Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najpoznatiji biznis podkast u Srbiji nastao je iz 2. PUTA: “Nisam očekivao da može da se živi od toga”

    Dve i po godine kasnije, desetine sagovornika i sati posle, Vladimir Stanković i njegove Biznis priče organizuju veliku biznis konferenciju. Dva dana, 5. i 6. april, u Novom Sadu biće rezervisano za okupljanje najuspešnijih među uspešnima, ali i za one koji takve priče žele da čuju i nešto nauče iz njih…

    Pandemija je, početak marta. Vlasti u državi proglašavaju vanredno stanje, niko ne može napolje posle pet. A svi radimo do pet, doduše od kuće. Vraća sećanja, uglavnom ne tako lepa.

    Upravo taj period koji vi ne pamtite po lepom, jedan nesuđeni programer iskoristio je za nešto što je kroz samo dve godine postalo, kako mnogi ocenjuju, mejnstrim. Biznis priče, podkast.

    Jedna šala kaže da je jedini način da zaradite od podkasta tako što ćete prodati opremu. Ipak, izgleda da u Srbiji i regionu ne veruju previše autoru ovog vica, s obzirom na to da je Vladimir Stanković, autor Biznis priči, diplomirani inženjer informacionih tehnologija i majstor aikida, dokazao potpuno suprotno.

    Za dve i po godine snimanja, uspeo je da stekne titulu najgledanijeg Biznis podkasta u Srbiji i regionu, a kaže da na početku ni sam nije verovao da od podkasta može da se živi.

    Prvih godinu dana je, otvara nam se u razgovoru koji vodimo na njegovom terenu – u njegovom studiju na Slaviji, bio u velikom minusu. Samo se ulagalo, bez zarade, priča Stanković.

    Ipak, kako ističe, u sve to nije ni ušao zbog novca.

    „Pomirio sam se s tim da godinu dana nema kinte, imam samo trošak, pa sam se zapitao da li mene ovo ispunjava i da li bih mogao da radim za džabe. Rekao sam da mi je to top, upoznajem ljude koje ne mogu da upoznam na drugom mestu i meni je to dovoljan benefit“, kaže Stanković za BIZLife.

    U sledeći korak svog preduzetničkog puta, Stanković je stupio hrabro, čemu svedočimo na terenu. Pripreme za veliku konferenciju koju organizuje u Novom Sadu 5. i 6. aprila uveliko se privode kraju, a nas u studiju dočekuje išvrljana tabla. Čini se da ideje i dalje nadolaze.

    Sa Stankovićem razgovaramo o uspehu Biznis priči, njegovom putu do ovde, konferenciji ali i o tome da li od podcasta može da se živi ili je to samo način da se iskaže mišljenje, stav ili poveća vidljivost. Razgovaramo i o tome šta je zajedničko svim uspešnim ljudima koje je ugostio.

    Uskoro ćete imati priliku i da slušate i gledate ceo razgovor u kojem u potpunosti otključavamo uspeh Vladimira Stankovića.

    • Kako je nastao podcast Biznis priče, ispričaj nam priču od samog starta.

    Ja sam na fakultetu pokrenuo PetGuards, to je startap za čuvanje kućnih ljubimaca i tada sam upoznavao preduzetnike, učio od njih i rekao pa zašto da ove razgovore ne čuje još neko osim mene. Ja sam posle tih razgovora razmišljao o njima mesecima i ostavljali su veliki utisak n amene, pa sam pomislio da snimim to, kako bi neko još imao priliku da čuje.Na početku nisam ni znao kako izgleda snimanje, ali sam video negde podcast format. Bilo je komplikacija dok sam ja to naučio, pa je prvi pokušaj bio 2019. godine. Neslavno se završio sa te tehničke strane, imali smo super gosta, ali smo na kraju shvatili da nije bilo zvuka. Onda sam napravio pauzu godinu dana, i tada sam podcast krstio “Biznis priče”. Trenutak kada se to desilo je bio specifičan, krenula je pandemija, ljudi su bili kod kuće, podcast format je tada eksplodirao. Hteo sam da biznis teme predstavim na drugi način, da im učinim te teme zanimljive. Ispostavilo se da smo uspeli da običnom čoveku približimo te teme.

    • Nekoliko godina, desetina sagovornika i sati razgovora kasnije, došao si do momenta da organizuješ konferenciju koja će okupiti renomirane stručnjake iz sveta biznisa. Reci nam nešto više o tome, šta je ideja, kako je došlo do toga?

    Ljudi gledaju podkast preko malih ekrana, ali ključno je umrežavanje. Mi smo ranije na neki način već radili umrežavanja na Biznis tajnama koje smo organizovali. Dođu članovi, preduzetnici. Tada sam rekao da bi trebalo da napravimo nešto veliko, da ljudi koji prate Biznis priče, da mogu da upoznaju preduzetnike, slične sebi. Veliki je bio zalogaj, ali smo čekali pravi trenutak. Ispostavilo se da je sada taj trenutak.

    • Šta će publiki moći novo da čuje i sazna na konferenciji Biznis priče?

    Za dva dana spremili smo miks predavanja, vođenih razgovora, panela, networkinga. To je simbioza i recept koji je potreban našem tržištu. Od kada sam i sam ušao u startap svet, posećujem različite konferencije i uvek sam se pitao zašto to ne može da se odradi ovako. Da ne bude da ja kritikujem samo, ako možeš bolje, ajde napravi. Uzeo sam taj zadatak i rekao da ćemo sada napraviti bolje. Moj moto je da nema ništa od prazne priče i kritike, ako možeš bolje, odradi i pokaži. To je mnogo efikasnije nego da pričamo.

    • Svedoci smo da razne kompanije organizuju konferencije na kojima čujemo sve, a čini se ipak, ne čujemo ništa. Po čemu će se konferencija Biznis priče razlikovati od svih ostalih?

    Ja sam često bio sa prijateljima na različitim konferencijama i glavni izazov je što sebe uhvatimo kako dosta vremena provedemo na kafe pauzama umesto na predavanjima. Platili smo neki novaciI na kraju najbolje bude van konferencije. Došli smo do toga da za organizaciju konferencije treba finansiranje, gde uskaču sponzoru. Naravno, sponzori onda žele svoja predavanja i onda se napravi kompromis gde organizatori ubace sponzore, popune predavanja. Ja sam rekao da mi to nećemo raditi. Predavači su gosti koji su se najbolje pokazali u podkastu i ljudi koji imaju veliku vrednost. Ja pravim sve po svojoj meri. Pravio sam tako podcast, i sada pravim tako konferenciju.

    Ono što bih ja želeo da posetim, to sada sam pravim.

    • Razgovarao si sa mnogim uspešnim ljudima iz sveta biznisa. Šta im je zajedničko?

    Svi oni su bili spremni kadfa se desio taj trenutak koji su iskoristili. Mi sada pričamo o ekspanziji podkasta za vreme pandemije. Moj podcast je pre toga propao, ja sam se godinu dana spremao da opet pokrenem svoj podcast i tada se to ispostavilo kao pravi trenutak. Da mi se to pre uspeha nije desilo, ja ne bih mogao da prepoznam taj trenutak, ni da uđem u taj trenutak.

    Ono što vidim kod većine gostiju je da su bili spremni, pokušavali I da kad se pojavio pravi trenutak iskoristili su ga.

    • Kako biraš sagovornike?

    To je vremenom postalo jako zahtevno. Sada smo najpopularniji podcast u regionu i ljudi očekuju velike priče i onda je sve teže naći goste koji se uklapaju u taj format.

    Ono što sam znao u startu je da želim da ispričam priče koje nisu ispričane, a one koje su već ispričane, želeo sam da ispričam drugačije. To mi se pokazalo kao najbolji recept.

    Nema politike, pričamo o biznisu, najviše ima preduzetnika. Malo je korporativnih priča. Hoću da pokažem ljudima da je moguće napraviti nešto u Srbiji i na Balkanu, veliko, legalno i važno. Jera ko ljudi ne vide da je normalno da je vaš komšija napravio veliku stvar I da je njima to blisko, ne mogu da se poistovete s tim I da naprave nešto slično.

    Okej, znamo mi da je Stiv Džobs napravio, ali on je daleko svetlosnim godinama, Amerika je takođe daleko, plus oni izgovori da je to u Americi. Ajmo da nađemo primere ljudi koji su ovde nešto napravili, mladi i stariji i da vidimo da na početku nije bilo baš sjajno i bajno.

    • Koja je razlika između korporativnih sagovornika i ljudi iz preduzetničkog sveta?

    Razlika je ta sloboda. Preduzetnici imaju slobodu da ispričaju stvari kakve jesu, dok s druge strane, kod korporativaca ima dosta ustručavanja, korektnosti.

    • Šta smatraš svojim najboljom osobinom koja te je dovela do ovde gde si sada?

    Upornost i ta neka ludnost ili hrabrost. Ali upornost na prvom mestu. Tamo gde su vrata bila zatvorena, ja sam čekao i tražio taj odgovor. Nisam odustajao. Ispostavilo se da je to bila najvažnija stvar. Do nekih gostiju nije bilo lako doći.

    • Je l’ može da se živi od podkasta?

    Nije najsjajnija situacija kada bih gledao egzistencijalno. Ja u podcast nisam ušao da napravim biznis. Pomirio sam se s tim da godinu dana nema kinte, imaš samo trošak, pa sam se zapitao da li mene ovo ispunjava I da li bih mogao da radim za džabe. Rekao sam da mi je to top, upoznajem ljude koje ne mogu da upoznam na drugom mestu i meni je to dovoljan benefit. Zato sam godinu dana bio u minusu. Tek posle godinu dana je došla neka zarada i tada je to krenulo da raste skoro poa eksponencijalno.

    Čak ni ja nisam očekivao da može da se živi od podkasta, ali se ispostavilo kao odlična stvar zato što imate najjaču nišu, a to je biznis.

    Pratite nas za ceo razgovor sa Vladimirom Stankovićem, uskoro na našem Jutjub kanalu.

    Izvor: BIZLife/JJ

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE