5 AI marketinških alata koje svaki startap treba da poznaje
U svetu gde je konkurencija žestoka i tempo promena nemilosrdan, startapi su pod pritiskom. Kao startap, morate da budete agilni, kreativni i inovativni da biste imali uticaj na svoje tržište. Marketinški alati veštačke inteligencije (AI) nude rešenje za ovaj izazov, pružajući novi nivo sofisticiranosti i moći vašim marketinškim naporima.
AI alati vam mogu pomoći da analizirate podatke o klijentima, predvidite buduće trendove, automatizujete procese i kreirate personalizovana iskustva za svoje klijente. Sa pravim AI marketinškim alatima, startapi mogu da izjednače uslove i takmiče se sa većim i etabliranijim kompanijama.
Evo pet AI marketinških alata koje svaki startap treba da poznaje da bi podstakao rast, poboljšao efikasnost i postigao bolje rezultate:
1. Chatbots
Čet-botovi su alati sa AI koji omogućavaju preduzećima da automatizuju svoje korisničke usluge i procese angažovanja. Integracijom čet-botova u svoje veb stranice ili platforme za razmenu poruka, startapi mogu da pruže 24/7 podršku svojim klijentima i odgovore na njihova pitanja u realnom vremenu.
Čet-botovi takođe mogu da prikupljaju podatke o klijentima i daju personalizovane preporuke na osnovu klijentovih prošlih interakcija. Na primer, startap u prostoru e-trgovine može da koristi čet-botove da predlaže proizvode na osnovu istorije pregledanja i kupovine korisnika.
Neki popularni čet-bot alati za startap uključuju: Drift, Intercom i Tars.
2. Prediktivna analitika
Prediktivna analitika je vrsta AI tehnologije koja koristi algoritme mašinskog učenja za analizu istorijskih podataka i predviđanja budućih trendova. Analizom ponašanja kupaca i obrazaca kupovine, startapi mogu da koriste prediktivnu analitiku da identifikuju potencijalne kupce, predvide njihove potrebe i personalizuju njihove marketinške poruke.
Na primer, startap u industriji fitnesa može da koristi prediktivnu analitiku da identifikuje kupce koji će verovatno otkazati svoje članstvo u teretani i kreirati ciljane marketinške kampanje kako bi ih zadržali.
Neki popularni alati za prediktivnu analitiku za startape uključuju: Google Analytics, Mixpanel i Segment.
3. Personalizacija
Mašine za personalizaciju su alati sa AI koji omogućavaju preduzećima da kreiraju visoko personalizovana iskustva za svoje klijente. Analizom podataka o klijentima kao što su istorija pregledanja, istorija kupovine i aktivnosti društvenih medija, mašine za personalizaciju mogu da isporuče ciljani sadržaj i preporuke proizvoda svakom kupcu.
Na primer, startap u modnoj industriji može da koristi mašine za personalizaciju da bi preporučio odeću na osnovu prethodnih kupovina i stilskih preferencija kupaca, piše Entrepreneur.
Neki popularni alati uključuju: RichRelevance, Monetate i Qubit.
4. Prepoznavanje slike i videa
Alati za prepoznavanje slika i videa koriste AI algoritme za analizu vizuelnog sadržaja i izdvajanje relevantnih informacija. Startapi mogu da koriste prepoznavanje slika i videa za praćenje društvenih medija za spominjanje brenda, praćenje uspeha svojih marketinških kampanja i identifikaciju popularnih trendova u svojoj industriji.
Na primer, startap u prehrambenoj industriji može da koristi prepoznavanje slika da identifikuje popularne prehrambene trendove na Instagramu i kreira sadržaj oko tih trendova.
Neki popularni alati za prepoznavanje slika i video zapisa za početnike uključuju: Google Cloud Vision, Amazon Rekognition i Clarifai.
5. Glasovni asistenti
Glasovni asistenti kao što su Amazon-ov Alexa i Apple-ov Siri postali su popularan način interakcije potrošača sa tehnologijom. Startapi mogu da koriste glasovne asistente za kreiranje marketinških kampanja aktiviranih glasom i pružanje korisničke podrške putem glasovnih komandi.
Na primer, startap u turističkoj industriji može da koristi glasovne asistente da klijentima pruži informacije o statusu leta i preporukama za putovanja.
Neki popularni alati glasovnog pomoćnika uključuju: Amazon Alexa Skills Kit, Google Actions i Microsoft Bot Framework,
Izvor: BIZLife
Foto: Pexels, Pixabay, Unsplash