Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Avion, boeing (Unsplash)

    Naučnici su ljudski izmet iskoristili kao gorivo za avione

    Možda zvuči prljavo, ali ljudski izmet bi uskoro mogao da učini putovanje avionom mnogo čistijim. Istraživači su pronašli način da ga pretvore u upotrebljivo mlazno gorivo.

    ,,Firefly Green Fuels“ iz Glosteršira tvrdi da je njegovo biogorivo hemijski identično mlaznom gorivu, ali proizvodi 92 procenta manje ugljen-dioksida (CO2).

    A, s obzirom da letenje čini dva procenta globalne proizvodnje CO2, ovo bi moglo pomoći da se izbegnu neki veliki izvori zagađenja.

    „Želeli smo da pronađemo sirovinu zaista niske vrednosti koja je bila u izobilju. I naravno izmet je u izobilju“, rekao je izvršni direktor ,,Firefly Green Fuels“ Džejms Hajgejt.

    Metoda

    Za proizvodnju upotrebljivog goriva od ljudskog izmeta, ,,Firefly“ koristi metodu koja se zove hidrotermalna tečnost.

    Reč je o kombinaciji visokog pritiska i toplote za pretvaranje konačnog obrađenih otpadnih voda poznatih kao ,,biosolidi“. Koristi se kako bi se hidrotermalnom tečnom fuzijom pretvorilo u biougljen bogat ugljenikom i sirovu naftu.

    Avion, putnik, gorivo

    Avion, gorivo (Unsplash)

    Bio-sirova mnogo liči na naftu i čak se hemijski ponaša na isti način, što znači da naučnici mogu da izvuku kerozin iz goriva koristeći frakcionu destilaciju. To uključuje isparavanje ulja i sakupljanje frakcije koja se kondenzuje na određenoj temperaturi.

    Prvi testovi ekstrahovanog kerozina pokazuju da ima skoro identičan hemijski sastav kao fosilno gorivo za mlazne avione A1.

    Testiranje goriva

    Bio-kerozin se trenutno testira na DLR institutu za tehnologiju sagorevanja u Nemačkom vazduhoplovnom centru. Gorivo će takođe testirati UK SAF (Sustainable Aviation Fuels) kuća, sa sedištem na Univerzitetu u Šefildu.

    Džejms Hajgejt svoje biogorivo naziva ,,gorivom bez fosila“ jer, za razliku od konvencionalnog mlaznog goriva, ono ne dolazi iz sirove nafte.

    Dakle, iako se CO2 i dalje oslobađa kada se gorivo sagori, taj ugljenik je prvobitno bio zarobljen u biljkama. To znači da biogoriva doprinose manjoj količini neto emisija ugljenika.

    „Naravno da bi se koristila energija (u proizvodnji), ali kada se pogleda životni ciklus goriva, ušteda od 90 odsto je zapanjujuća“, rekao je Hajgejt za BBC.

    Aerodrom, gorivo

    Aerodrom, gorivo (Unsplash)

    Izmet, za razliku od žitarica i biljnih ulja koji se koriste za druga biogoriva, prirodno je bogat i jedan je od oblika otpada koji ljudi ne mogu prestati da proizvode.

    Svakog dana u Velikoj Britaniji kanalizacioni sistem prikupi 11 milijardi litara otpadne vode koja se mora prečistiti u oko 9.000 radova na prečišćavanju otpadnih voda.

    Međutim, Velika Britanija proizvodi više kanalizacije nego što njena infrastruktura može da podnese, što dovodi do toga da se milioni tona bacaju u reke i more.

    Proizvodnja ljudskog izmeta

    Hajgejt je za ,,MailOnline“ rekao da je prerada otpadnih voda u gorivo dobra alternativa drugim metodama odlaganja.

    „Ljudskim izmetom se različito rukuje u različitim delovima sveta, ali bez obzira gde se pojavi, on je problematičan i zagađuje vrlo malo puteva za odlaganje“, dodao je on.

    ,,Firefly“ procenjuje da svaka osoba proizvede dovoljno izmeta svake godine da naprave između četiri i pet litara mlaznog goriva.

    Za let putničkim avionom od Londona do Njujorka, u trajanju od osam sati, bilo bi potrebno godišnje otpadne vode oko 10.000 ljudi.

    To znači da ako se otpad celokupnog stanovništva Velike Britanije pretvori u biogorivo, to bi obezbedilo oko pet odsto potražnje zemlje za gorivom za vazduhoplovstvo.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE