Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    TikTok, Kina

    Otkriveni ALGORITMI TikToka i drugih kineskih kompanija koji određuju šta ćemo videti

    Neke od najvećih tehnoloških kompanija u Kini objavile su koji algoritmi se koriste za personalizaciju i promociju proizvoda. Regulatorna uprava Kine za sajber prostor (CAC) otkrila je detalje o 30 algoritama kompanija uključujući Tencent, Alibabu i vlasnika TikToka ByteDance.

    Ovi algoritmi se koriste za funkcije personalizacije i da podstaknu korisnike da se stalno vraćaju na platformu, ali i da biraju koje priče da istaknu u aplikaciji za vesti ili određuju koje objave se prikazuju kojim korisnicima na platformi.

    CAC je naredio najvećim tehnološkim kompanijama u Kini da predaju informacije o algoritmima prošlog marta u pokušaju da „očiste internet“ i da kineskim potrošačima pruže uvid u to zašto vide određene snimke ili vesti i kakav bi uticaj to moglo da ima na njihova mišljenja i izbore.

    Regulator je objavio listu od 30 algoritama među kojima su opis šifre, naziv kompanije i načini na koje ga koristi određena veb stranica ili aplikacija. Tu su i detalji o popularnim aplikacijama u Kini kao što su WeChat, Douyin, kineska verzija TikToka i pretraživač Baidu.

    TikTok

    TikTok (Pixabay)

    Algoritmi o kojima postoji niz podataka

    Na primer, za WeChat, popularnu platformu za razmenu poruka i e-trgovinu u vlasništvu Tencenta, način na koji se personalizovani push algoritam „primenjuje na preporuku informacija i predlaže grafički i video sadržaj, koji može biti od interesa za korisnike, opisuje se evidencija, praćenje zvaničnih naloga i ono što korisnici gledaju.

    Pružajući uvid u to kako TikTok bira video-zapise na svojoj ozloglašeno stranici  „Za vas“, unos ByteDance otkriva da Douyin koristi „prethodne klikove korisnika, trajanje, lajkove, komentare, relays, nesviđanja i druge podatke o ponašanju“ da generiše izbor video-zapisa i njihov poredak.

    Platforma za mikroblogovanje Weibo se takođe nalazi na listi, sa jednim algoritmom koji se koristi za generisanje liste sadržaja „vruće pretrage“ sličnog temama u trendu na Tviteru. Takođe je predstavljen kroz svoj algoritam izbora koji se koristi za određivanje koje objave korisnik vidi.

    Ovo je najnoviji potez Kine da primora kompanije da otkriju detalje ili unesu promene u algoritme koji utiču na ljude koji ih koriste. Drugi potezi uključivali su postavljanje ograničenja na pomeranje video-zapisa za korisnike mlađe od 18 godina. U martu je regulator rekao da već vidi pozitivne rezultate svojih napora, proglašavajući „onlajn haos“ koji se nalazi na kineskim internet platformama „efikasno obuzdanim“.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE