
Nameštali ankete o omiljenim autobilima
Nemački autoklub Allgemeine Deutsche Automobil Club (ADAC) falsifikovao je razultate anketa o omiljenom nemačkom automobilu još od 2009. godine.
Najveći autoklub u Evropi je u saopštenju za medije priznao da je od 2009. godine povećavao broj glasova koji su stigli za godišnju anketu Žuti anđeo za omiljeni nemački automobil. Tako je menjao redosled nekih marki automobila.
Zaposleni u ADAC, odogovorni za objavljivanje ankete, na taj način su činili da rezultati budu raznovrsniji i da ne dominira samo jedan brend.
Kompanije BMW, Volkswagen i Daimler već su objavile da će, zbog falsifikovanja rezultata, ove sedmice vratiti ADAC sve dobijene Žute anđele, ali i druge nagrade autokluba.
Te tri kompanije su osvojile ukupno 40 Žutih anđela, ali već ranije su mogle da čuju da je zbog falsifikovanja rezultata, nagrada bezvredna.
Afera je "pukla" polovinom januara, kada je rukovodstvo autokluba priznalo da je direktor za komunikacije Michael Ramstetter manipulisao prošlogodišnjim rezultatima ankete. Povećanjem broja glasova hteo je da poveća njihov prestiž.
Ramstetter je po otkivanju prevare dao ostavku, a prošle nedelje je sa funkcije otišao i predsednik autokluba Peter Meyer.
Sada je unutrašnja kontrola ADAC pokazala da se falsifikovanje nije odnosilo samo na prošlogodišnju anketu. Mnogobrojni nemački vozači su zbog afere odlučili da istupe iz ADAC koji ima 19 miliona članova i najveći je autoklub u Evropi.