INTERVJU: Saša Anđelković, Wiener Städtische osiguranje
Sektor osiguranja života samo prati neminovne životne procese i pomaže vam da imate spreman „odgovor“ kada se dese važni životni događaji: početak karijere deteta, izgradnja porodičnog gnezda ili možda kraj karijere
Većina ljudi ima potrebu da slavi život i da ga prihvati u svim njegovim fazama i aspektima. Kako bi život bio bez briga, ili bar sa što manje njih, treba misliti na vreme i o budućnosti. „Glavna prednost životnog osiguranja jeste upravo ta da nam bitno pomaže da se radujemo životu“, ističe Saša Anđelković, menadžer prodaje životnih osiguranja u Filijali Kragujevac, Wiener Städtische osiguranja. Kako objašnjava, polisa životnog osiguranja je finansijski istrument koji pomaže pojedincu i porodici da postepeno ostvaruje svoju životnu ideju, svoje snove. „Normalno je da postoje teškoće kada počnemo da radimo ono što je veliko i bitno za nas. Ali, kada se to radi postepeno, mnogo se lakše osećamo.“
Koje su sve prednosti životnog osiguranja? Šta to polisa životnog osiguranja donosi pored pokrivanja rizika od nezgode, bolesti i smrti?
Ulaganje u životno osiguranje može biti i jedan vid štednje, jer su polise po prihodima bolje rešenje od bankarske štednje. Neke polise, istovremeno, pokrivaju i rizike od nezgode, bolesti i smrti. Ovo ulaganje je najčešće devizno i time se ostvaruje stabilnost od valutnih poremećaja. Takođe, ono što je važno napomenuti jeste da su štedni programi individualno dizajnirani, konkretno za tu osobu, njenu porodicu i situaciju u kojoj su i gde žele da budu.
Neka istraživanja su pokazala da Kragujevčani, recimo, najčešće štede za kupovinu automobila, putovanja, ulaganja u svoju ili novu nekretninu, obrazovanje dece i to sve češće u inostranstvu, ili da bi imali svoj „crni fond“. Dakle, za koju namenu, koliko novca i koliko dugo, glavni su elementi sa kojim se dizajnira lična polisa životnog osiguranja ili kako se drugačije kaže individualni štedni program.
Zašto je važno na vreme razmišljati o životnom osiguranju?
Većina nas je nebrojeno puta slušala mudrosti naših deka i baka. A kako sazrevamo, shvatamo da su bili u pravu – drugačije se ponašamo kada imamo 30, 40 ili 50 godina. Potrebe su drugačije, a sektor osiguranja života samo prati neminovne životne procese. Mi samo pomažemo da naš klijent ima spreman „odgovor“ kada mu se dese važni životni događaji: početak karijere njegovog deteta, izgradnja porodičnog gnezda ili možda kraj karijere i neka druga stresna situacija u životu. To je prvi razlog zašto je važno na vreme razmišljati o ovoj polisi. Takođe, ako ranije krenemo sa štednim programom, imaćemo manje teškoća da dostignemo svoju životnu ideju. Prva polisa se ugovora posle treće ili četvrte plate. Čim dobijemo povišicu na poslu vreme je za drugu polisu.
Na tržištu danas postoje i različiti mešoviti oblici osiguranja života. Kako odabrati ono pravo, po meri korisnika?
Naši korisnici često upoređuju kakve polise imaju ljudi iz njihovog okruženja. Upoređuju svoje potrebe, situaciju u kojoj su i gde žele da budu. Sve je to olakšano uz pitanja i savet koji pružaju profesionalci Wiener Stadtische osiguranja. Pravi profesionalac doslovno doživi osećanja svojih klijenata, kao da su njegova sopstvena. Najčešće tu sposobnost ima na osnovu ličnog iskustva, ali i rada sa drugim ljudima. Ove godine sam napunio 15 godina u sektoru osiguranja života. Raduje me što se broj proizvoda iz godine u godinu uvećavao, tako da danas u Wiener Stadtische osiguranju imamo optimalno i jedinstveno rešenje za većinu klijenata.
Za koji oblik osiguranja se vaši klijenti najčešće odlučuju?
Klijenti u Kragujevcu se najčešće odlučuju da kroz osiguranje štede, a prosečna polisa ugovorena je na oko 580 evra godišnje, sa dužinom trajanja oko 17 godina. Na taj način prosečna polisa ima garantovanu sumu oko 10.000 evra.
Pored štednje, klijenti najčešće uključuju u polisu i jedan ili dva proizvoda iz paketa zdravstvenih osiguranja (osiguranje za slučaj povreda, hiruških intervencija, lečenja u inostranstvu i za slučaj dobijanja težih bolesti). Proizvodi Wiener Stadtische osiguranju su toliko fleksibilni, da se na zahtev klijenta, veoma jednostavno oduzimaju ili dodaju zdravstvena osiguranja tokom trajanja polise.
Šta je ono što je korisnicima nedovoljno jasno kada se radi o osiguranju života?
Postoje nekoliko najčešćih nejasnoća. Na primer, često nas pitaju kolika će biti dobit na kraju trajanja ugovora? Odgovor je da se dobit ne može unapred predvideti. Ona nije zanemarljiva, ali je i veoma realna za trenutnu situaciju na finansijskom tržištu. Drugo često pitanje je šta se dešava ako ranije prekinem ugovor o osiguranju? Klijenti obavezno dobijaju pisana dokumenta sa svim ovim informacijama pre nego što potpišu ugovor. Ukoliko je, recimo, u pitanju štedni program, klijent može prekinuti ugovor i posle druge godine i da bude na dobitku.
Izvor: BIZLife magazin
Piše: Ksenija Mijatović