
Gebrüder Weiss dve decenije poslovanja u Srbiji
Gebrüder Weiss ove godine slavi 20 godina poslovanja u Srbiji, tokom kojih je kompanija postala sinonim za pouzdane i inovativne logističke usluge. Kroz kontinuirana ulaganja u ljude, infrastrukturu i digitalizaciju, uspeli su da održe korak sa zahtevima modernog tržišta.
U razgovoru sa Rolandom Raithom, generalnim direktorom kompanije Gebrüder Weiss Srbija, razgovaramo o njihovim najvažnijim dostignućima, ključnim investicijama i planovima za budućnost.
Gebrüder Weiss slavi 20 godina poslovanja u Srbiji. Kada se osvrnete na ovaj period, koja dostignuća biste istakli kao najvažnija u razvoju kompanije na našem tržištu?
‒ Obeležavajući 20 godina prisustva u Srbiji, Gebrüder Weiss je postigao značajan uspeh, uključujući uspostavljanje logističke infrastrukture A-klase sa najnovijim sertifikatima kvaliteta i bezbednosti, kao i rast snažnog tima od 300 „narandžastih” kolega. Proširili smo usluge na okeanski, vazdušni i drumski transport, postigli vodeću poziciju na tržištu, sa godišnjim prometom većim od 50 miliona evra. Naša sposobnost prilagođavanja novim tržišnim trendovima, posebno u e-trgovini i kućnoj dostavi, učvrstila je našu reputaciju kao jednog od lidera u logistici u regionu.
Koje investicije smatrate najvažnijim za uspešan rast i razvoj kompanije Gebrüder Weiss u Srbiji i kako su one uticale na unapređenje usluga koje pružate?
‒ Najvažnije investicije za uspešan rast kompanije Gebrüder Weiss u Srbiji bile su usmerene na naše ljude, infrastrukturu i digitalizaciju. Kontinuirano ulažemo u našu radnu snagu kroz programe dualnog obrazovanja i inicijative, kao što je naša e-learning platforma „myOC”, koja pruža mogućnosti za kontinuirano usavršavanje i učenje. U pogledu infrastrukture, naše godišnje investicije jačaju kapacitet za pružanje vrhunskih usluga, dok su napori u digitalizaciji osigurali pravovremene informacije i besprekorne procese za naše klijente. Takođe, naša posvećenost održivosti, uključujući ulaganja u fotonaponske sisteme i alternativne pogone, usklađena je sa našom dugoročnom vizijom. Konačno, investicija u proširenje domaće mreže za B2C poslovanje značajno je unapredila našu sposobnost da odgovorimo na rastuće zahteve tržišta e-trgovine, osiguravajući da ostanemo konkurentni i usmereni ka budućnosti.
S obzirom na to da je Gebrüder Weiss prisutan na više lokacija u Srbiji, koliko je takvo strateško pozicioniranje važno u logističkom lancu kompanije?
‒ Strateško pozicioniranje je ključno za efikasnost i efektivnost našeg logističkog lanca. Gebrüder Weiss trenutno posluje na četiri lokacije u Srbiji – Beograd (Dobanovci), Novi Sad, Niš i Strojkovce – sa 20.000 kvadratnih metara logističkog prostora i kapacitetom za 18.000 paleta. Ova strateška raspodela naših objekata omogućava nam da efikasno pokrijemo ključne regione, osiguravajući da možemo brzo i pouzdano odgovoriti na zahteve naših klijenata. Prisustvo na više lokacija ne samo da unapređuje našu operativnu fleksibilnost već i jača našu sposobnost pružanja visokokvalitetnih, pravovremenih usluga na celom tržištu.
Koji su vaši budući planovi u pogledu daljeg unapređenja poslovanja u Srbiji, uzimajući u obzir ozbiljnu tržišnu konkurenciju i tehnološke trendove koji se pojavljuju?
‒ Plan je da proširimo naše godišnje investicije u infrastrukturu kako bismo dodatno unapredili našu tržišnu poziciju, sa fokusom na povećanje kapaciteta. Da bismo ojačali našu poziciju u skladišnoj logistici, implementirali smo dodatno skladište u Dobanovcima. Sistem regala je dizajniran sa seizmičkom otpornosti, što predstavlja neuobičajenu karakteristiku u našem regionu, ali omogućava veću sigurnost za naše klijente. Takođe, ove godine planiramo da nabavimo električno dostavno vozilo, kako bismo stekli iskustvo sa alternativnim pogonskim tehnologijama unutar nacionalne mreže u Srbiji, sa ciljem definisanja daljeg razvoja u tom pravcu.
Kako biste ocenili trenutnu poziciju kompanije Gebrüder Weiss na srpskom tržištu u poređenju sa konkurencijom i kako planirate da dodatno ojačate i proširite svoju poziciju u industriji?
‒ Fokus će biti na osiguravanju ekonomske, ekološke i socijalne održivosti – kako u Srbiji tako i globalno. Sastavni deo politike kompanije jeste posvećenost kvalitetu, uz istovremeno traženje ekološki prihvatljivih transportnih rešenja i doprinos razvoju socijalnog okruženja u kojem poslujemo. Gebrüder Weiss redovno procenjuje tržišne prilike i ulaže u nove tehnologije i usluge kako bi unapredio svoj portfolio. Nedavni primer je povećanje protoka robe duž koridora Centralne Azije na „Novom putu svile”, između Kine i Evrope. Kako bismo se prilagodili ovom trendu, trenutno proširujemo naše transportne i logističke usluge u zemljama duž koridora Centralne Azije.

Roland Raith, Gebrüder Weiss
Briga o zaposlenima je ključna za dugoročan uspeh bilo koje kompanije. Koje korake preduzimate kako biste osigurali zadovoljstvo i razvoj svojih zaposlenih u Srbiji?
‒ Tokom poslednjih nekoliko godina pridajemo veliki značaj negovanju kompanijske kulture, koja vrednuje posvećenost, predanost i ličnu inicijativu.
Tražimo osobe otvorene za rad u dinamičnom okruženju, koje podrazumeva saradnju sa ljudima različitih kultura, polova i generacija. Kako bismo osigurali zadovoljstvo i razvoj naših zaposlenih u Srbiji, naglašavamo kontinuirano učenje, izvrsnost u pružanju usluga i nezavisnost. Podstičemo samostalnost, donošenje odluka i inicijativu, stvarajući okruženje u kojem kreativnost i inovativnost mogu cvetati. To ne samo da podstiče lični razvoj već nam i omogućava da zajedno postignemo velike stvari. Naši zaposleni poseduju „narandžastu snagu”, koja je ključna pokretačka sila iza uspeha naše kompanije.

Gebrüder Weiss
Koje su vaše lične vrednosti i principi koji vas vode u radu i kako ih primenjujete u svom poslu, posebno prilikom donošenja strateških odluka unutar kompanije?
‒ Moje lične vrednosti usklađene su sa osnovnim principima kompanije Gebrüder Weiss i predstavljaju temelj svih mojih strateških odluka. Prioriteti su izvanredna korisnička usluga i kvalitet, osiguravajući da svaka odluka unapređuje našu uslugu. Verujem u otvorenost prema promenama, usvajanje fleksibilnosti i podsticanje inovacija kako bismo ostali konkurentni na dinamičnom tržištu. Poštovanje je ključno u mom vođenju, kako u interakcijama sa kolegama tako i sa klijentima. Fokus je na prepoznavanju i jačanju naših snaga, posebno u razvoju naših ljudi. Vodeći primerom i postavljajući jasne ciljeve, nastojim da inspirišem i usmerim svoj tim ka postizanju zajedničkih ciljeva.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Produkcija 46