Animirani film Oneiro: Pionirski korak domaćeg režisera u svetu 360 VR animacije
Virtuelna realnost (VR) je u poslednje vreme sve prisutnija u umetnosti, a film „Oneiro“ režisera Miloša Tasića predstavlja jedan od pionirskih koraka u ovom području, posebno u Srbiji. Ovaj animirani film, namenjen uređajima za virtuelnu realnost, nudi potpuni osjećaj imerzije, postavljajući gledaoca direktno u 360-stepeni okruženje, što se dramatično razlikuje od tradicionalnih 2D filmova.
Satirični pogled na interakciju AI i ljudi
Film “Oneiro” nudi jedinstvenu satiričnu priču o interakciji veštačke inteligencije sa prosečnim korisnikom. Kroz narativ filma, režiser Miloš Tasić preispituje kako bi program veštačke inteligencije mogao doživljavati ljudske korisnike. Ova perspektiva pruža novi uvid u naš odnos prema tehnologiji i obrnuto.
U filmu, AI ne samo da posmatra ljude, već i kroz crni humor analizira ljudsku prirodu. Tasić koristi film kao ogledalo koje reflektuje naše mane sa nadom da ćemo se podstaknuti na samopoboljšanje i bolje međusobno razumevanje. Ovaj pristup istovremeno zabavlja i podstiče na razmišljanje, čineći “Oneiro” relevantnim u današnjem društvu koje se sve više oslanja na tehnologiju.
Režiser Tasić je u filmu usvojio vizuelni stil inspirisan video igrama, koristeći jarke boje i retro dizajn objekata da naglasi da se radnja odvija unutar digitalnog sveta. Scenografija filma je inspirisana nadrealizmom, predstavljajući AI kao svestan entitet koji svet posmatra kroz apstraktna digitalna okruženja, slično načinu na koji naša podsvest kreira snove. Ovaj pristup doprinosi dubini narativa, istovremeno pružajući vizuelno bogato i imerzivno iskustvo.
“Oneiro” se ističe kao značajno delo u razumevanju složenih interakcija između ljudi i AI. Kroz humor i satiru, film istražuje potencijalne implikacije sveprisutnosti AI u našim životima, pružajući gledaocima priliku da razmisle o uticaju tehnologije na ljudsko ponašanje i društvene norme.
Film predstavlja izuzetno zanimljiv i inovativan pristup u svetu virtuelne realnosti, kombinujući naprednu tehnologiju sa dubokom socijalnom i psihološkom introspekcijom. Ne samo da zabavlja, već i podstiče na razmišljanje, čineći ga bitnim doprinosom kako u umetnosti VR-a, tako i u širem kontekstu tehnološke i društvene kritike.