Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    ananas

    Priča sa NASLOVNE – Bela Klašnja, Ananas: „Okružite se ljudima koji su pametniji od vas“

    Naslovna strana novog broja BIZLife magazina, inače martovskog izdanja tradicionalno posvećenog ženama u biznisu, donosi nam ekskluzivne intervjue sa rukovodećim damama kompanije ANANAS koje nam otkrivaju kako da rizik kreiranja novog biznisa iskoristimo kao snagu za rađanje profitabilnog poslovanja.

    Danas predstavljamo prvu sagovornicu – Belu Klašnju, Chief Technology Officer u kompaniji Ananas:

    Diplomirala je Computer Science na Univerzitetu u Oklandu, na Novom Zelandu, u 21. godini. Ubrzo zatim, karijeru je počela kao java programer u maloj novozelandskoj firmi koja je razvijala digitalna rešenja za lojalnost.

    „Kada sam, posle nekoliko godina, odlučila da se vratim u Beograd i tu nastavim da gradim svoju karijeru, dobila sam priliku da se oprobam u Deltinom timu za razvoj internih ERP i drugih softverskih rešenja”, opisuje. Uspela je da napreduje od pozicije developera do tim lidera.

    „Zatim sam radila kao head of development i na kraju sam bila i zamenica direktora”, ističe. Radom na velikim projektima konstantno je usavršavala znanja i veštine. Ipak, kao neko ko se ubrzo našao na menadžerskim pozicijama, paralelno je radila na svojim liderskim i upravljačkim veštinama.

    „Koronavirus, iako je doneo krizu, doneo je i šansu za razvijanje novih načina poslovanja i priliku da pokažemo svoje veštine adaptacije na novonastale okolnosti. Uporedo s tim, Ananas e-commerce je od početne ideje polako ali sigurno dobijao obrise ozbiljnog projekta. Srećom, ja sam bila od početka uključena kao predstavnica tehničkog dela tima i, kao i svi ostali, bila veoma uzbuđena što sam deo tako interesantne ideje”, govori.

    anans

    Bela Klašnja, Ananas (Photo: Stefan Jovanović)

    • U pogledu zaduženja koja imate – kako vam izgleda poslovni dan?

    S obzirom na to da je Ananas aktivno na tržištu tek godinu dana, a mi smo kompanija koja je tehnološki orijentisana i uvek pronalazimo mesta za nova unapređenja, značajan deo svog poslovnog dana i dalje provodim u komunikaciji i koordinaciji. Na dnevnom nivou aktivno učestvujem na sastancima s koleginicama i kolegama iz različitih sektora, gde diskutujemo o novim inicijativama, delimo informacije o statusu tekućih tema i dogovaramo se o sledećim koracima.

    Ipak, moram da istaknem da mi je omiljeni deo dana rad sa ljudima iz mog tima, mojim saradnicima, s kojima zajedno nalazim rešenja za određene prepreke i izazove sa kojima se suočavaju naši timovi. Takođe, pored operativnih stvari, veliki fokus stavljamo i na kreiranje dugoročne i kratkoročne strategije. Mogu da kažem da imam privilegiju da radim s izuzetnim ljudima i da svaki dan od njih naučim nešto novo.

    S obzirom na to da je Ananas i dalje velikim delom startap, postoje i operativna zaduženja gde preuzimam ulogu člana tima na projektima i deo dana izdvajam za obavljanje zadataka koji su mi delegirani.

    • Zbog čega je Ananas dobro poslovno okruženje?

    Naši planovi u Ananasu prevazilaze reč „ambiciozno”.

    Kao trenutno najveći regionalni projekat, s vizijom da postanemo „Amazon regije Balkana”, imamo sreću da možemo da izaberemo najbolje stručnjake koji su maksimalno motivisani da svojim radom učestvuju u stvaranju istorije. Ono što je posebno interesantno u radu u Ananasu jeste što mnoge stvari radimo prvi put, greške su dozvoljene i očekivane. Uverena sam da smo priliku koja nam je pružena maksimalno iskoristili i da smo stvorili okruženje u kome se znanje deli i raste, u kome svi članovi tima imaju priliku da se razvijaju na mnogo različitih nivoa.

    Interno volimo da kažemo da mi kroz rad u Ananasu stvaramo „superstarove” u svojoj profesiji; iako je ovo bila šala u početku, gledajući naš tim, mogu sa sigurnošću da kažem da je ova rečenica postala stvarnost.

    • Na kojim konkretnim primerima vidimo koncept rodne ravnopravnosti u okviru vašeg sistema?

    Delta je poznata po jednakom tretmanu i jednakim prilikama za oba pola. Godinama se žene nalaze na vodećim pozicijama u kompaniji. Kada je reč o IT timu, devojke i momci su podjednako zastupljeni i na menadžerskim i na ekspertskim pozicijama. Možda to nije očekivano, posebno za tehnološki segment, ali kod nas je to sasvim normalno.

    • Čini se da devojke dobijaju sve više institucionalnog prostora u kompanijama, ali reklo bi se da je kapital i dalje u rukama muškaraca. Kako to vidite?

    Veoma mi je drago da je sve više žena na rukovodećim pozicijama. Iz moje perspektive, ovakav napredak je postignut zahvaljujući tome što smo se kao društvo osvestili koliko je važno i neophodno stvoriti jednake prilike za oba pola u svim segmentima života – obrazovanju, poslu, politici itd.

    Bela Klašnja, Ananas (Photo: Stefan Jovanović)

    U zemljama gde su se ove promene nabolje desile nešto ranije nego kod nas, na Balkanu, statistika jasno pokazuje da su se i prilike za žene u preduzetništvu značajno popravile. Nestrpljivo očekujem da se taj trend vidi i na našim prostorima, a naš zadatak, ali i obaveza, jeste da ga svesrdno podržimo i ubrzamo koliko god je to moguće.


    „Kada mi se otvorila mogućnost da postanem CTO Ananasa, odluku da prihvatim poziciju donela sam lako. Dve godine kasnije, entuzijazam je isti kao i prvog dana, i dalje sam čvrsto uverena da je Ananas moj najveći i najzanimljiviji poslovni izazov.”


    • Dajte nam nekoliko poslovnih saveta koji su vam pomogli u karijeri.

    Prvi preduslov je da voliš ono što radiš, jer tada daješ svoj maksimum, prihvataš izazove i kroz njih učiš nove veštine. Ono što sam shvatila kroz rad jeste da često postoji više rešenja za jedan isti problem i da zato treba biti otvoren za druge ideje. Važno je razumeti problem ili rešenje do kraja.

    Stoga, pitajte, potražite pomoć, jer to može da vam uštedi dosta vremena i da vam donese dodatna znanja. I neizostavno: negujte timsku atmosferu, okružite se ljudima koji su pametniji od vas i uživajte u svom poslu koliko god možete. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin/Stefan Jovanović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE