Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Facebook, Meta

    Veliki izdavači pokradeni: Dramatičan pad preporuka sadržaja iz medija na Fejsbuku

    Facebook izbegava poslovanje sa vestima u SAD. Platforma društvenih medija u vlasništvu Mete tiho je napravila promene poslednjih meseci i dramatično smanjila promet preporuka za medije.

    Ovaj potez je ostavio znatne praznine u svakodnevnom saobraćaju koje izdavači vide, a šteta je izgleda izraženija među onima koji objavljuju sadržaj orijentisan na vesti.

    „Ako ste veliki izdavač, pokradeni ste“, rekao je izvršni direktor jedne velike medijske kompanije, koji je, kao i drugi, govorio pod uslovom anonimnosti da bi iskreno procenio situaciju.

    Jedan izdavač je priznao da su bili svedoci pada prometa preporuka za više od 30 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Drugi je rekao da su videli pad otprilike 40 odsto. Ali oba ova izdavača proizvode sadržaj o životnom stilu. Oni koji objavljuju  sadržaje fokusirane na vesti, primetili su mnogo veći pad.

    Facebook, studija

    Facebook (Pixabay)

    Velike promene za izdavače

    „Facebook je uništio svačiji saobraćaj“, naveo je izdavač fokusiran na vesti, dodajući da je platforma od tada podesila svoj svemoćni algoritam kako bi obezbedila ispravku, ali da prilagođavanje „nije rešilo“ problem mnogo i da je referentni saobraćaj bio još uvek daleko ispod onoga što je bilo pre godinu dana.

    Problem je značajan, s obzirom na to koliko je saobraćaja, kada je reč o sadržaju izdavača, platforma društvenih medija nekada imala. U doba procvata Fejsbuka, novinske kuće su bile obradovane velikim brojem klikova, a članci su redovno postajali viralni na platformi. Količina saobraćaja je, međutim, znatno opala poslednjih godina, uzimajući danak na prodajnim mestima koja su gradila poslovne modele oslanjajući se na kompaniju. Nedavne promene još više smanjuju ionako slab nivo referentnog saobraćaja.

    Portparol Mete je odbio da komentariše. Ali promene koje izdavači vide su u skladu sa raspoloženjem prema vestima. Nakon godina i godina pokušaja da se udvaraju izdavačima, očigledno je da su Mark Zakerberg i kompanija krenuli ka izlazu iz poslovanja sa vestima, piše CNN.

    Fejsbuk

    FILE – Fejsbuk, Meta (AP Photo/Tony Avelar, File)

    Pretnja Fejsbuka za vesti

    Izlazak dolazi kada zakonodavci širom sveta postaju daleko ozbiljniji u pogledu prisiljavanja velikih tehnoloških kompanija poput Mete da plaćaju izdavačima za sadržaj objavljen na njihovim platformama. Kao odgovor, Facebook je zapretio da će u potpunosti povući vesti iz zemalja koje donose takve zakone. Kada je Kanada usvojila takav zakon ovog leta, Meta je povukla sadržaj vesti sa svoje platforme u zemlji. Odluka je bila značajan udarac.

    Meta je dugo tvrdila da je izdavačima potreban Facebook više nego što su Fejsbuku potrebni izdavači.

    „Vesti nisu suštinski deo Fejsbuka na globalnom nivou“, rekla je kompanija u martovskom postu, dodajući da „manje od 3 odsto onoga što ljudi vide u svojim Facebook Feed-ovima su postovi sa linkovima ka novinskim člancima.

    Vesti su takođe nepoželjne za Metu zbog mogućih dezinformacija, koje izazivaju sve vrste problema sa kojima kompanija može da se uhvati u koštac. Računica kompanije je da rešavanje tako mučnih pitanja, koja su Zakerberga i druge rukovodioce povremeno dovodila pred Kongres pošto su optuženi za ,,cenzuru“, nisu vredna toga.

    Facebook

    Facebook, društvena mreža (Pexels)

    Politika i vesti nisu toliko vredni

    Adam Moseri, izvršni direktor Mete koji nadgleda Instagram, rekao je to kada je ovog leta izjavio da nova aplikacija zasnovana na tekstu u realnom vremenu, Threads, „neće učiniti ništa da podstakne“ vesti i politiku na platformi.

    „Politika i vesti su važni, ne želim da impliciram drugačije. Ali moje mišljenje je, iz perspektive platforme, bilo kakvo povećanje angažovanja ili prihoda koji bi mogli da ostvare uopšte nije vredno preispitivanja, negativnosti ili rizika integriteta koji dolaze zajedno sa njima“, napisao je Moseri.

    Izdavači takođe sumnjaju da Meta nerado šalje korisnike van sajta s obzirom na svoju želju da dominira tržištem oglašavanja. U Kanadi, izdavači su zatražili od državnog antimonopolskog regulatora da ispita da li kompanija šteti njihovoj „sposobnosti da se efikasno takmiče na tržištima onlajn oglašavanja“.

    S obzirom na Metine pokušaje da se takmiči sa TikTok-om, kompanija je morala da napravi dodatni prostor na svojim platformama za video sadržaj kratkog formata, potiskujući vesti dalje od slike.

    Bez obzira na razloge, raskid kompanije sa vestima je još jedna prepreka u pejzažu, prepunom neizvesnosti i previranja, u kojem izdavači daju sve od sebe da se snađu – neki bolji od drugih.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, Pexels, Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE