Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Avion, putnik,HAos na nebu

    Evo kako izgleda hibridno-električni putnički avion koji će poleteti do 2025. (VIDEO)

    Mali britanski stratap „Faradair“ koji iz kancelarije ima pogled na aerodrom, nekadašnji dom prve britanske Spitfire eskadrile, nada se da će ispisati istoriju kao jedan od pionira komercijalne električne avijacije. Britanci planiraju da razviju i prodaju hibridno-električni putnički avion, namenjen regionalnom tržištu avijacije.

    Imao bi do 19 sedišta i pokretao bi ga elektromotor ventilator. Neophodnu struju bi obezbedila mala gasna turbina.

    Da bi omogućio poletanje i sletanje sa kratkih pista, imao bi i trostruko krilo. Takav izgled sličan je „lovcu“ iz Prvog svetskog rata, uprkos tome što ima najsavremeniju aerodinamiku.

    Izvršni direktor kompanije Neil Klogli tvrdi da bi avion imao mnogo manje pokretnih delova od konvencionalnog elisnog aviona. To bi ga činilo jeftinijim za vožnju. Takođe, bio bi mnogo tiši i proizvodio bi manje emisija, piše BBC.

    „Zašto ne koristimo avione kao autobus? Razlog je prvenstveno cena rada. Ako počnete da upotrebljavate mnogo aviona, to stvara veliku buku. Naravno da smo sada ušli u doba kada je održivost zaista ključni deo naše budućnosti. Zato smo odlučili da smislimo avion koji ne samo da bi bio ekonomičan za korišćenje, a samim tim i isplativ, već bi bio i tih i održiv“, objasnio je on.

    Za koje linije bi se koristio hibridno-električni putnički avion?

    Dizajn „Faradair-a“, kaže on, bi omogućio kratke letove između gradova kao što su London i Mančester za 25 funti u oba smera, što je manje od cene železničke karte.

    U međuvremenu, u udaljenijim ili nepristupačnim regionima, takvi avioni bi mogli da budu spas za transport sa malih uzletišta, izbegavajući potrebu za velikim investicijama u drumske ili železničke linije.

    Britanski startapr planira da avion poleti do 2025. godine, a komercijalna upotreba počinje 2027. godine.

    Hibridno-električni avion

    Hibridno-električni avion (Unsplash)

    Britanci nisu jedini koji rade na hibridno-električnim avionima

    „Faradair“ nije usamljen u viđenju potencijala električne avijacije u vreme kada vlade širom sveta traže načine da smanje emisije ugljenika. Ni njegov projekat nije najambiciozniji.

    Kalifornijski startap Wright Electric, na primer, planira da do sredine decenije uvede u upotrebu potpuno električni avion sa 100 sedišta.

    Kompanija, koja ima partnerstvo sa Easyjet, kaže da će letelicu koristiti za obavljanje jednosatnih letova kao što su London-Pariz, Njujork-Vašington ili Hong Kong-Tajpej. Na testiranju, avion će raditi kao hibrid. U početku će samo jedan od četiri motora biti zamenjen električnim, a drugi će uslediti ako testovi budu uspešni.

    Avion, avio-kompanija

    Avion, avio-kompanija (Pixabay)

    Prema rečima izvršnog direktora „Wright Electric-a“, Džefrija Englera, potencijalni kupci smatraju da je ovo dobar pristup, koji bi takođe mogli da slede kada avion uđe u proizvodnju.

    „Kada smo razgovarali sa avio-kompanijama, pitale su zašto ne bismo u početku prešli na hibrid, umesto na potpuno električni“, kazao je on i dodao:

    „Baš kao što je i automobilska industrija počela sa hibridima. Dakle, to je nešto što tražimo.“

    Glavni razlog zašto je elektrifikacija aviona tako teška je taj što čak i najbolje baterije sadrže daleko manje energije po kilogramu od tradicionalnih avio goriva.

    „Specifična energija današnjih baterija je daleko od onoga što bi vam bilo potrebno“, zaključio je dr Andreas Strohmaier, šef Instituta za dizajn aviona Univerziteta u Štutgartu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE