Generacija Z menja način komunikacije putem mejla: Koriste memove, emodžije i skraćenice
Pošto je generacija Z postala deo radne snage tokom digitalne radne ere, mnogi mladi zaposleni su navikli na jednostavnost platformi za razmenu poruka u realnom vremenu, kao što je Slack. Istraživanje konsultantske firme Creative Strategies iz 2020. pokazalo je da je generacija Z rangirala Gmail na četvrto mesto na listi alata za prepisku, iza Google dokumenata, Zoom-a i iMessage-a.
Ne samo da generacija Z često preferira brže oblike komunikacije, već ih zamara prijemno sanduče.
Nedavno istraživanje platforme za učenje jezika ,,Babbel“ pokazalo je da većina zaposlenih pripadnika generacije Z smatra da je obim radnih e-poruka koje primaju stresan. Štaviše, mnoge od e-poruka mogu jednostavno da ostanu neotvorene i nepročitane. U stvari, 36 odsto zaposlenih iz generacije Z reklo je da ima više od 1.000 nepročitanih e-poruka u prijemnom sandučetu.
Sada, neki pripadnici generacije Z pokušavaju da učine e-poštu manje formalnom. Mladi će uključiti memove, emodžije, sleng i skraćenice u svoje e-poruke – baš kao što bi to učinili sa bilo kojom drugom porukom na internetu.Način na koji se zaposleni iz generacije Z odjavljuju putem e-pošte nedavno je postao viralan na TikTok-u. Oni pišu: „Blagoslovi“, „Još jedan dan, još jedna pobeda“ i „Mlaki pozdrav“.
Evo kako generacija Z radikalno menja način na koji svi šaljemo e-poštu na poslu.
Šale, memovi i sleng više nisu zabranjeni
Kada je Liz Giorgi, izvršna direktorka platforme za kreiranje sadržaja za e-trgovinu Soona, ponudila posao jednom zaposlenom iz generacije Z, njegov odgovor ju je iznenadio.
,,Hej šefe, hajde da ****** idemo’“, navela Giorgi.
„Lagala bih da nije bilo trenutka kada sam pomislila, ‘O Bože, da li je trebalo da zaposlim ovu osobu?’ Ali sada retrospektivno, shvatila sam da generacija nosi svoje emocije na dlanu“, dodala je ona.
Samoproglašeni „stariji milenijalac“, Liz sugeriše da su virtuelni radni alati povećali obim komunikacija koje radnici imaju svakog dana, i da ovaj priliv poruka utiče na navike generacije Z.
„Slack-ifikacija posla, koja je mnogo neformalnija vrsta komunikacije, ušla je u naš stil e-pošte“, objasnila je ona.
Za kompanije orijentisane na generaciju Z, ovi neformalni mejlovi nisu prisutni samo u internim porukama. Oni takođe prožimaju brifinge klijenata i biltene. Selin Čai je pomogla u osnivanju kreativne agencije Gen Z NinetyEight, a sada je izvršni direktor. S obzirom na njihovu mladu bazu klijenata, publiku i radnu snagu, većina e-poruka njenih timova je neformalna.
„Ako ste pretplaćeni na e-poštu NinetyEight, naši naslovi 100 odsto imaju emodžije. Emodžiji mogu da kažu mnogo stvari koje reči ne mogu, posebno [jer] radimo potpuno na daljinu, tako da pokušavate da prenesete emociju ili određeni ton“, kazala je Čai.
Taj opušteni duh pisanja e-pošte može se čak preneti na znakove interpunkcije, piše Fast Company.
„Uživam kada dobijam e-poruke od klijenata koje ponekad imaju više od jednog znaka uzvika. To je takva stvar generacije Z da se kaže „Hvala“ – ali sa pet znaka uzvika“, zaključila je ona.
Kako generacija Z može efikasno da komunicira putem e-pošte
Iako nema ništa loše u vezi sa neformalnim mejlovima, neki kažu da ponekad idu do tačke neprofesionalizma. Da li su mejlovi ispunjeni slengom mladalačka blagodat ili prepreka ozbiljnom poslu? Ključno je, tvrde stručnjaci, da prilagodite upotrebu emodžija i slenga kako biste najbolje komunicirali sa svojom publikom. Ova prilagodljivost, fleksibilnost i empatija su ključni za većinu međugeneracijske komunikacije na poslu.
„Uvek treba pretpostaviti da će sve što ste voljni da stavite u digitalni prostor, neko doživeti na fizički način. Ako napišete gadan e-mail ili Slack poruku, oni će to primiti gde god da se nalaze u stvarnom svetu“, objasnila je Giorgi.
Konsultant za ljudske resurse Kejt Voker je naglasila da je važno uzeti u obzir primarni cilj e-pošte: efikasnu komunikaciju. Voker smatra da joj je nedavno poslata e-poruka prepuna reči koje nije mogla da analizira.
„Postoji želja da budemo efikasni i malo neformalniji. Mogu to da cenim. Ali takođe želite da budete sigurni da čitalac ili menadžer mogu da shvate šta je rečeno“, navela je ona.
Mnoge firme takođe koriste e-poštu kao sredstvo za vođenje evidencije. Dok Slacks i tekstualne poruke ne nestaju nakon slanja, e-poruke mogu da imaju posebno dugotrajnu snagu.
„Pretpostavimo da postoji pravni problem i postoji zahtev za dokumente. U sudnici ste i vidite emodžije i skraćenice. Ne znam da li će to biti najbolje“, rekla je Voker.
Ipak, neka radna mesta vide vrednost u omogućavanju zaposlenima da budu autentični u komunikaciji i da smanje korporativnu zagušenost. Mnoge firme su počele da ublažavaju pravila oblačenja nakon procvata radnih prostora u stilu Silicijumske doline. Sada samo 3 odsto zaposlenih prijvljuje da u kancelariji nosi poslovnu profesionalnu odeću, procenjuje Galup. Ista promena kulture mogla bi da dođe i za e-poštu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash, Pixabay