Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li je GSP pred kolapsom? Spremaju se PROTESTI i POSKUPLJENJA

    U Beogradu je sve manje vozača gradskog prevoza, budući da mnogi napuštaju GSP nezadovoljni, kako kažu, niskim zaradama i lošim uslovima rada, uz to privatni prevoznici, koji obezbeđuju više od 40 odsto vozila javnog prevoza u Beogradu, uputili su molbu gradu za poskupljenje usluga GSP-a.

    Predsednik Sindikata vozača GSP-a Nebojša Mitrović za N1 kaže da GSP-u nedostaje oko 1.000 vozača da bi saobraćaj nomalno funkcionisao, a najavljuje i protest koji će 14. jula, na Savskom trgu, organizovati njegove kolege.

    Mitrović kaže da su problemi u GSP-u „veoma veliki“ i da se vozači mahom žale na niske zarade, šestodnevni rad i loše uslove rada.

    „Nama treba u GSP oko 3.500 vozača da bi se saobraćaj normalno odvijao, mi imamo oko 2.500. To je nedovoljno“, ističe on.

    Gradski prevoz, Beograd (BETAPHOTO/MILAN TIMOTIC/EV)

     

    Dodaje i da sve više vozača odlazi u Nemačku i druge zapadne zemlje, jer su, kako navodi, plate daleko veće i mogu da odvoje određenu sumu koju mogu da pošalju svojim porodicama u Srbiji. Komentarišući navode da bi za volane gradskih autobusa uskoro mogli da sednu vozači iz inostranstva, Mitrović kaže da je, prema nezvaničnim informacijama, to plan konzorcijuma privatnih prevoznika u Beogradu.

    „Pošto se saobraćaj odvija i plaćanje je po kilometru, ako vozilo stoji, oni ne dobijaju novac i penali su veliki. Oni moraju da nađu način da dovuku vozače. Postoji indicija da će organizovati grupu stručnih ljudi koja će otići u te zemlje i dovesti 100 do 150 vozača koji bi se spremili za septembar“, navodi Mitrović.

    Najavljuje i da će nezadovoljni radnici GSP-a, 14. jula, održati novi protest na Savskom trgu. Ističe da Sindikat nije organizator protesta, jer su radnici izrazili želju da se sami organizuju.

    Gradski prevoz u Beogradu (BETAPHOTO/MILOS MISKOV/DS)

    Privatnici traže poskupljenje

    Privatni prevoznici su uputili molbu gradu za poskupljenje, sa objašnjenjem da je, u trenutku kada su potpisali aneks ugovor, gorivo koštalo oko 160 dinara po litru, a sada više od 200.

    Gradski prevoz je poslednji put poskupeo 2015. godine, a grad u ovom trenutku ne planira povećanje cene prevoza i neće se menjati ni kriterijumi za one koji se voze po povlašćenim uslovima, saopštio je gradski sekretarijat za javni prevoz.

    „Mi smo poslednji zahtev podneli 27. marta sa povećanjem cene rada od 10,34 odsto i očekujemo da će to u najkraćem roku biti ispoštovano. U međuvremenu su se parametri stekli da se poveća za još pet-šest odsto cena rada“, izjavio je Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

    Po ugovoru koji imaju sa gradom, mogu dva puta godišnje da povećaju cene, ukoliko troškovi na osnovu četiri kriterijuma, od kojih je cena goriva svakako najznačajniji, porastu za više od pet odsto.

    Gradski prevoz u Beogradu (BETAPHOTO/MILOS MISKOV/DS)

    „Za prva četiri meseca kašnjenja povećanja cene rada izgubili smo preko 120 miliona dinara, a u ovom drugom kašnjenju, koje je trenutno, izgubili smo više od 200 miliona dinara. Za tu cenu, za to što nam je izostavljeno povećanje, mogli smo da nabavimo preko 20 solo autobusa. Prema onome što smo u poslednjim inteziviranim razgovorima dobili je da će naš zahtev biti usvojen na prvoj sednici Skupštine grada“, rekao je Tošić.

    Činjenica je da se naplatom karata podmiruje oko četvrtina troškova javnog prevoza u Beogradu, ostalo se finansira iz gradskog budžeta, a prevoz bi morao drastično da poskupi ukoliko bi grad odlučio na taj način da obezbedi više sredstava za javni prevoz, što se, zbog socijalne politike, izvesno, neće desiti, konstatuje RTS.

    Izvor: N1/RTS

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE