Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Incode: Prvi domaći „jednorog“ – kako je nastao i gde je ključ uspeha kompanije vredne preko milijardu $

    Da li ste čuli za pojam „jednoroga“, koji se provlači kroz sferu biznisa? Ljudi iz ove branše sigurno jesu, ali „jednorog“ sve više okupira i pažnju šire javnosti. Otkrivamo kako je nastao prvi srpsko-meksički i gde je ključ njegovog uspeha.

    To je startap koji čija vrednost premašuje cifru od neverovatnih milijardu dolara. I dok je taj pojam do nedavno bio rezervisan samo za nama, privredno i ekonomski daleke zemlje, promakla nam je činjenica da upravo jedan srpsko-meksički startap sa sedištem u Americi uveliko grabi ka ovoj laskavoj tituli, a sada je i ima u rukama.

    U pitanju je kompanija „Incode Technologies“ lider u oblasti razvoja tehnologije potvrde identiteta za potrebe globalnih kompanija. Kompanija koja je najnovijim ciklusom investicija, tokom kojih je prikupila 220 miliona dolara, na osnovu procenjene vrednosti od čak 1,25 milijardi dolara postigla veliki uspeh i ponela titulu „jednoroga“.

    Biometrija (Pixabay)

    Sve je počelo od ideje jednog čoveka, Rikarda Ampera, koji je imao viziju o sigurnom identitetu na internetu. Prva ideja je bila potpuno drugačija od onoga čime se kompanija danas bavi. Stvorena je aplikacija socijalnog karaktera za deljenje slika, iz koje je nastala kompanija vredna više od milijardu dolara.

    Sa ciljem da razviju tehnologiju za prepoznavanje lica, mali tim koji u tom trenutku čini tek nekoliko ljudi iz Srbije, Meksika i Amerike, kreće u pohod i osvajanje biometrijske scene. „Incode Technologies“ je tada bila pionir kada je u pitanju prepoznavanje lica na samom uređaju, tojest mobilnom telefonu.

    Ricardo Amper

    Veliki snovi daleko od Srbije

    Imali smo prilike da razgovaramo sa softverskom inženjerkom u kompaniji „Incode Technologies“ Sonjom Kesić koja nam je otkrila da početak u Srbiji nije uvek najsjajniji, pogotovo kada su tehnologije u pitanju, ali da je ono što našoj zemlji sigurno ne nedostaje jeste inženjerski kapacitet u vidu mladih ljudi koji izlaze sa univerziteta u Srbiji.

    „Kvalitet naših inženjera može da se meri sa bilo kojom zemljom u svetu. Zato smo i napravili ovakav spoj u kompaniji, sa sedištem u San Francisku, a sa inženjerima koji su mahom iz Srbije. San Francisko nas je naučio da možemo da sanjamo veliko, a to nam je falilo u Srbiji, da imamo nadu da možemo da postanemo krupni. Rikardo nam je najviše pomogao u tome da nam pokaže da je sve to moguće i da možemo da igramo na svetskom tržištu“, ističe ona.

    Sonja Kesić

    Sonja ne krije oduševljenje zbog toga što je kompanija u kojoj radi „jednorog“ na ovim prostorima, ali u isto vreme otkriva da se za nju nije ništa drastično promenilo, da i dalje imaju mnogo posla i da se bore sa problemima sa kojima su se i ranije borili, ali i za nove klijente kako bi oni bili zadovoljno i dobili maksimum.

    Kompanija „Incode Technologies“ sa najnovijim ciklusom investicija od 220 miliona dolara, nastavlja da potvrđuje posvećenost razvoju najsavremenije tehnologije, u čijem središtu se nalazi njihov razvojni centar u Beogradu koji je utrostručen tokom protekle godine, sa planovima za dalje ubrzanje rasta. Ovi napori će podstaći kontinuirani razvoj revolucionarnih, potpuno automatizovanih rešenja zasnovanih na veštačkoj inteligenciji koja privatnost korisnika stavljaju na prvo mesto iskustva procesa identifikacije.

    Ko ne inovira, prestaje da bude konkurentan

    Sonja u razgovoru za portal BIZLife napominje da je ono što se sigurno promenilo jeste da sada imaju mnogo više sredstava i da kada su dobili prvu i drugu rundu investicija ulažu pre svega u ljude.

    „Ranije su inženjeri radili sve, sada imamo resurse da kreiramo i druge vertikale u kompaniji. Ulažemo u inovacije, jer na našem tržištu ko ne inovira prestaje da bude konkurentan. Zapošljavamo ljude koji rade na različitim vrstama biometrije i poboljšanju postojećih rešenja, dok je drugi smer potpuno razvijanje novih proizvoda. Po prvi put imamamo klijente u hotelskoj industriji. Želimo da omogućimo da svaka osoba ima digitalni identitet u svom telefonu, u svom „wallet-u“ i da biznisi koji ga koriste mogu da autentifikuju tu osobu preko njega“, objašnjava Sonja.

    Incode (Screenshot)

    Brend je obećanje koje se ispunjava. Ponavljanjem ispunjenja obećanja stvara se slika o nečemu. Pitali smo Sonju šta je suština njihovog brenda i koje obećanje oni ispunjavaju ljudima, te da nam objasni zašto je jednoj kompaniji potrebna baš njihova tehnologija.

    „Veliki broj naših klijenata koristi Incode softver, a jedan od najčešćih ’use case-eva’ je otvaranje bilo kakvog računa online, a to može biti banka ili bilo koje drugo mesto gde je potreban dokaz identiteta. Naš sistem se koristi da se proveri da li je osoba prava, da li je dokument validan, ’Incode’ računa skor verodostojnosti podataka koje je osoba pružila, a glavni cilj je sprečavanje prevare i mogućnosti da vam neko ukrade identitet. Naša tehnologija predstavlja sigurnost“, tvrdi Sonja.

    Kompanija najavljuje proširenje svog razvojnog centra u Srbiji kako bi ubrzali unapređenje pristupa ovoj tehnologiji, baziranoj na bezbednosti podataka o identitetu ljudi širom sveta. Sonja kaže da su velikim delom njihovi klijenti svetske banke, ali da za sada to nijedna ne primenjuje u Srbiji, ali da je to model koji može da se primeni svuda.

    Najbolji dolaze u „Incode Technologies“

    Slobodno možemo reći da „Incode Technologies“ ima jedne od najboljih inženjera sveta, a Sonja misli da je razlog za to kultura koja se u kompaniji gradila godinama i da ljudi koji su tu od početka tu kulturu nastavljaju i prenose dalje.

    „Iako nam je potrebno mnogo ljudi, trudimo se svim silama da ne spuštamo kriterijume kada je zapošljavanje u pitanju, da ne spuštamo kvalitet i nivo znanja koji nam je potreban. Potreban nam je i tip ličnosti koji je manje-više specifičan, kod nas se sve brzo dešava i menja, hijerarhija nije stroga. Mogu slobodno reći i da se od naših zaposlenih zahteva da iznesu svoje mišljenje, čak i kada se ono kosi sa mišljenjem rukovodstva kompanije, da se „pobune“ kada vide da nešto nije u redu“, kaže Sonja.

    Govoreći o budućnosti ove tehnologije u Srbiji, Sonja smatra da će i naša zemlja vrlo uskoro ispuniti te svetske trendove u smislu olakšavanja pristupa tamo gde je poteban bilo kakav dokaz identiteta ili autentifikacija.

    „Ova tehnologija je već uveliko prisutna na području SAD-a i Latinske Amerike gde je glavni cilj tehnološki napredak. Smatram da će i Srbija i region krenuti da koriste ovakve tehnologije vrlo uskoro. Svaka nova vrsta biometrije donosi nove mogućnosti“, tvrdi Sonja.

    Za kraj, prema njenim rečim slogan „Incode Technologiest“ je da smanjuje frikciju, a povećava sigurnost, te da je strategija ulaganja u prave ljude i najbolje talente upravo ono što pokreće tehnologiju koju razvijaju.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: Incode

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE