Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Električni autmobili tesla

    Rimac dobio dodatnih POLA MILIJARDE evra investicija: Zaposliće još 700 ljudi

    Rimac grupa je prikupila još 500 miliona evra kako bi pomogla u proizvodnji budućih Poršea, Bugatija i Koenigsega.

    SoftBank Vision Fund 2 i Goldman Sachs Asset Management predvodili su poslednju rundu finansiranja, koja je takođe uključila Rimac akcionare, Investindustrial i Porše, piše Blumberg. Najveći akcionar ostaje Mate Rimac, koji je svoju istoimenu firmu osnovao u garaži 2009. godine.

    „Sjajno je imati Porše, ali takođe, znate, ne želimo da budemo u potpunosti zavisni od njih“, rekao je Rimac.

    Porše drži 45 odsto udela kompanije Bugati Rimac, koja je osnovana 2021.

    Formirana u januaru, Rimac Group je krovna kompanija koja drži 55 odsto udela u Bugati Rimac i 100 odsto Rimac Technology, nezavisne filijale formirane u januaru. Bugati Rimac poseduje 100 odsto Rimac automobila. Porše ima preostalih 45 odsto Bugati Rimaca.

    Bugati,električni automobili

    Bugati, električni automobili (Pixabay)

    Koji električni automobili će se proizvoditi i kakvi su planovi?

    Grupacija sa sedištem u Hrvatskoj nadgleda proizvodnju superautomobila kao što su Bugatti Chiron i Bugatti Bolide. Tu su i nadolazeća vozila Rimac, poput električnog hiperautomobila Rimac Nevera vrednog 2,4 miliona dolara. Nevera će se prvi put isporučiti u „narednih nekoliko nedelja“, saopštio je Mate Rimac.

    Takođe radi na neodređenim projektima za proizvođače automobila kao što su Aston Martin, Koenigseg i Porše.

    Mate Rimac je rekao da planira iskoristiti dodatna sredstva za zapošljavanje još 700 radnika i da do sledeće godine završi izgradnju kampusa i fabrike u kojoj može da primi 2.500 ljudi. Reč je o najvećem kompleksu takvog tipa u Hrvatskoj prema rečima Rimaca.

    Fabrika, električni automobili

    Fabrika, električni automobili (Pixabay)

    U nekim Rimacovim dokumentima tvrde da kampus ima 25 hektara, a u drugim 50 hektara. Prostor će biti namenjen izgradnji superautomobila marke Rimac, Bugati i drugih vrhunskih vozila koje kompanija nije navela.

    „Većina kapitala će se zapravo koristiti za povećanje kako bi se zadovoljila potražnja za baterijama, pogonskim sistemima i drugim sistemima koji će pomoći automobilskoj industriji da postane električna“, naveo je Mate Rimac.

    Rimac Technology će proizvoditi desetine hiljada komponenti godišnje, od hibridnih i električnih baterijskih sistema do potpuno kotrljajućih šasija, dodao je.

    Takva vozila, tehnologija i komponente namenjeni su postojećim klijentima koji su rekli da će prodavati hibridna i električna vozila Koenigseg Gemera, Aston Martin Valkirie i Porše 718.

    „Već smo bili ubeđeni u potencijal kompanije 2018. Drago nam je što smo svojim zalaganjem uspeli da doprinesemo njenom napretku i sadašnjem uspehu“, rekao je Lutz Mesčke, zamenik predsednika Izvršnog odbora kompanije Porše AG.

    Porše

    Automobil Porše (Pixabay)

    Rimac se širi na tržištu

    Sa novim investitorima, Rimac dalje proširuje svoju poziciju u oblasti elektromobilnosti i tako postaje još jači partner Poršeu, dodao je on.

    Prošle godine je primio 150 porudžbina za Bugati automobile, što je rekordan broj. Rasprodao je sva svoja vozila do 2025. Hiperautomobil Bolide od 4,7 miliona dolara rasprodao je svih svojih 40 jedinica koje su mu dodeljene dva meseca nakon što je debitovao.

    Rimac je odbacio glasine da je jedno od njegovih postojećih partnerstava sa Hyundaijem pokvareno. U 2019. Hyundai i Kia uložili su 90 miliona dolara u hrvatsku kompaniju kako bi zajedno razvili najmanje dva vozila, potpuno električnu varijantu Hyundaijevog sportskog automobila N i vozilo sa gorivim ćelijama.

    Hyundai, električni automobili

    Hyundai auto, električni automobili (Pixabay)

    „Rast je bio prilično uporan tokom vremena. Udvostručujemo ga u osnovi na godinu, pola godine ili dve“, rekao je Mate Rimac o broju zaposlenih u kompaniji.

    Za razliku od velikog tržišta za luksuzne limuzine poput Mercedes-Maybachove S-klase, Rimacov rast ne dolazi od dilera u Kini. Stiže iz Evrope i Severne Amerike.

    „Imućni kineski kupci obično ne kupuju superautomobile u Kini, iz različitih razloga. Obično ih kupuju u Londonu ili u Sidneju ili u Torontu, u zapadnim gradovima gde imaju svoja druga prebivališta“, rekao je Mate Rimac.

    Izvor: Bloomberg

    Foto: Pixabay, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE