u svim interakcijama s klijentom.

    Ono što izdvaja Salesforce od drugih CRM rešenja jeste to što su otišli i korak dalje i razvili specijalizovana rešenja za razne industrije. Njih koriste proizvodne kompanije, banke, telekomunikacione kompanije, ali i neprofitne organizacije, poput Fondacije „Novak Đoković”.

    • Procene stručnjaka su da su u ovoj godini kompanije morale da primene rešenja čija je implementacija bila u planu do 2030. godine. Prema vašim predviđanjima, kako će se dalje menjati poslovanje?

    Budućnost je u hibridnim načinima marketinga i prodaje koji kombinuju brzinu i efikasnost digitalnog sveta, kao i poverenje i energiju, koja se može preneti samo kroz fizički kontakt. Ono što se neće promeniti jeste to da će kupci birati brendove i firme koje im pružaju bolje iskustvo u kupovini, bez obzira na to koji kanal odaberu – digitalni ili fizički.

    • HSM informatika postoji već tri decenije i za to vreme preživeli ste dve velike krize: ekonomsku 2008. i prošlogodišnju. Koje ste važne lekcije izvukli iz tih kriza? Gde će vaša kompanija biti na svoj 40. rođendan?

    U suštini, samo jedna stvar je zaista važna. Ostati dosledan sebi i svojim vrednostima i nastaviti graditi čvrste odnose sa svima od kojih zavisite i koji zavise od vas – s klijentima, partnerima, dobavljačima, kolegama, ali i s društvom u kojem delujete. Kakva god kriza bila, proći će. Jako me obradovalo kada sam, pre koji mesec, pročitao na BIZLifeu o zaista značajnoj donaciji kompanije „AIGO Business System” tokom prvog policijskog časa, a takvih pozitivnih primera ima sve više u celom regionu.

    Što se tiče desetogodišnjih planova – 40. rođendan mi je, ipak, malo daleko. Trideset prvi rođendan, koji pada na proleće 2021, nadam se da ćemo dočekati negde na terenu s našim partnerima i klijentima.

    ==============================================================================================

    • Nekima je 2020. bila i prilika za rast

    U 2020. godini svi su bili prinuđeni na promene, bez obzira na veličinu kompanije. Kao najizdržljiviji deo naše ekonomije, još jednom su se pokazale naše proizvodne i tehnološke kompanije. Iz razgovora sa našim Salesforce korisnicima iz tih industrija, neki su našli načina da još i poboljšaju rezultate. Na primer, proizvodna kompanija „SCGM”, iz Kragujevca, premašila je prodajne rezultate za gotovo 15 odsto u odnosu na prošlu godinu, a ovu godinu iskoristili su i za akviziciju novih klijenata. Takođe, i jedan od vodećih sistem integratora, „AIGO Business System”, iz Beograda, realizovao je ambiciozne planove za ovu godinu koje su planirali pre početka pandemije. Vrlo sličan fidbek dobijam i iz drugih zemalja regiona.

    ==============================================================================================

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE