
PayPal ‘planuo’ u Srbiji
Za samo mesec dana od kada je PayPal zvanično počeo da radi u Srbiji, desetine hiljada građana registrovalo se za ovaj servis, a iz te kompanije kažu da su zadovoljni interesovanjem za njihove usluge, piše list Danas.
Samo u banci Intesa u proteklih mesec dana više od 8.600 korisnika platnih kartica registrovalo je PayPal nalog i većina je odmah krenula u kupovinu, a prema podacima te banke, njenim karticama obavljeno je više od 6.400 transakcija, u ukupnom iznosu od 160.000 evra, odnosno u proseku 19 evra po kupovini.
Da je interesovanje za ovaj servis veliko i u drugim bankama, potvrđuju podaci iz Unikredit banke, gde je za pomenuti period karticama banke zaključeno nekoliko hiljada transakcija.
U većini vodećih banaka u Srbiji ne vodi se evidencija o broju klijenata koji koriste usluge PayPala, piše Danas.
Od kada je 9. maja ovaj servis došao u Srbiju, najveća nepoznanica je bila kada će građanima Srbije biti omogućeno primanje uplata, a ne samo plaćanje. To je bila i jedna od tema prilikom nedavne posete premijera Srbije Ivice Dačića PayPalu, koji je nakon toga izjavio da se uvođenje ove usluge očekuje uskoro.
Ipak, kako saznaje Danas, problem i dalje prave srpski zakoni koji onemogućavaju našim građanima da jedni drugima prebacuju novac.
Generalni direktor PayPala za centralnu i istočnu Evropu i Balkan Damien Perillat, kaže za taj list da trenutno postoje neka ograničenja koja mogu da uspore dalju ekspanziju te američke kompanije.
Ipak, prema dobijenim informacijama, u američkoj kompaniji računaju na izmene spornih zakona, s obzirom na brz rast elektronske trgovine u Srbiji, kao i približavanja zemlje Evropskoj uniji.
U PayPalu su zadovoljni interesovanjem građana za njihove usluge, ne želeći, pritom, da otkrivaju tačne podatke o broju aktivacija i transakcija u Srbiji, ali ističu da je lansiranje u Srbiji značajno pomoglo da PayPal privuče pet miliona novih aktivnih računa globalno u prvom kvartalu.
Prema šablonu ponašanja, srpski potrošači su vrlo sofisticirani, kaže Perillat. Tražili su jednostavan i bezbedan način da kupuju robu, bez deljenja finansijskih podataka. Takođe, vaši potrošači traže velike brendove, "robu koju svi moraju da imaju" i najbolje cene u okviru Evropske unije, ali i u Severnoj Americi i Aziji.