AI u biznisu: Nemanja Mališić o transformaciji prodaje kroz AI
U današnjem brzorastućem digitalnom svetu, veštačka inteligencija (AI) postaje neizostavni element u oblikovanju poslovnih strategija i optimizaciji korisničkog iskustva. Nemanja Mališić, CEO kompanije Intelisale kaže kako veštačka inteligencija nije samo tehnološki alat, već ključna komponenta u razumevanju i anticipiranju potreba potrošača, kreiranju sveobuhvatnog omnichannel iskustva i oblikovanju budućnosti prodaje.
Intelisale je razvio omnichannel platformu koju trenutno koristi preko 5.000 korisnika u 14 zemalja, i kroz koju se godišnje realizuje više od milion transakcija. Sa Mališićem smo razgovaramo i o tome kako AI redefiniše pravila igre u razvoju softvera i prodajnim strategijama, piše naš portal WebMind.
Kako biste laicima najjednostavnije objasnili šta je AI (veštačka inteligencija)?
Veštačka inteligencija je ukratko simulacija ljudske inteligencije putem mašina koje su programirane da misle i ponašaju se kao ljudi. Poseduje osobine koje ima i čovek – da uči i rešava probleme. Ključna sposobnost AI je da preduzima akcije koje imaju najbolje šanse da se postigne određeni cilj.
U jednom članku ste istakli značaj omnichannel iskustva za korisnike. Kako veštačka inteligencija doprinosi kreiranju ovakvog iskustva, i kako to može revolucionirati način na koji kompanije prilaze prodaji?
Rastući apetiti kupaca primorali su trgovce da transformišu svoje poslovanje, a odgovor na zahteve kupaca dala je tehnologija. Danas je glavni zadatak prodajnih kompanija da „razumeju i predvide” ponašanje svojih kupca i da otkriju, možda i pre nego što to kupac zna, šta je najbolja ponuda za njega. U rešavanju tog zadataka kompanijama mogu pomoći AI alati. Zahvaljujući njima kompanije mogu da pruže “next best activity” za kupca, kao i “next best offer”. Ukratko, zahvaljujući AI možemo predvideti koji je to aktivnost koju treba kompanija da preduzme u narednoj interakciji s kupcem, koji je to proizvod koji je adekvatan u ovom trenutku za kupca i koji je to kanal prodaje kroz koji će se desiti najbolja konverzija. Naravno, sve to na osnovu strategije prodaje kompanije.
Na koji način veštačka inteligencija može kompanijama pomoći da bolje razumeju i anticipiraju potrebe svojih klijenata?
Danas je od krucijalne važnosti da kompanije, ukoliko žele da odgovore na potrebe svojih kupaca, prikupljaju informacija o njima – kakve su im navike, kroz koje sve kanale imaju interakciju sa kompanijom, šta kupuju, gde kupuju (kroz koje kanale). Količina podataka koja se prikupi predstavlja za čoveka veliki izazov, jer te podatke je neophodno i obraditi i razumeti na adekvatan način. Veštačka inteligencija i mašinsko učenje nam omogućavaju da daleko brže, efikasnije i tačnije razumemo podatke koje smo skupili. I ne samo to, već nam pomaže i da tim podacima damo upotrebnu vrednost kroz napredne prediktivne modele. Recimo, kada poslovanje raste, logično, sve više ljudi ima mišljenje o tome koje naredne korake preduzeti. Međutim, „dobri podaci pobeđuju mišljenje“, jer zahvaljujući podacima sve se može testirati, izmeriti, a ako možete da izmerite, možete i da poboljšate. Znate, kako kažu: „Data is the new oil…”.
S obzirom na rastući značaj digitalnih kanala za prodaju, kako vidite ulogu veštačke inteligencije u oblikovanju budućnosti prodajnih procesa, posebno u FMCG industriji?
Computer vision i robotika umnogome menjaju ovu industriju. Integrisani computer vision u našem softveru omogućava timovima na terenu da fotografisanjem police sistem sam prepozna i upozori koji proizvod nedostaje na policama. Za ovu vrstu posla ranije je trebalo dosta ručnog rada i veliki broj ljudi na terenu. Danas, naši korisnici zahvaljujući AI computer vision rešenju mogu da prepoznaju situaciju na policama na nivou pojedinačnog artikla u realnom vremenu. Takođe, implementirani computer vision na robota omogućava da popis i skeniranje stanja svakodnevno obavljaju bez intervencije čoveka.
Pomenuli ste da se očekivanja današnjeg potrošača neprestano razvijaju i rastu. Na koji način veštačka inteligencija može kompanijama pomoći da bolje razumeju i anticipiraju potrebe svojih klijenata?
Kupci su postali zahtevniji, to što žele, žele odmah i sada, žele da imaju sve informacije, da imaju mogućnost izbora različitih načina plaćanja, dostave, žele ljubaznost i da se osećaju dobro, bez obzira da li kupuju u prodavnici ili na sajtu. Kupac je taj koji bira kanal kroz koji će biti serviran. Ukratko žele komunikaciju u realnom vremenu i personalizovane ponude. To je jedino moguće korišćenjem naprednih AI modela koji mogu potpuno transformisati način na koji kompanije u različitim industrijama komuniciraju sa svojim kupcima. Nedavno je naš partner Infobip, prvi put u regionu, lansirao inovativan chatbot, koji je kreiran na naprednoj LLM tehnologiji, na takozvanom modelu GPT-3.5 Turbo OpenAI. Razlika između ovog chatbota i onih ranije je što chatbot kreiran na LLM tehnologiji daje personalizovane i relevantne informacije za samog kupca. U prvih mesec dana korisnici su razmenili sa ovim chatbotom više od 100.000 poruka.
Kako vidite ulogu veštačke inteligencije u budućnosti industrije razvoja softvera?
Ne očekujem da će AI zameniti „programera”, ali već danas mu može olakšati posao u velikoj meri. Verujem da će se poslovi redefinisati u pravcu razvoja veština korišćenja AI u poslovne svrhe. I da će to dovesti ne samo do ekstremnog povećanja produktivnosti u razvoju softvera, već i do povećanja produktivnosti u drugim segmentima organizacije, kako naše, tako i drugih. Mi već danas koristimo AI alate da nam daju ideju kako da rešimo neki problem. AI alati sve više postaju „crne kutije” gde mi kao korisnici ne znamo kako „kutija” radi, ali znamo da je koristimo i znamo koje rezultate može da nam donese.
AI kao ključni partner
Kroz razgovor sa Nemanjom Mališićem, jasno je da AI nije samo prolazni trend, već temeljna snaga koja oblikuje kako kompanije komuniciraju, prodaju i rastu u digitalnoj eri. Mališić AI vidi kao partnera u razumevanju složenih potreba potrošača i njihovom anticipiranju. Partnera koji pomaže u kreiranju personalizovanog i efikasnog korisničkog iskustva i koji otvara vrata novim mogućnostima i strategijama u prodaji. Kako AI nastavlja da napreduje, njen uticaj na industriju razvoja softvera i prodajne procese će neizbežno rasti, oblikujući budućnost na načine koje možda tek treba da zamislimo.
Razgovor sa Mališićem ne samo da pruža uvid u sadašnje stanje AI u prodaji, već i uzbudljiv pogled na ono što nas čeka u budućnosti, gde AI ne samo da podržava, već i vodi inovacije u poslovnim modelima.
Izvor: BIZLife/WebMind
Foto: WebMind
Pingback: Nemanja Mališić o transformaciji prodaje kroz AI - InfoPuls