Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Blokade: Kamiondžijama „dogorelo do nokata“

    Kamiondžijama i prevoznicima je „dogorelo do nokata“, pa najavljuju blokadu graničnih prelaza Vatin, Šid, Kelebija i Preševo danas od 14 do 16 sati, prenose Večernje novosti. 

    “Dogorelo nam je do nokata, ne možemo više da izdržimo u ovakvim uslovima poslovanja, pa je ovaj način protesta nešto čime počinjemo našu borbu koja bi nam omogućila da opstanemo na tržištu” kaže za Neđo Mandić, predsednik udruženja „Međunarodni transport“ čiji će predstavnici u sredu blokirati četiri granična prelaza zbog cene goriva, previsokih akciza.

    “Biće blokirani samo prolazi za kamione, dok će putnička vozila moći nesmetano da prolaze” naglašava Mandić.

    Razlog protesta su, navode u ovom udruženju, previsoke cene goriva i mali povraćaj akciza za prevoznike.

    “U našem trošku poslovanja je udeo goriva oko 40 odsto, a to je nešto sa čime se ne suočava ni jedan prevoznik u Evropi.  U regionu od Bugara, Turaka do Makedonaca, Crnogoraca, Bosanaca niko ne plaća toliko visoku cenu dizela” kaže Mandić.

    Kamiondžije ističu da u Evropi je maksimalni iznos akciza za tonu dizela 330 evra, a u Srbiji je čak 478 evra, pa zato i ne čudi što se rezervoari kamiona pune u Makedoniji ili BiH, a ne kod nas. Država od litre dizela u Srbiji uzima 56,5 dinara. Povraćaj dela akcize u regionu je oko 20 centi po litru (u CG je 18), a kod nas svega 10 centi.

    “Zbog toga veliki broj naših prevoznika ovde odjavljuje firme i prijavljuje na primer u Sloveniji. Više će zaraditi, ali i više uplatiti državi na ime poreza i akciza, samo ne Srbiji” kaže Mandić.

    Tvrdi da bi smanjenjem akciza i većim povraćajem akcize država u stvari više dobila jer bi bio znatno više povećan promet dizela.

    “Za razliku od drugih privrednika, ili zemljoradnika, kojima kad kupuju mašine za rad država daje subvencije, nama za nabavku kamiona ne da ni dinar”, dodaje Mandić.

    Na spisku zahteva je i dobijanje subvencija za obnovu voznog parka, rešavanje problema naplate terminala vozilima u carinskom postupku sa kojim se počelo još pre više od 10 godina. Takođe, traže da se ukine naplata parkinga od strane privatnih kompanija i fizičkih lica, smanjenje perioda čekanja vozila na izlazak iz zemlje na graničnim prelazima.

    U boljoj poziciju nisu ni poljoprivrednici, koji velike sume treba da odvoje kako bi gorivom napunili svoje traktore, piše Politika.

    Skuplji evrodizel od Srbije ima samo Grčka i Albanija. – Ratari za gorivo, koje sipaju u traktor ili kombajn, plaćaju istu akcizu kao bilo koji putnički automobil zbog čega se traži da država promeni akciznu politiku

    Izvor: Večernje novosti

    Foto: Beta

    Piše: B.M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE