Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Autonomna vozila

    Da li su autonomna vozila ultimativne mašine za putovanje kroz vreme?

    Sa sve naprednijim autonomnim vozilima koja ulaze na masovno tržište, nameće se pitanje da li infrastruktura gradova prati taj napredak? I mogu li se u bliskoj budućnosti očekivati automobili bez vozača van SAD ili Nemačke?

    Za početak, prvo pitanje na koje treba odgovoriti jeste zašto su nam uopšte potrebni autonomni automobili. Da li je to samo da bismo se kao čovečanstvo pohvalili ovim tehnološkim napretkom? I da li će ova vozila biti dostupna samo najbogatijem delu društva?

    Verovali ili ne, autonomni automobili nisu tu samo da bi izgledali kul. Primarni razlog njihovog uvođenja na tržište jesu bezbednosne svrhe.

    Prema rečima Evgenija Uvarova, višeg projektnog menadžera u Luksoftu, ova vozila su tu da isprave sve ono što nam se ne sviđa kod običnih automobila.

    „Kao i svaki vozač, ne volim saobraćajnu gužvu. Nesreće su definitivno najgori rizik sa običnim automobilima. Naime, 94% fatalnih saobraćajnih nesreća uzrokovano je ljudskom greškom. Moramo da uradimo nešto po tom pitanju i verujem da autonomna vozila mogu da poboljšaju tu situaciju“, rekao je on tokom vebinara „Software@200km/h – automobili bez vozača i pametni gradovi“.

    Tek nakon što se pokrije ova ključna tačka, može se dalje razmišljati o dodatnim pogodnostima autonomnih vozila kao što je udobnost, dodao je Nenad Četić, generalni projektni menadžer u TTTech Auto.

    „Autonomni automobili bi mogli da se posmatraju kao mašine za putovanje kroz vreme jer vam omogućavaju da dobijete svoje vreme nazad. Možete da radite nešto drugo umesto da vozite, kao što je čitanje knjige, na primer. Dakle, to nije samo radi bezbednosti već i radi komfora“, primetio je on.

    Izazovi autonomnih vozila

    Na ovaj ili onaj način, u ovom polju se kontinuirano radi još otkako su prvi temelji u istraživanju autonomnih vozila postavljeni tokom osamdesetih godina prošlog veka. Imajući to u vidu, kako je moguće da četiri decenije kasnije još ne postoji zavidan broj autonomnih vozila na ulicama?

    Ispostavilo se da nije dovoljno samo osmisliti rešenje. Postoji bezbroj izazova, a za neke od njih potrebne su godine da se prevaziđu.

    „Po mom mišljenju, glavni izazov je prikupljanje podataka i testiranje. Moramo da dokažemo širokoj publici i vlastima da je auto bezbedan. Moramo da vozimo na stotine miliona kilometara bez ikakvih nesreća. I nije dovoljno voziti samo autoputevima gde nema pešaka, nego morate da pokrijete različite slučajeve. To nije izazov koji ne možemo da prevaziđemo, ali je potrebno vreme i različiti kreativni pristupi“, istakao je Evgenii.

    Prema rečima njegovog kolege Nenada iz kompanije TTTech Auto, postoji toliko preduslova koje treba obezbediti pre nego što vozilo izađe na put.

    „Preduslov je da se promeni infrastruktura kako bi se stvorilo potpuno bezbedno okruženje. Dakle, stvari će morati značajno da se promene. Na putu može da se desi mnogo nepredvidivih stvari i imaćemo izazove koji su van našeg domašaja. Na kraju krajeva, ako pustite autonomna vozila u saobraćaj, neizbežno je da će se ljudi ponašati malo drugačije“, smatra on.

    Izvor: Web Mind

    Foto: Web Mind

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE