Povećane kamate građane najviše bole
Građani se sve više žale na rad banaka, Narodna banka Srbije posreduje da bi se izbegao sud. Korisnici zajmova žele da otplaćuju zajmove po ceni koju su dogovorili.
Broj žalbi i tužbi na rad banaka je gotovo dupliran posle donošenja Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga prošle godine. Za razliku od Evropske unije, gde se sporovi sa bankama završavaju veoma brzo, u Srbiji „isterivanje pravde“ potraje godinama.
Lane je, prema podacima NBS, upućeno više od 1.500 pritužbi, od toga oko hiljadu osnovanih, a građani najviše zahtevaju da im se vrati više zaračunati novac na osnovu kamata.
Na to imaju pravo po zakonu, a i NBS je preporučila bankarima da to sami učine da ne bi išli na sud. Zasada je preporuku usvojila samo jedna banka, dok one koje su najviše podigle kamate o tome još i ne razmišljaju.
Pročitajte i>>>Banke otežu sa smanjenjem kamata
Od ukupnog broja prigovora 80 odsto je rešeno, gotovo duplo više nego 2011, pokazuju podaci Centra za zaštitu korisnika finansijskih usluga, a žalbe su se najviše odnosile na kredite i to 915, a od toga 428 na stambene pozajmice.
Iako je centralna banka posredovala u 120 sporova u kojima je postignut vansudski dogovor između banke i klijenata, mnogi završe sa tužbama.
Sporovi na sudu traju od 12 meseci do tri godine. Neki građani su već dobili presude u svoju korist, ali banke imaju pravo žalbe.