Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dobrobit zaposlenih je ključ poslovnog uspeha

    Ako bismo rekli da je kompaniji PepsiCo na prvom mestu dobrobit svakog zaposlenog, zvučalo bi kao kliše, ali praksa pokazuje da to jeste stvarnost.

    Upravo zato kompanija PepsiCo dobro promišlja kada bira i zapošljava radnika, brine da mu radno okruženje bude po meri, ne sputava svog radnika u razvoju karijere – naprotiv, podržava ga i edukuje da tu nameru i ostvari. Stoga, i ne čudi podatak da je PepsiCo višestruki dobitnik nagrade „Top Employer” u Srbiji.

    Balansiranje između potreba kompanije i individualnih težnji zaposlenih težak je proces, a kako PepsiCo u tome decenijama uspeva, za BIZLife govori Ana Vidović, HR biznis partner za lanac snabdevanja u toj kompaniji.

    • obzirom na to da kompanija PepsiCo posluje na više od 70 svetskih tržišta, da li zaposleni iz Srbije imaju mogućnost da sarađuju sa svojim kolegama sa drugih tržišta i učestvuju u programima usavršavanja u inostranstvu?

    Kada sam se pridružila kompaniji PepsiCo, u septembru 2022, prvo što sam primetila jesu veličina i snaga kompanije, koja se ogleda upravo u mogućnostima koje pruža svojim zaposlenima da se razvijaju i grade svoju karijeru. Mislim da se u našoj kompaniji živi motivaciona poruka „Sky is the limit”. Svaka pozicija koja se otvori unutar kompanije objavljuje se prvo interno, čime se pruža mogućnost zaposlenima da aktivnije upravljaju svojim karijerama, pa i da se oprobaju u radu na nekom od 70 svetskih tržišta. Svakodnevno sarađujemo sa kolegama sa drugih tržišta, što dodatno doprinosi razvoju svih zaposlenih. Kroz upoznavanje kolega iz različitih zemalja i razmenu iskustva i znanja obogaćuje se kako lično tako i profesionalno iskustvo.

    • Kroz svoje programe zapošljavanja mladih talenata kompanija PepsiCo nudi karijerne prilike za studente i diplomce. Kako izgleda njihov razvojni put i kako oni postaju lideri u svojoj oblasti?

    Imamo mnogo primera kolega koji su se zaposlili putem programa za mlade talente i vrlo brzo napredovali unutar kompanije. Jedna od njih je naša koleginica Hristina, koja je kroz program za zapošljavanje mladih talenata počela sa radom u kompaniji PepsiCo, i to baš u ljudskim resursima, a sada radi kao HR biznis partner u fabrici PepsiCo u Denveru, u Sjedinjenim Američkim Državama. Liderstvo mladih se gradi kroz blisku saradnju sa menadžmentom i konstantno učenje kroz rad. Izlazak iz zone komfora prisutan je u odgovarajućoj meri da omogući stabilan i konstantan razvoj.

    Liderstvo mladih se gradi kroz blisku saradnju sa menadžmentom kompanije i konstantno učenje kroz rad. Izlazak iz zone komfora prisutan je u odgovarajućoj meri da omogući stabilan i konstantan razvoj

    • S obzirom na to da je u kompaniji PepsiCo na Zapadnom Balkanu najveći deo zaposlenih u fabrici u Magliću, na koji način njima pružate prilike za razvoj karijere?

    Kompaniji PepsiCo je na prvom mestu dobrobit svakog zaposlenog, tako da se veoma fokusiramo na to da obezbedimo najbolje uslove za rad. Osim toga što svi zaposleni imaju privatno zdravstveno osiguranje, u okviru fabrike u Magliću imamo i savremeno opremljenu ambulantu. Kada je zadovoljen aspekt dobrobiti zaposlenih, iskazivanje razvojnih aspiracija dolazi spontano. Kroz stalni rast biznisa, instalaciju novih proizvodnih linija i investicije – stvaraju se i prilike za realizaciju aspiracija. Podatak da je od početka ove godine više od 10 odsto organizacije promenilo poziciju i bilo promovisano govori dovoljno o tome koliko smo usmereni na kreiranje prilika za razvoj zaposlenih.

    • Koje vrste tehnologije i alata vaša kompanija koristi s ciljem podrške razvoju talenata? Na koji način to doprinosi procesu učenja?

    PepsiCo uči svoje zaposlene kako da upravljaju svojim karijerama i da je svako od njih vlasnik svoje karijere. Zakazivanje karijernog razgovora je odgovornost zaposlenog. Ove godine, u okviru inicijative „Career Journey”, organizovano je nekoliko radionica na kojima su zaposleni mogli da dobiju korisne smernice kako da koriste karijerni razgovor kao alat i iz njega dobiju maksimum. Osim periodičnih radionica koje organizujemo zaposlenima, stalno je dostupna platforma „myDevelopment”, koja je namenjena da zaposlenima pruži širok spektar personalizovanih iskustava i prilika za učenje, dok istovremeno pruža menadžerima pristup talentima i veštinama koje su im potrebne širom sveta. Takođe, tradicionalno imamo platformu koja olakšava učenje i pronalaženje i korišćenje materijala za obuku. Putem ove platforme se lako može doći do onlajn treninga koji su usklađeni sa razvojnim planovima zaposlenih.

    • Kompanija PepsiCo je višestruki dobitnik nagrade „Top Employer” u Srbiji, ali i na globalnom nivou. Na koji način kompanija prepoznaje potencijalne talente i neguje njihov razvoj?

    People planning process je jedan od redovnih procesa unutar kompanije PepsiCo, putem kojeg godinama uspešno prepoznajemo talente. Ovaj proces se detaljno planira i priprema uzimajući u obzir sve zaposlene, njihove potencijale i prilike za unapređenja. Ne samo da se fokusiramo na prepoznavanje talenata već i na definisanje narednih koraka kako bismo podstakli, podržali, a nekada i ubrzali njihov razvoj. Kao FMCG kompanija koja se brzo kreće, omogućavamo i kreiranje prilika, koje su osnov za razvoj.

    • Koje principe kompanija PepsiCo primenjuje prilikom selekcije kandidata kako bi osigurala da je proces korektan, transparentan i objektivan?

    Kao FMCG kompaniji, veoma nam je važno da ostvarujemo dobre rezultate, stoga nam je izbor najboljih kandidata nešto čemu se posvećujemo. Proces selekcije je usmeren na procenu kompetencija i potencijala kandidata, jer pored potreba trenutno otvorene pozicije uvek razmišljamo nekoliko koraka unapred i procenjujemo u kom pravcu bi dalje kandidat mogao u našoj organizaciji da se razvija.

    Osim intervjua sa HR-om i menadžerima koji zapošljavaju za svoj tim, često se koriste i različite studije slučaja kao zadaci koji se stavljaju pred kandidate. Ponosni smo na činjenicu da PepsiCo u potpunosti podržava i prihvata različitosti, što se već kroz sâm proces selekcije može videti. Posebnu pažnju poklanjamo rodnoj ravnopravnosti. Važno nam je da se na svakom nivou čuju različita mišljenja i perspektive, jer jedino na taj način možemo da ostvarujemo izvanredne rezultate.


    PepsiCo – kompanija u kojoj se zaista živi motivaciona poruka „Sky is the limit”


    • Kada govorimo o upravljanju talentima, kako pronalazite balans između potreba kompanije i individualnih aspiracija zaposlenih?

    Kako se trudimo da mnogo resursa ulažemo u razvoj zaposlenih i same kompanije, u svakom trenutku aktivno radimo na različitim projektima. Projekti su prilika da se realizuju individualne aspiracije zaposlenih ili da se kroz iskustvo rada na projektu steknu određena kritična iskustva koja zaposlenog „nominuju” za sledeći korak u karijeri. Uvek ima prostora da zaposleni ostavi lični pečat, ali i da karijeru preusmeri u neku drugu oblast. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: PepsiCo/Words and Angels Agency

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE