Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, IT

    Šta je Flex Forward, novi PRISTUP za povratak zaposlenih u kancelarije?

    Ilon Mask, Mark Zakerberg i mnoštvo drugih lidera najvećih američkih kompanija jasno su stavili do znanja da njihov uspeh zavisi od svih koji rade iz kancelarije.

    Autodesk ne popušta pod pritiskom kolega. Ali kada pritisak dolazi u nekim od najuspešnijih kompanija, veliki je rizik plivati protiv plime i obično se ne završi dobro.

    To nije odvratilo Rebeku Pirs, direktor za ljudske resurse u Autodesku, da eksperimentiše sa drugačijim pristupom.

    Pod njenim vođstvom, u martu je Autodesk, multinacionalna softverska kompanija koja proizvodi alate za arhitekte i dizajnere, predstavila hibridno-centrični pristup nazvan Flex Forward. Prema novom programu, menadžeri drže uzde. Oni odlučuju kada i da li zaposleni treba da dođu u kancelariju.

    Zalaganje za Flex Forward

    Izvršni direktor za ljudske resurse, rođena u Britaniji, Pirs bila je jedna od najglasnijih na sastancima izvršnog tima, koja se zalagala za Flex Forward.

    „Prokleta sam što sam futuristički optimista“, rekla je za CNN Pirs.

    Posao, zaposleni, kompanija

    Tim, posao (Freepik)

    Pošto je većinu svoje karijere provela u hibridnim radnim režimima širom sveta, znala je da može biti jednako produktivna radeći u kancelariji kao i bilo gde drugde.

    Istovremeno, ona i drugi rukovodioci Autodeska želeli su da radnici dođu u svoje kancelarije, prepoznajući koliko su interakcije licem u lice važne za zaposlene i za kompaniju u celini.

    „Postoje neke stvari koje se jednostavno rade bolje lično“, kazala je Pirs, koji je u januaru 2021. postala privremeni direktor za ljudske resurse u Autodesku, dok je kompanija tražila trajnu zamenu za svog prethodnog CPO, koji je odstupio.

    Protivljenje

    Pirs nikada nije očekivala da će biti razmatrana za njenu sadašnju poziciju jer nijedan prethodni izvršni direktor u Autodesku pre nje nije živeo van Severne Amerike.

    „Bilo je trenutaka kada sam jednostavno osećala ogroman osećaj odgovornosti da dokažem da fleksibilan rad može da funkcioniše čak i na najvišim nivoima u organizaciji“, istakla je.

    U isto vreme, ona se suočila sa malo protivljenja kada je iznosila argumente za Flex Forward, rekao je Stiv Blum, glavni operativni direktor Autodeska, napominjući da Pirs čini sve napore da sasluša zabrinutosti zaposlenih tokom bilo kog procesa donošenja odluka.

    „Svi znaju kada ona nešto predstavlja, uvek je bilo ono što je u najboljem interesu kompanije“, rekao je za CNN.

    Posao, Flex Forward

    Komapanija, Flex Forward (Pexels)

    Strategija: navesti radnike da dođu svojom voljom

    Nakon zatvaranja više od 90 kancelarija širom sveta u martu 2020, Autodesk je postepeno počeo da se ponovo otvara za drugačije opcije 2021. u različito vreme, na osnovu lokalnih propisa. Ali 13.000 zaposlenih u kompaniji nije žurilo da se vrati.

    Izvan Autodeska, nije trebalo previše vremena da počnu da se gomilaju zahtevi za povratak u kancelariju.

    Izvršni direktor Tesle, Ilon Mask, najavio je da će zaposleni morati da rade iz kancelarije pet dana u nedelji u junu 2022.

    „Naravno da postoje kompanije kojima ovo nije potrebno, ali kada su poslednji put isporučile odličan novi proizvod? Prošlo je dosta vremena“, napisao je Musk u mejlu za celu kompaniju.

    Oni kojima se politika ne sviđa „trebalo bi da se pretvaraju da rade negde drugde“, naveo je on na X-u.

    Ali mnoge kompanije su sledile taj primer.

    „Naša rana analiza podataka o učinku sugeriše da su inženjeri koji su se pridružili Meti, a zatim prešli na daljinu ili ostali u kancelariji, u proseku radili bolje od onih na daljinu. Ova analiza takođe pokazuje da inženjeri ranije u svojoj karijeri u proseku rade bolje kada rade lično sa kolegama najmanje tri dana u nedelji“, napisao je izvršni direktor Mete Mark Zakerberg u martovskom postu na blogu.

    Meta

    Meta (Beta/AP)

    Rad iz kancelarije

    Oko 60 odsto radne snage JPMorgan Chase-a, uključujući sve generalne direktore, radi pet dana u nedelji iz kancelarije, rekao je izvršni direktor Džejmi Dajmon u julu.

    „Ne verujem da možete da budete lider, a da niste dostupni svojim ljudima“, dodao je on, dodajući da rad na daljinu „u stvari nije od pomoći za kreativnost i spontanost“.

    „Kada ste tu, ljudi imaju tendenciju da budu više angažovani, pažljiviji i usklađeniji sa onim što se dešava na sastancima“, napisao je izvršni direktor Amazona Endi Džesi u memorandumu za celu kompaniju u februaru.

    Među mnogim drugim razlozima koje je naveo zašto bi Amazon uskoro naredio povratak u kancelarije, Džesi je rekao, „saradnja i inovacija su lakši i efikasniji kada dolazimo na posao“.

    Autodesk je takođe želeo da vrati zaposlene na posao, ali su primenili drugačiji pristup. Kompanija je naručila satirični video koji podstiče zaposlenog koji se prvobitno čini kao da učestvuje u Zoom sastanku da se pridruži svojim kolegama u Autodesk-ovoj kancelariji u Portlandu, Oregonu, u aprilu prošle godine.

    ,,Treba da dođeš, treba da dođeš. Ova kancelarija je mnogo bolja od svega što imaš kod kuće, nemoj da budeš čudak“,  govori zaposleni putem Zooma koji deluje zabrinuto zbog povratka na rad iz kancelarije. Zatim mu pokazuje sve pogodnosti u kancelariji, uključujući masažne stolice i besplatne grickalice.

    Video prikazuje osnove Flex Forward-a

    „Želimo da ljudi žele da budu u kancelariji. Ne želimo da budu prisiljeni da budu tamo. Na kraju krajeva, ne verujemo da je samo boravak u kancelariji ono što pomaže ljudima da budu srećni, produktivni, saradnički i inovativni“, rekla je Pirs za CNN.

    U teoriji, činilo se da je dozvoljavanje više od 2.600 menadžera koji direktno rade s svojim zaposlenima da donose odluke zvučalo kao situacija u kojoj svi dobijaju. Zaposleni u kompaniji Autodesk su manje skloni organizovanju masovnog protesta kao što su to uradili radnici Amazona u maju nakon što je kompanija počela zahtevati od zaposlenih da se vrate u kancelarije tri dana nedeljno. Takođe, kompanija verovatno ne bi izgubila gotovo polovinu svoje radne snage.

    Međutim, ovaj program je nosio rizik da bi svi zaposleni mogli da rade od kuće ili sa bilo koje druge udaljene lokacije. To bi ostavilo Autodesk sa neiskorišćenim prostorom u kancelarijama i ugovorima za zakup koji se ne bi obnavljali godinama.

    Ipak, Pirs je priznala: ,,Povremeno ćemo reći zaposlenima, ‘Hej, smatramo da treba da budete ovde narednih nekoliko meseci jer će to ubrzati vaš i naš uspeh'“.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Freepik, Pexels, Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE