Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, CV

    Šta bumeri, milenijalci i generacija Z mogu da nauče jedni od drugih na poslu?

    Na svakom radnom mestu ćete verovatno pronaći zaposlene iz četiri generacije, od bumera koji su skoro penzionisani do nedavno diplomiranih generacije Z. Premošćivanje jaza u godinama može da bude zastrašujuće, ali je takođe šansa za ljude svih uzrasta da uče jedni od drugih.

    Lindzi Polak, stručnjak za karijeru sa fokusom na generacijsku raznolikost, kaže da poslodavci ne treba da gledaju na višegeneracijsko radno mesto kao na izazov, već kao na priliku.

    „Mi smo svet sa više generacija. Mi smo ekonomija sa više generacija. Dakle, ako govorite samo o potrebama ili stilu komunikacije jedne ili dve generacije, propuštate ogromnu priliku, mudrost, inteligenciju i ideje“, kazala je ona.

    Međutim, negovanje višegeneracijskog radnog mesta je lakše reći nego učiniti, jer različite generacije iznose svoje snage i slabosti na sto. Evo četiri oblasti u kojima se te razlike mogu dopunjavati kako bi se povećala produktivnost i saradnja među generacijama.

    Generacija Z

    Generacija Z (Pixels)

    Generacija Z i tehnologija

    Generacija Z je prva digitalna generacija, tako da su pametni za tehnologiju koja može da bude zbunjujuća ili nepoznata starijim zaposlenima. Starije generacije mogu da se oslone na generaciju Z da im pomogne da se prilagode – ali zauzvrat, generacija Z može da potraži savet od svojih starijih saradnika o tome šta da rade kada tehnologija nije rešenje.

    Dona Bats, izvršna direktorka međugeneracijske organizacije za zastupanje „Generations United“, kaže da u situacijama kada tehnologija ne funkcioniše ili kada je korišćenje starijih metoda jednostavno efikasnije, generacija Z može da nauči od iskusnijih generacija kako da rade.

    „Ranije smo mogli da radimo bez tehnologije, tako da postoje stvari koje možemo da uradimo. Postoje stvari koje možemo da rešimo. To su različita iskustva i veštine koje ljudi donose“, kazala je Bats.

    Tehnologija, generacija Z (Pixabay)

    Tehnologija, generacija Z (Pixabay)

    Stilovi komunikacije

    Različite generacije će često da imaju različite preferirane načine komunikacije, bilo da je to razgovor lično, telefonom, putem e-pošte ili putem Slack poruke. Nijedan način nije sam po sebi bolji ili gori, ali kada se dva suprotstavljena načina komunikacije susretnu jedan s drugim, lako je doći do sukoba.

    „Smatram da je ponekad mlađim ljudima malo teže da se izraze verbalno ili sa drugim ljudima, jer su toliko navikli da se izražavaju pomoću tehnologije. A starijim ljudima je, često, komplikovanije da se izraze putem tehnologije“, istakla je Bats.

    Odgovor za sve njih je da promenimo način na koji razmišljamo o komunikaciji, napomenula je Polak.

    „Kao da, ako govorite nemački, a ja govorim japanski, mogla bih da govorim najbolji japanski na svetu, ali jednostavno me nećete razumeti. Neće uspeti. To je ideja da komunikacija nije o tome kako želite da komunicirate ili mislite da ljudi treba da komuniciraju. Radi se o razumevanju, prihvatanju i postavljanju pitanja kako druga osoba želi da primi poruku”, objasnila je.

    Mladi

    Mladi, generacija Z (Pixabay)

    Generacija Z daje prioritet sebi

    Generacija Z je stekla reputaciju po tome što želi više od radnog mesta, uključujući davanje prioriteta mentalnom zdravlju i nepristajanje na uslove rada ispod njihovih standarda.

    „Za razliku od prethodnih generacija koje su došle na posao i prihvatile ono što je ponuđeno, generacija Z dolazi i postavlja mnogo zahteva po prvi put u pogledu fleksibilnosti posla, vremena odmora i na druge načine“, naveo je Čak Andervud, osnivač i direktor generacijske konsultantske firme „The Generational Imperative“.

    Zbog samopouzdanja u pogledu onoga što želi generacija Z je zaradila etikete „razmaženi“ od starijih generacija, piše Fast Company.

    Međutim, starije generacije bi mogle da se ugledaju na generaciju Z i ne bi trebalo da se plaše da traže ono što žele od poslodavaca.

    „Mi samo radimo stvari kojih su se druge generacije previše plašile, a takođe verovatno nisu mogle da urade u to vreme. Ali kako vidimo da su stvari sada normalizovane, možemo da napravimo te promene i da se založimo za sebe više nego što smo verovatno mogli u prošlosti“ , istakao je Braun.

    Posao, tržište

    Posao, mlađe generacije (Unsplash)

    Strpljenje i lojalnost

    Žestina generacije Z kada je reč o postavljanju zahteva je mač sa dve oštrice. Dobro je zalagati se za ono što želite, ali može da našteti vašoj karijeri i kompaniji ako napustite posao samo zato što nije „savršen za sliku“.

    „Morate zapamtiti, stvari se ne menjaju preko noći. Osećam se kao da ponekad vrlo brzo kažemo: ’Pa, ako nije ovako, onda ja to ne radim. odustajem. Odlazim.’ Ali mali napredak je ipak napredak“, zaključio je Braun.

    Andervud kaže da je trenutna sposobnost generacije Z da postavlja zahteve posledica stanja na tržištu rada: trenutno u Americi postoji 10,3 miliona radnih mesta, ali samo 6 miliona nezaposlenih radno sposobnih Amerikanaca. To znači da su poslodavci voljni da ispune zahteve generacije Z – ali to neće uvek biti slučaj.

    „U redu je zahtevati sve što želite, ali možda nećete dobiti sve. Generacija Z mora da bude spremna da zahteva realne pakete poslova“, savetovao je Undervud.

    On takođe kaže da se generalizacije o generaciji Z uzimaju sa rezervom. Iako možemo da iznosimo zapažanja, ona uvek treba da budu kontekstualizovana sa činjenicom da je generacija Z tek nekoliko godina radno sposobna, a njena dugoročna poslovna filozofija i uticaj tek treba da se vidi.

    „Još uvek su previše novi na radnom mestu. Još uvek nismo u mogućnosti da izmerimo prednosti i slabosti koje oni donose“, zaključio je on.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE