Gen z pogled

Da li je „gen Z pogled“ stvaran? Viralni prazni izraz lica sve zbunjuje

„Gen Z pogled“ može se opisati kao prazan ili bezizražajan izraz lica koji mnogi mladi često imaju kada im neko postavi pitanje. Ovaj izraz postaje sve popularniji na društvenim mrežama. Može se videti svuda – u školi, restoranima, na poslu – i često ostavlja starije generacije zbunjenima ili iznerviranima. Možda se pitate šta tačno predstavlja ovaj Gen Z pogled i zašto svi o njemu pričaju. Objašnjavamo značenje tog izraza i zašto je izazvao toliku pažnju na internetu.

Nije jasno kada i kako je ovaj trend započeo, ali je brzo privukao pažnju i izazvao brojne diskusije na mrežama. Svaka generacija ima svoje navike, ali iza ovog „praznog pogleda“ mogu stajati neki očigledni razlozi. Dva najveća su – internet i pandemija.

Kada ljudi većinu komunikacije obavljaju putem telefona i ekrana, to može uticati na njihovo ponašanje u stvarnom životu. Gen Z je prva generacija koja je odrasla uz aplikacije poput TikToka, Instagrama i Facebooka. To može biti razlog zašto ponekad izgledaju nezainteresovano tokom razgovora uživo.

Ovaj pojam se odnosi na navodnu tendenciju pripadnika Gen Z da prazno gledaju u sagovornike dok im neko govori u različitim situacijama. Internet analitičari TikToka i Instagrama, gde dominiraju kratki video formati, podelili su svoja iskustva s ovom pojavom u dve glavne kategorije.

  • Pogled zaposlenog: kada mladi radnik iz Gen Z generacije samo nemo gleda mušteriju tokom ili posle neke interakcije koju smatra besmislenom.

  • Pogled kupca: kada mladi kupac samo gleda zaposlenog, bez odgovora ili reakcije, čak i kad je vreme da nešto kaže ili uradi.

Generacija Z misli da im je teško, ali milenijalce ipak najviše muči „burnout“

Šta se zapravo dešava?

Setimo se kako je jedan australijski milioner tvrdio da milenijalci ne mogu da kupe stan, jer troše novac na avokado tost i branč doručke. Ili još dalje u prošlost, kada je Platon, u Republici, pre više od dve hiljade godina napisao: „Ne poštuju starije, ne slušaju roditelje. Ignorišu zakon. Bune se na ulicama vođeni divljim idejama. Njihov moral propada. Šta će biti s njima?“

Možda je sve to već i sociološki očekivano. Mlade generacije odbacuju postojeće društvene norme iz različitih razloga i to se starijima nikada ne dopadne.

Šta kažu stručnjaci?

Gen Z brani sebe, milenijalci se drže svojih stavova, a jedan „meme“ teoretičar tvrdi da bi svi mogli da pogledaju širu sliku. Jennifer Grygiel, stručnjakinja za društvene mreže i profesorka sa Univerziteta Sirakjuz, nije uverena da je Gen Z pogled prava društvena pojava ili nešto specifično baš za ovu generaciju.

„Smatram da Gen Z jako dobro vodi razgovore,“ rekla je Grygiel za NPR.

„Ako ih stvarno uključite u dijalog, oni će uzvratiti. Možda je ono što vidimo zapravo dosada – posebno u vezi s osobom sa kojom komuniciraju.“

Gen Z duboko ceni autentičnost, kaže Grygiel, koja je predavala i milenijalcima i pripadnicima Gen Z. Ako vam deluje da je interakcija sa njima neprijatna ili čudna, to možda nije samo zbog njihovih godina, već i zbog manjka iskustva u socijalizaciji u stvarnom svetu.

„Ako primećujemo nešto kod mladih ljudi, možda su oni zapravo samo malo svesniji toga kada ih neko zaista uključuje u razgovor i možda još uvek ne znaju da glume zainteresovanost kao stariji. Možda u tome ima nečeg mladalačkog i nevinog. Ako bi imali više ispunjavajućih međuljudskih interakcija, možda bi tada više njihove ličnosti i sposobnosti da pričaju i učestvuju u razgovoru isplivalo na površinu.“

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE