Džamić za BIZLife: Jezik novog marketinga se u Srbiji već govori
Marketing stručnjak Lazar Džamić je nakon uvodnog predavanja kojim je započeta prva kontent i marketing konferencija Content Experience, za BIZLife ispričao koliko Srbija kaska za svetom kada je reč o novim, svetskim trendovima marketinga, oglašavanja, digitala, sadržaja i tako dalje.
„Mislim da nije fer porediti nas sa svetom jer pričamo o razvijenom tržištu na kom su Amerika i naročito Engleska, koji su imali 400 godina da razviju ovu priču bez istorijskih lomova koje smo mi imali. Nije fer ali marketing uvek prati privredu, a privreda promene u društvu“, kaže Džamići dodaje da kod nas ima mnogo prostora gde možemo „da rastemo, razvijamo se i učimo od njih“.
Sa druge strane,dodaje, postoji nova generacija koja je došla i prirodno se formirala u digitalnom svetu, internetu.
„Ona priča tim novim jezikom i razume metode kako se funcioniše u tom prostoru, a polako počinju da ulaze u biznis i marketing. Mislim da će ta nova generacija promeniti tok komunikacije na srpskom marketinškom tržištu iako će nam trebati još neko vreme. Hoću da kažem, taj jezik novog marketinga se u Srbiji već govori, a očekujem da će biti još prisutniji u godinama koje dolaze. Treba da počne da se širi po kompanijama i agencijama.“
Pored oglašivača na ovom terenu nalaze se i mediji, koji trenutno nisu u zavidnom položaju, rekao je Džamić.
„Ne bih pričao mnogo o domaćim medijima jer sam 17 i po godina u inostranstvu ali kao i u tamo, pod punim su pritiskom komercijalizacije i komercijalnih interesa. Postoji mnogo medijskog iskrivljavanja i u svetu, nismo mnogo jedinstveni kada je u pitanju ta tema. Mediji imaju mnogo veći problem, kako da prežive u tom jednom novom svetu koji nije bio isti kao što je bio ranije. Jer svi su mediji sada, manje-više, digitalni. Novine imaju svoje portale, a oni postaju sve bitniji,“ kaže on i dodaje da moraju da se menjaju biznis modeli i da se menja svest o tome šta smo sada mi.
„Da li smo neka vrsta kreatora sadržaja? Kada kažemo mediji šta to znači? Informativni mediji su pod mnogo većim pritiskom nego zabavni mediji kojima je mnogo lakše u tom novom svetu. Tako da postoji mnogo kompleksnosti o kojima se mora pričati koje se moraju razmatrati i koje zahtevaju fleksibilnije razmišljanje. Jer smo u novom svetu u kojem se ruše zidovi između medija. Novina sada može biti mnogo jači elektronski igrač nego neki radio ili televizija“,rekao je Džamić za BIZLife.
Izvor: BIZLife
Piše: D.G. N.V.
Zlatko Preskakulev
Osecam se bogatijim sa jos jednim:pogledom na Marketing,a da pri tome ne moram da se udubim u sadrzinu! Da,,uvek je "1 manji od 100" a mi zivii i zdravi, ";genetski potentni:" a eto nismo iskoristili poslednji 300 god, za Marleting! Nemam reci - nem sam pred tom istinom, a zato pisem! Smatram da je Svet razlicit jer tako ce jedino moci da se razvija i opstaje ,uvek kada ga vodi ljudska pamet! Nismo mi izgubili dok su drugi sticali / grabili i otimali/ - mi smo ucili da moze i sa manje da se bude srecan i evo nas tu, zivi smo!!!! Velicina je samo dokaz da :neko trosi i ono sto nije njegovo - vodu,zemlju,vazduh,slobodu...itd. Tima kojima rast od 6%, visoki standard,generisane slobode inidividue, jeste "povod da se smatraju vrednijim: samo je dokza ljudske prirode, a ne necega posebnog! Nije sve u Marketingu - gde cemo stici sa tim pametovanjem, ,pitajte pisca Domanovica!! PRAKTIKANTI,VREME JE ZA PAUZU!!! PRAKTIKANT - je "svesno bice bez savesti", koje prima informacije spolja, salje ih uvek Centru, a povratnu i nikada ne dobije, jer toga se njega ne tice!!! Slutite li sta je to!!!