Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Amazon

    Ovo su NAJVREDNIJI i NAJJAČI brendovi u 2023: Amazon i Google predvode liste

    Brand Finance Global 500 2023 proglasio je Amazon najvrednijim brendom na svetu. Tehnologija ostaje najvrednija industrija u izveštaju Brand Finance-a Global 500 2023, čineći oko 15 odsto ukupne vrednosti rangiranja, pri čemu je sektor maloprodaje ponovo drugi najvredniji sektor, a bankarski sektor treći najvredniji sektor.

    Na test je stavljeno 5.000 najvećih svetskih brendova i objavljeno je oko 100 izveštaja, rangirajući brendove u svim sektorima i zemljama, piše Bizcommunity.

    Utvrđeno je da je tehnološki sektor imao ukupnu vrednost brenda od najmanje 1,2 biliona dolara, dok je maloprodajni sektor prošle godine prvi put prešao prag od 1 bilion dolara. Bankarstvo je nastavilo da ostvaruje rast ukupne vrednosti brenda, beležeći povećanje od 4 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

    Tehnološki sektor

    Tehnološki sektor je zabeležio pad vrednosti od šest odsto u 2023. godini, zbog „široko rasprostranjenih poteškoća sa kojima se suočavaju tehnološki brendovi i zabrinutosti za njihovu širu reputaciju i putanje rasta, što je rezultiralo velikim padom vrednosti u prošloj godini“.

    Uprkos tome, nastavlja da bude najveći sektor na rang listi – sa nizom drugih brendova u drugim sektorima kao što su Amazon (maloprodaja), Google (mediji), TikTok (mediji), Facebook (mediji) i WeChat (mediji), koji imaju očigledne veze sa širim prostorom tehnološke industrije – sa ukupno 48 tehnoloških brendova predstavljenih na rang listi.

    Međutim, ovo je dva manje u odnosu na 50 u 2022, nakon što su Snapchat i Twitter ispali. Njegova vrednost se uglavnom pripisuje velikim tehnološkim igračima Apple, Microsoft i Samsung Group. Kombinovana vrednost ove tri marke čini približno polovinu tehnološkog sektora.

    „Tehnološki brendovi širom sveta izgubili su značajnu vrednost kao odgovor na promenu obrazaca potražnje. Inflacija je uticala na brendove u mnogim sektorima. Međutim, kako se navike potrošača delimično vraćaju na obrasce pre pandemije, potražnja za uslugama tehnoloških brendova je posebno teško pogođena. Pored toga, poremećeni lanci snabdevanja, nedostatak radne snage i veće prepreke za finansiranje ostavili su traga“, kazao je David Haigh, predsednik i izvršni direktor Brand Finance-a.

    Sektor maloprodaje

    Maloprodajni sektor nadmašio je 1 bilion dolara prošle godine prvi put. To je odraz efekata pandemije koja je dovela do prelaska maloprodajne potrošnje sa malih, oflajn brendova na velike, onlajn maloprodajne brendove.

    „Sektor je uspeo da ostane iznad ove oznake drugu godinu zaredom, uprkos smanjenju ukupne vrednosti brenda od 9 odsto u odnosu na prošlu godinu“, navodi se u izveštaju.

    Ipak, kao i kod tehnološkog sektora, maloprodajni sektor je doživeo široko rasprostranjeno smanjenje vrednosti brenda u maloprodajnim brendovima 2023. Izveštaj to pripisuje „teškim uslovima poslovanja, uključujući veliki broj izostanaka zaposlenih, probleme sa snabdevanjem i smanjeno poverenje potrošača“.

    Iako je postao najvredniji brend na svetu 2023. godine, maloprodajni gigant Amazon, na primer, zabeležio je smanjenje vrednosti brenda za 15 odsto. Međutim, Amazonova još uvek značajna vrednost brenda od 299,3 milijarde dolara čini više od četvrtine ukupne vrednosti maloprodajnog sektora na Global 500 rang listi, naglašavajući koliko je Amazonov brend postao veliki u odnosu na druge velike brendove.

    Bankarski sektor

    Za razliku od tehnološkog i maloprodajnog sektora, bankarski sektor nastavlja da ostvaruje rast ukupne vrednosti brenda, beležeći povećanje od 4 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

    Sektor takođe ima najveći broj brendova na Brand Finance Global 500 2023. rangiranju, povećavši se sa 64 prošle godine na 72 u 2023.

    „Nakon pandemije Covid-19, bankarski sektor je prošao kroz digitalnu transformaciju da bi služio svojim klijentima, preduzećima i vladama. Bankarski brendovi su se fokusirali na brendiranje koje naglašava inovativnu upotrebu tehnologije kreiranjem super aplikacija u kojima klijenti mogu da koriste širok spektar bankarskih usluga“, navedeno je u izveštaju.

    25 najvrednijih svetskih brendova

    Procenjen na 299,3 milijarde dolara vraća se na prvo mesto ove godine i prestiže Apple. Amazon je najvredniji brend na svetu. Apple je na drugom mestu, a treći je Google.

    Amazon

    Gigant je najvredniji uprkos tome što je vrednost njegovog brenda pala za 15 odsto ove godine sa 350,3 milijarde dolara na 299,3 milijarde dolara. Amazon je ranije bio najvredniji brend na svetu od 2018. do 2020. godine.

    U izveštaju se objašnjava da je istraživanje otkrilo da vrednost Amazonovog brenda potiče od njegove jake pozicije u B2C i B2B sektorima privrede, pošto je ključni globalni tržišni lider na ogromnim tržištima kako onlajn maloprodaje, tako i onlajn cloud usluga računarstva.

    „Uprkos tome što već ima najvredniji brend na svetu, nastavlja da se širi na nove vertikale kao što su maloprodaja cigle i maltera, kupovina filmskih studija i obrada plaćanja. Dalje, sa Amazonovim kompletnim onlajn maloprodajnim uslugama dostupnim u samo 18 zemalja, ostaje još prostora za proširenje geografskog dometa“, kazao je Hejg.

    Amazon, plata

    Amazon (AP Photo/Mark Lennihan, File)

    Apple

    Apple je pao kao drugi najvredniji brend na svetu za 16 odsto sa 355,1 milijarde dolara na 297,5 milijardi dolara.

    „Ovogodišnji pad vrednosti brenda povezan je sa padom predviđenih prihoda jer se očekuje da će poremećeni lanac snabdevanja robom i ograničeno tržište rada ograničiti snabdevanje njegovim robnim hardverskim proizvodima“, navodi se u izveštaju.

    Ipak, kaže se da uprkos ovim izazovima, Apple nastavlja da inovira, ulaže u dugoročne planove rasta i širi svoju ponudu na širi spektar usluga.

    „Ovo proširenje njegovog brenda dodatno diverzifikuje paket proizvoda izvan njegovog najuspešnijeg proizvoda, iPhone-a. Snažna lojalnost kupaca i kontinuirani snažan odgovor kupaca na proizvode i usluge kao što su Apple Watch, AirTags i Apple Pay doveli su do rekordnog nivoa instalirane baze aktivnih Apple uređaja u 2022.

    Apple (Pexels)

    Apple (Pexels)

    Google

    Google, na trećem mestu, sa povećanjem vrednosti brenda od sedam odsto, na 281,4 milijarde dolara, zadržava svoju poziciju trećeg najvrednijeg brenda na svetu. Google je procenjen na 281,4 milijarde dolara jer nastavlja da raste i proširuje svoje prizvode i usluge.

    Google (Unplash)

    Google (Unsplash)

    25 najjačih svetskih brendova

    Izveštaj takođe daje 25 najjačih svetskih brendova.

    Google je najjači brend na svetu, a YouTube drugi najjači brend – oba su u vlasništvu Alphabeta.

    „U snazi brenda, Alphabet Inc, matična kompanija i Google-a i YouTube-a, postigla je retko rangiranje jedan-dva sa najjačim brendom na svetu, Guglom koji je zaradio indeks snage brenda nešto više od 93, i YouTube-om (vrednost brenda porasla za 24 odsto na 29,7 dolara milijardi) zarađujući indeks snage brenda nešto ispod 93. Ova dva brenda su dobila elitnu ocenu brenda AAA+, zajedno sa 10 drugih brendova iz celog sveta“, navodi se u izveštaju.

    BYD (vrednost brenda porasla za 57 odsto na 10,1 milijardi dolara) je najbrže rastući brend na rang-listi Brand Finance Global 500 2023, a iza njega sledi američki brend nafte i gasa ConocoPhillips (vrednost brenda porasla za 56 odsto na 8,9 milijardi dolara), Maersk (vrednost brenda porasla za 53 odsto na 7,4 milijarde dolara), i LinkedIn (vrednost brenda porasla za 49 odsto na 15,5 milijardi dolara).

    Vrednost brenda

    „Vrednovanje brenda pomaže kompanijama da razumeju vrednost svog brenda i kako on doprinosi ukupnoj vrednosti kompanije“, navodi Hejg u predgovoru izveštaja.

    Ovo je važno jer takvo razumevanje može da utiče na donošenje odluka u vezi sa marketingom i naporima u vezi sa brendiranjem, kao i da obezbedi merilo za buduće performanse.

    „Takođe se može koristiti za privlačenje investitora i obezbeđenje finansiranja, jer jak brend može biti dragocena imovina. Osim toga, vrednovanje brenda može biti korisno u slučaju spajanja ili akvizicije, jer može pomoći u određivanju vrednosti brenda koji se preuzima“, dodao je on.

    „Sve u svemu“, navodi on, „vrednovanje brenda pomaže organizacijama da razumeju vrednost svog brenda i kako se on uklapa u njihovu opštu poslovnu strategiju“.

    Jak brend jednak je poboljšanim poslovnim prinosima

    Hejg je kazao da jak brend može da dovede do poboljšanja prinosa poslovanja na nekoliko načina:

    Jak brend može pomoći kompaniji da se razlikuje od svojih konkurenata i uspostavi jedinstveni identitet na tržištu, što može dovesti do povećane lojalnosti i zadržavanja kupaca. Ovo, zauzvrat, može dovesti do veće prodaje i prihoda.

    Jak brend može pomoći kompaniji da postigne višu cenu za svoje proizvode ili usluge, jer su potrošači spremni da plate više za brend koji smatraju visokokvalitetnim i pouzdanim.

    Jak brend može pomoći kompaniji da privuče vrhunske talente, jer zaposleni mogu biti više privučeni da rade za poznati i renomirani brend.

    Jak brend može kompaniji pružiti konkurentsku prednost i pomoći joj da prebrodi ekonomske padove ili poremećaje u industriji.

    Metodologija

    Ove godine, Brand Finance je uložio više u istraživanje i razumevanje percepcije kupaca o brendovima širom sveta nego ikada ranije, sa originalnim istraživanjem koje se odvija u desetinama jurisdikcija širom sveta. Izveštaj je zasnovan na ovom opsežnom originalnom istraživanju, sa nalazima koji predstavljaju katalizator za dalje razgovore.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP, Unsplash, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE