
Srećna digitalna 2013!
Piše: Jacob Kobi Gamliel, D-kit agencija
Globalna ekonomska kriza i smanjenje budžeta koji kompanije izdvajaju za oglašavanje u 2012. naveli su me da sumiram jednu od najtežih godina koju je iskusila svetska industrija oglašavanja. Sa smanjenjem budžeta, ekonomskom krizom, izbornom godinom i praznim medijskim prostorom, čini se da je jedini izlazak iz krize edukacija za korišćenje inovativnih, medija, digitalnih sadržaja koji za svaki budžet pružaju najbolji odnos između uloženog i dobijenog .
Ako ste pročitali uvod reći ćete da društveni mediji i digitalne komunikacije ne obezbeđuju povratak investicija (ROI), da ne koriste „buzz“ i pretvaraju ga u budžet za nešto bolje. Dopustite mi da vas iznenadim i složim se sa vašim mišljenjem – 2012. godina je zaista bila takva, barem do poslednjeg kvartala! Poslednja tri meseca donela su promenu u Facebookovom algoritmu, koja nudi mogućnost bolje segmentacije i sponzorisanih oglasa na lokalnom nivou koji ulaze u newsfeed, sa prikazom YouTube na True Views i „pametnije“ brendiranog sadržaja. Uz ovakve alate možemo i trebamo biti spremni za 2013, godinu digitala i zrelosti društvenih medija.
Počeću od septembra. Na početku poslednjeg kvartala uspeli smo da postignemo konverziju (pospešimo prodaju), povećamo saobraćaj ka sajtovima, redukujemo vreme odgovora korisničkog servisa i postignemo i kvalitativni i kvantitativni uspeh na društvenim medijima i digitalu za naše klijente. To je doprinelo tome da se i mnogi klijenti „prešaltuju“ sa tradicionalnih advertajzing agencija i proceduralnih osnova lokalne advertajzing industrije.
Vrlo sam ponosan na svoj tim i činjenicu da smo uspeli da obezbedimo pravi povratak investicija u digitalnom svetu.
Za one koji ovu godinu ne počinju sa našim timom, želim da istaknem nekoliko stvari koje bi trebalo da zahtevaju od onih koji vode digitalne kampanje i kreiraju sadržaje na društvenim medijima u 2013. godini, kako bi je završili uspešno.
Razvijajte svoju kompaniju tako da bude spremna da prihvati promene – ključan deo uspeha u digitalnim komunikacijama je spremnost da se prihvati eksterni tim, da se razvije osećaj da on postaje deo krvotoka vaše organizacije i omogući mu se pristup svim informacijama koje vaša kompanije može da dostavi. Osim toga, potrebno je edukujete svoje zaposlene i da razumete da svaki pojedinac u vašoj kompaniji ima potencijalno visoku „digitalnu vrednost“ koja može da pomogne povećanju aktivnosti kompanije.
Dokaz da rezultati postoje – Novi mediji donose rezultate i tačka. Oni obezbeđuju nove potencijalne klijente i kupce, pospešuju prodaju, povećavaju intenzitet saobraćaja i, ako se korsite pravilno, dovode do sniženja troškova rada, skraćuju vreme odgovaranja i nude „pametne“ automatizovane sisteme.
Probajte, eksperimetišite, analizirajte i probajte ponovo – pravila ne postoje, ali zato možete da probate sve i vidite sve istog dana i u bilo koje vreme. Nema potrebe da čekate kraj kampanje da biste videli da ona nije bila uspešna ili da se suočite sa kreativnim krahom: možete – i trebate – da eksperimentišete na sve načine, a sada kada vam Facebook olakšava razvoj social awareness projekata, možete mnogo toga. Sve dok analizirate učinjeno i probate nešto novo, očekuje vas siguran uspeh.
Ključ je u načinu na koji koristite društvene veze – digitalni mediji omogućuju nam da svoje kontakte iskoristimo na nov način, jer nam olakšavaju povezivanje s potencijalnim kupcima. Prosečan broj prijatelja na Facebook-u u Srbiji je među najvišim u svetu, i tu se krije veliki potencijal. Iskoristite prednost ličnih veza na društvenim medijima kako biste došli do njihovih prijatelja, a tu su vaši potencijalni kupci.
Želimo vam da u 2013. godini uspešno realizujete budžete za kreativne aktivacije, koje predstavljaju jedini pravi način za unapređenje brenda, poslovanja i profita!