Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BMW biznis liga, I kolo: Ostanimo profesionalci i kada nas niko ne gleda

    Počela je BMW biznis liga, a prvo kolo u 2024. godini obeležilo je zabavno druženje, kao i dobra atmosfera, ali pre svega – odlična vožnja na stazi. Takmičari su imali priliku da uživaju u atraktivnim BMW i MINI modelima i da iskuse potpuno nesvakidašnju dimenziju vožnje.

    Takmičenje, koje se odvija na NAVAK stazi, obuhvata različite discipline, dok učesnike tokom nadmetanja nadgleda sertifikovani BMW instruktor Mladen Alvirović. Pobednik muške konkurencije bio je Vladimir Popović, dok je čelnu poziciju u ženskom timu zauzela Andrea Radonjić.

    Georgi Hristov, direktor kompanije Tavex Zlato&Srebro

    BMW biznis liga, Georgi Hristov

    Idook media

    • Šta je zajedničko dobrom vozaču i dobrom menadžeru?

    Bitna sličnost između dobrog vozača i dobrog menadžera jeste što mogu da predvide šta sledi, šta će se desiti u sledeća dva, tri ili četiri koraka. Ovo iskustvo – da možeš da predvidiš šta će biti – čini te ekspertom u tome što radiš. Dobar vozač mora biti vrlo oprezan, isto kao i dobar menadžer. Mora uvek biti u toku i pratiti šta rade ljudi oko njega, kako se kreću i u kom smeru idu. To je potpuno isto i kada je reč o menadžeru – mora da vodi računa o svojoj ekipi, gde ide, da li svi idu istim tempom, u pravom smeru ili je neophodno neko „podešavanje”. Sa druge strane, kada si vozač – vodiš računa o pešacima i o vozačima oko sebe. Slično je i kada si menadžer – vodiš računa o klijentima i o svojoj ekipi. Svi moraju biti bezbedni.

    • Da li, po vašem mišljenju, vozač koji prvi put vidi stazu može da nadmaši iskusnog vozača?

    Mi imamo jednu izreku za takve situacije, to zovemo početnička sreća. Mislim da nije moguće da vozač koji nikada nije vozio na nekoj stazi nadmaši iskusnog vozača. Osnovni razlog je što iskusan vozač ima prednost zbog svojih grešaka koje je ranije napravio. On zna koje su situacije problematične, gde treba da se pazi više i gde može sigurno da se ide brže, dok je za početnika, koji je prvi put na stazi, sve to nejasno.

    • Šta najviše cenite kod suvozača u poslovnom, a šta kod suvozača u privatnom životu?

    Suvozač je izuzetno bitna osoba i u poslu i u privatnom životu. To su ljudi sa kojima provodimo najviše vremena, tako da ih moramo birati izuzetno pažljivo. Kako je Džim Ron rekao, mi smo prosek pet ljudi koji nas okružuju, a suvozač u poslu i suvozač u životu su skoro pola od tih pet. Najviše cenim lojalnost/vernost u ljudima. Druga stvar koju izuzetno cenim jeste motivacija. Čovek mora biti motivisan. Jedino na taj način može da iskoristi sve što zna. Ako nekome nedostaje motivacija, bez obzira na to koliko je pametan, nema šanse u životnoj trci. Za kraj, vrlo je bitno i u privatnom i u poslovnom životu da imamo iste ciljeve i da hoćemo da idemo u istom smeru sa svojim suvozačem.

    BMW biznis liga, Georgi Hristov

    Idook media

    • Koliko se često usudite da „vozite bez ruku” (preduzimate relativno riskantne poteze)?

    Ja sam osoba koja uvek razmišlja dva-tri puta i tek posle toga krene u akciju. „Ne vozim bez ruku” i vrlo retko preduzimam rizične poteze, zato što smatram da, ako treba da preduzmeš neki rizik, u većini situacija to je znak da nisi dobro proračunao i proverio sve. Ako moraš da „voziš bez ruku” – bolje stani sa strane auto-puta, završi to što treba i nastavi dalje. Život je maraton, nije sprint.

    • Da li vam se nekad desilo da pomislite da ste izgubili kontrolu, ali ste ipak uspeli da se „vratite na stazu”?

    Dešavalo se, a mislim da se dešavalo svakome, i kao vozaču u autu i kao „vozaču” u životu. Svakako, to se dešava u situacijama kada se osećamo najsigurnije i kada smo nešto uradili više puta pre toga. Tada smo manje pažljivi i opušteniji i to su trenuci kada se dešavaju neke izuzetne situacije. Najbitnije je da ostanemo profesionalci i kada smo sami i niko nas ne gleda, kao i kada radimo nešto pedeseti put, da završavamo sve sa istom pažnjom kao da nikada ranije nismo to radili.

    • Da li vam je u karijeri (ali i u privatnom životu) važnija brzina ili pouzdanost?

    Ako moram da biram, izabrao bih pouzdanost. Ljudi uvek precenjuju to što mogu da urade za godinu dana i potcenjuju to što mogu da urade za pet godina. Brzina je bitna, ali pouzdanost je bitnija. Ako radiš sve na pravi i pouzdan način, uspeh će doći u nekom trenutku – sigurno. Čak mislim da, ako se slučajno desi da uspeh dođe brzo i neočekivano, neće se dobro završiti. Neophodno je znanje, iskustvo i puno rada da bi mogao da postaneš uspešan i da zadržiš uspeh kada bude došao, tako da, ako uspeh dođe ranije, biće ga teško održati.

    • Koliko treba ulagati u mašinu (proizvod, uslugu i sl.), a koliko u „pit-stop” (ljude)?

    Mnogo je bitno da ulažeš u proizvode, usluge, mašine, ali je još bitnije da ulažeš i u „pit-stop”, tj. u ljude. Svaki uspešan trkač ima mnogo dobru mašinu, ali još bolji tim iza sebe, koji je u većini situacija kreirao tu mašinu. Ljudi su bitniji. Mislim da je dobar tim osnova svake dobre usluge, svakog dobrog proizvoda. Smatram da je jedan tim onoliko dobar koliko je dobra najslabija osoba u njemu.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Idook media

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE