
Događaj koji je oduvek bio potreban BG-u, a kojim se podstiču mali PREDUZETNICI
Na ideju o organizaciji Beogradskog noćnog marketa Mihajlo Stevanović došao je 2015. godine, zajedno sa kolegom Brankom.
S obzirom na to da su se već bavili organizacijom različitih događaja i festivala, a u skladu sa željom da u Beogradu realizuju manifestaciju koja će biti za sve građane i na lokaciji koja je nesvakidašnja, a opet dostupna svima – shvatili su da su beogradske pijace idealno mesto za njihov događaj.
„Paralelno sa tim došli smo da zaključka da zanatlije, dizajneri i drugi ’mali proizvođači’, zapravo, nemaju priliku i konkretno mesto gde mogu da predstave svoje proizvode i ideje. Tako je nastao Beogradski noćni market, a prvi se desio u junu 2016. godine”, govori.
- Reč je o događaju na kom posetioci istovremeno mogu da uživaju u dobroj zabavi, druženju i kupovini različitih poljoprivrednih proizvoda „šampiona beogradskih pijaca”. Kakve još ideje planirate da implementirate?
Na festivalu se, pre svega, u velikom broju predstavljaju izlagači u nekoliko kategorija: zanatstvo, dizajn i gastronomija. U vreme kada smo počinjali većina njih nije imala priliku da pokaže svoj rad i proizvode široj publici, pa je naš festival mnogima bio idealno mesto za početak i razvoj biznisa. Ono što nas izdvaja jeste jako velika ponuda – okupljamo preko 300 izlagača na jednom mestu. Ideja nam je da upravo te kategorije još više istaknemo i ceo festival standardizujemo. Akcenat pri realizaciji BNM-a uvek je na podršci i promociji manjih preduzetnika, pa će se i sve naše buduće akcije i planovi vezivati za to.
- Ko su posetioci Beogradskog noćnog marketa? Koja je njihova najčešća reakcija?
Posetioci su svi Beograđani, stanovnici čitave Srbije i, u poslednje vreme, sve veći broj stranaca. Nepisano pravilo je da na BNM-u uvek možete da sretnete i svog komšiju, i kolegu sa posla, prijatelja iz detinjstva ili dalju rodbinu.
Posle ovoliko godina i nakon organizovanja 37 ovakvih događaja, zaista smo stvorili pravu armiju vernih posetilaca, koji jedva čekaju svaki sledeći festival.
Reakcija je uglavnom ista i svi su saglasni s tim da je pijaca petkom kada je BNM jedno od najzabavnijih mesta u gradu. Najčešći komentar je da je ovakav tip događaja oduvek bio potreban Beogradu.
- Šta sve podrazumeva organizacija jednog konceptualnog događaja kakav je Beogradski noćni market?
Pre svega, potrebno je držati se koncepta i ostati mu veran. Najviše se ponosimo time što za sve ove godine nismo dozvolili da se ugrozi prvobitna ideja. Nakon toga, sledi „lakši” deo, koji se tiče tehničke realizacije, produkcije, logistike, koordinacije sa podizvođačima i, naravno, komunikacije i odnosa sa izlagačima. Imamo mali ali vrlo uigran tim, koji vrlo dobro zna šta i kako treba da se radi kako bismo organizovali festival poput BNM-a.
- Ako ga posmatramo kao biznis model, gde leži njegova održivost i profitabilnost?
Njegova snaga najviše leži u broju i izboru izlagača sa kojima radimo, kao i u strateškim partnerstvima. Za razliku od festivala drugačijih formata, mi nismo u mogućnosti da se oslonimo isključivo na sponzorstva, kako ne bismo ugrozili integritet naših izlagača.
- Na koji način je digitalizacija promenila industriju organizacije događaja u Srbiji?
Digitalizacija je mnogo doprinela tome da se, pre svega, ubrzaju i poboljšaju razni segmenti u vezi sa komunikacijom, promocijom i marketingom. Trenutno smo u fazi razvoja jednog modela koji bi na visokom nivou mogao da okupi zajednicu naših izlagača, kao i da im ponudi razne benefite u oblasti podrške i edukacije u vezi sa preduzetništvom.
- Generalno govoreći, koji su trenutno najveći izazovi za organizatore događaja u Srbiji?
Izazova je sve više, počevši od sve veće konkurencije, preko radne snage, pa sve do problema sa rastom cena i konstantnim promenama na tržištu. Kao preduzetnici, navikli smo na izazove i njihovo rešavanje, tako da nijedan izazov ne gledamo kao prepreku, nego kao priliku da napredujemo.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: BIZLife Magazin