Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    CSR #BIZkolegijum: Sonja Konakov Svirčev, Erste banka

    Sonja Konakov Svirčev, ekspertkinja za društveno odgovorno poslovanje, Erste banka

    Koliko su mediji zainteresovani da pokrenu neku temu iz domena društveno odgovornog poslovanja kada inicijativa dolazi od neke kompanije, u ovom slučaju od banke?

    Iskreno, rekla bih – nedovoljno. Ali hajde da pokušamo da protumačimo razloge iz perspektive obeju strana. Mediji vrlo često vide komunikaciju društveno odgovornih programa i inicijativa kao pokušaj da se kompanija besplatno promoviše. Sa druge strane, jasno je da ima i takvih kompanija čiji postupci ne idu u prilog tvrdnji da društvena odgovornost nije besplatan marketing, pa je oprez medija, donekle, razumljiv.

    Erste banka se od samog početka poslovanja obavezala da će strateški, kontinuirano i proaktivno da posluje u skladu sa društveno odgovornim i održivim principima. Prepoznali smo oblasti i teme u kojima možemo najviše da doprinesemo i dosledno se strateški njima bavimo kako bismo uticali na pozitivne promene i podizanje kvaliteta života u zajednicama u kojima poslujemo. Takođe, nama je veoma važno da se o temama značajnim za društvo priča, da se rezultati pokrenutih inicijativa i programa vide i da naše napore prepoznaju svi zainteresovani partneri, predstavnici svih sektora koji žele zajednički da radimo na njima. U društveno odgovornom delovanju nema konkurencije, svi igramo za isti tim: za boljitak našeg društva!

    Sonja Konakov Svirčev, ekspertkinja za društveno odgovorno poslovanje, Erste banka

    Sonja Konakov Svirčev, ekspertkinja za društveno odgovorno poslovanje, Erste banka

    Upravo se u svemu navedenom ogleda značaj medija: imaju izuzetno važnu i značajnu ulogu u modelovanju i plasiranju tema, inicijativa, programa, kao i u umrežavanju, jer mogu da povežu sve zainteresovane strane i tako postanu deo šireg pokreta kako bi nam svima bilo bolje. Većina novih partnerstava počinje tako što nam kažu: „Pročitali smo u medijima da se vi bavite…”, što je, možda, i najbolja potvrda prethodno navedenog.

    Uverena sam u to da postoji dosta prostora za unapređenje saradnje između medija i kompanija. Treba da se slušamo i bolje razumemo. Mediji imaju moć da pričanjem dobrih priča o pokrenutim programima i rezultatima koje su neke kompanije postigle izazovu dobre reakcije, motivišu i inspirišu nove inicijative. Takođe, mediji imaju snagu da podignu važnost neke teme i da adekvatnom komunikacijom pozovu na aktivizam.

    Srećna sam što ima medija koji društveno odgovorno delovanje shvataju na pravi način i sa njima gajimo pravu partnersku saradnju. Hvala im na tome. Da nije njih, ne bi bismo ni danas razgovarali o ovoj temi. Istakla bih da se situacija u poslednjih godinu dana dosta pomera nabolje. Sama činjenica da se agencija Kliping bavila istraživanjem medijskih objava na temu društveno odgovornog poslovanja dokaz je da svi zajedno idemo u dobrom pravcu.

    • Na koji način je moguće kreirati veći interes medija za CSR teme?

    To bih i ja volela da čujem od predstavnika medija, jer bi nam njihove smernice mnogo pomogle u kreiranju sadržaja o ovim temama, pa samim tim, i da za njih saznaju oni koji žele da nam se pridruže i zajedno sa nama šire dobre inicijative.

    Mislim da je potrebna bolja dvosmerna komunikacija, razumevanje društvene odgovornosti i svest o važnosti aktivizma. Iz svih razloga koje sam malopre navela, verujem da treba mediji da budu proaktivni i prate teme iz oblasti društveno odgovornog i održivog poslovanja, teme koje su njima, možda, čak i lično važne, da istražuju i pronalaze prave sagovornike, inicijative i o njima pišu.

    Sonja Konakov Svirčev, ekspertkinja za društveno odgovorno poslovanje, Erste banka

    Sonja Konakov Svirčev, Erste banka

    Činjenica je da se svi mi koji se bavimo ovom temom u kompanijama dobro poznajemo i radimo zajedno u okviru različitih organizacija koje su nas povezale. Pre svega, mislim na Forum za odgovorno poslovanje, Globalni dogovor UN, Srpski filantropski forum i dr. Stoga, odgovorno tvrdim da smo svi mi, pre svega, veliki entuzijasti i da podršku drugima doživljavamo kao moralnu obavezu. Ključ upravo leži u tome da i novinarke i novinari koji prate ovakve teme dele iste vrednosti sa nama.

    • Smatrate li da treba kompanije javno da iznose stavove u vezi sa aktuelnim društvenim temama, posebno kada je reč o onim osetljivim, poput Prajda ili rata u Ukrajini?

    Većina kompanija koja se zaista dugoročno i strateški opredeli da posluje na društveno odgovoran i održiv način opredeljuje se i javno za društvene teme kojima želi, može i ume da se bavi, dajući doprinos rešavanju nekih izazova, stvaranju mogućnosti za korisnike, podizanju kvaliteta ponude i sl. Vrlo često se očekuje od odgovornih kompanija da se bave svim aktuelnim temama, ali smatram da to nije najbolje rešenje. Predstavnici kompanija poseduju specifičnu ekspertizu, imaju posebna znanja, iskustva i određene resurse, u zavisnosti od vrste posla kojim se bave. Upravo zbog toga su za njih neke teme relevantne, a neke, iako za društvo jesu važne, nisu domen u kom mogu da daju značajan doprinos i mislim da ne treba ni da se upuštaju u njih.

    • Najveća vidljivost i dalje je na aktivnostima iz polja finansijske edukacije. Zbog čega ste dodali još jedan pravac u strategiji i da li je on inspirisan time što u Erste grupi imate više od 40 odsto žena na rukovodećim pozicijama?

    Kao finansijska institucija, vidimo svoju odgovornost, obavezu i iskrenu želju da pružimo podršku, podelimo znanje i iskustvo, damo savet i osnažimo najširu javnost na polju finansijske edukacije. Biti finansijski zdrav i stabilan znači uspostaviti ravnotežu između količine novca koji zarađujemo, štedimo i trošimo. Ključ je u dobroj finansijskoj informisanosti i donošenju odluka, ravnoteži između realnih potreba, mogućnosti i želja. Nama je važno da se sve generacije našeg društva upoznaju sa svetom finansija na za njih jasan, zanimljiv i razumljiv način, posebno prilagođen njihovim godinama. Samo na taj način, donoseći finansijski dobro informisane odluke, možemo da idemo ka finansijski zdravom društvu.

    S druge strane, nama su diverzitet i inkluzija izuzetno važne teme. Osnaživanje žena nam je u fokusu, kao deo ove oblasti, već duže vreme, o čemu govore mnoge inicijative i pokrenuti programi. Sedamdeset pet posto zaposlenih naše banke čine žene, koje se nalaze i na preko 50 odsto ukupnih rukovodećih mesta. Verujemo da je podrška njihovom razvoju i balansiranju privatnog i poslovnog života veoma važna. Inspirisani primerom naše banke, prošle godine smo pokrenuli kampanju posvećenu ženama koje veruju u sebe i svoje ideje. Želeli smo da ih ohrabrimo i podstaknemo da nikada ne odustaju od svojih snova i uverenja, jer uvek postoji način da ih ožive. Takođe, do sada smo organizovali seriju edukativnih radionica za preduzetnice i one koje to tek žele da postanu, kako bismo što većem broju žena pomogli da razvijaju svoje poslovne veštine i poboljšaju održivost i konkurentnost svog biznisa.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE