Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Izvini“ se nosilo prošle sezone. „Izvini“ je pase!

    „Izvinjenje? Bah! Odvratno! Kukavički! Ispod dostojanstva svakog džentlmena, ma koliko on grešio!“  Stiv Martin.

    Obično izvinjavanje  doživljavamo kao nešto pozitivno. Međutim, da li je Stiv Martin bio u pravu i šta se dešava kada se prečesto izvinjavamo?

    1. Umanjuje svrhu izvinjenja

    Kada „izvini“ izgovaramo previše često ili kada se izvinjavamo za stvari koje očigledno nisu naša krivica, ili zbog manje značajnih stvari mi u potpunosti „skidamo“ vrednost  značenja i moći iskrenog izvinjenja. Dakle, prečesto izgovaranje reči „izvini“ trivijalizuje čin izvinjenja i nosi manje težine kada se izgovori zbog ozbiljnijih stvari. Sačuvajte „izvini“ za vremena u kojima će vam ono stvarno trebati.

    1. Unižavamo sopstvenu vrednost time što se prečesto izvinjavamo

    via GIPHY

    Većina ljudi izjednačava izvinjenje sa poniznošću. Skloni smo da mislimo da ponosita osoba može da uvredi nekoga i ode bez izvinjenja. Interesantna stvar je ta da mi često izgovaramo „izvini“  u situacijama kada ne bismo trebali. Time mi ljudima poručujemo da oni vrede više od nas i signaliziramo da imamo nisko samopouzdanje.

    1. „Izvini“ vas čini šeprtljom

    Osoba koja se često izvinjava, posebno na radnom mestu će brzo biti obeležena i shvaćena kao ona koja je sklona greškama. Prečesto izvinjavanje zapravo može uticati na vaše samopouzdanje i doživljaj sopstvene ličnosti.

    1. Izvini“ se koristi da popravi situacije, ali ono ne rešava konflikt

    via GIPHY

    Ovo je posebno tačno za sve one koji ne vole sukobe i koji će uraditi sve samo da ga izbegnu. Takvi ljudi će upotrebiti „izvini“ da bi zaustavili raspravu čak i pre nego što ona počne. I iako je ovaj pristup nekad neophodan, druge situacije nas primoravaju da se uspravimo i rešimo konflikt.

    Izvor: Bizlife

    Foto: Pixabay

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE