Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Godina kreativnih komunikacija

    Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

    Ako bih pitao kolege iz struke širom sveta kojem bi se poklonu za Novu godinu najviše obradovali, ne sumnjam da bi većina odlučila za ostvarenje prognoza o porastu komunikacijskih budžeta u 2013 godini. To bi, naravno, bilo odlično, ali ne i dovoljno za uspešnu godinu. Bez znanja, sposobnosti i kreativnosti, svaki biznis plan pada u vodu, a čini se da će to u 2013. godini za komunikacijsku delatnost biti tačnije nego ikad. Tehnologija i način na koji je koristimo su se ponovo promenili, i ponovo zatražili novi pristup, nove ideje, i još noviji model komunikacije.

    Usled stalnog rasta broja konekcija koje se ostvaruju preko pametnih telefona i tableta, postalo je jasno će Internet uskoro postati pretežno mobilni medij. Količina vremena koje provodimo u korišćenju mobilnih uređaja svake godine raste za 63%, a to se dešava upravo zahvaljujući činjenici da je na ovaj način omogućen pristup Internetu i društvenim mrežama. Dakle, u svakom trenutku i na bilo kojem mestu, sve više i sve češće postujemo, komentarišemo i lajkujemo na Twitter-u i Facebook-u, čekiramo se na Foursquare-u, pravimo fotografije uz pomoć Instagram filtera, objavljujemo ih na Pinterest-u, i na taj način upisujemo svoje svakodnevne aktivnosti na mapu virutelne realnosti.

    Samo na osnovu ovih digitalnih tragova koje, kao Ivica i Marica, ostavljamo svuda za sobom, uz pomoć nove generacije monitoring servisa moguće je rekonstruistati dnevne aktivnosti, navike, preferencije, pa i profil korisnika. Ovaj visoko sofisticiran postupak skupljanja i obrade digitalnih tragova se obavlja brže, bolje i efikasnije nego ikad, i omogućava najpreciznije targetiranje potrošača i ciljanih javnosti do sada. Dakle, najmoderniji alati su spremni i mašinerija je podmazana. Sada dolazi vreme velikog ispita mogućnosti komunikacijskih stučnjaka i njihove spremnosti da pretvore ovo bogatstvo sirovih podataka u konkretnu operativnu vrednost, a onda i u odgovarajući komunikacijski sadržaj.

    Sadržaj, priča, slika – to će biti ključne reči za ovu godinu. Velika prisutnost korisnika na društvenim mrežama i analiza njihovih aktivnosti ne znači da je lako i jednostavno zaslužiti njihovu pažnju. Socijalni mediji nam omogućavaju veću umreženost, ali i veću kontrolu u filtriranju informacija koje dolaze do nas, upravo kroz odabranu mrežu kontakta sa kojima delimo slična interesovanja. U vremenu u kome smo samo klik daleko od blokiranja neželjenog sadržaja, stari marketinški koncept „bombardovanja informacijama“ sve brže i sigurnije odlazi u zaborav. Sadržaj nove komunikacijske kampanje mora da bude napravljen tako da se uspešno probija do što većeg broja ljudi, ali i da istovremeno postiže efekat personalizovanog pristupa indivudalnim korisnicima. Kako to uraditi?

    Nedostatak univerzalnog recepta je upravo i najveći izazov novih mogućnosti. Izvesno je, međutim, da neće biti uspeha bez snažne poruke, interesantne priče kojom ćemo je preneti i multimedijalnih platformi. Poruka mora da bude jasna, priča da animira i pomaže identifikaciju sa vrednostima brenda, a vizuelni sadržaj da proizvodi reakciju. Odavno smo se pozdravili sa jednosmernom komunikacijom, a osnovno sredstvo i zadatak modernog PR-a je interakcija. To su, u stvari, dobre vesti za sve, brendove, korisnike i stručnjake. Kvalitetna komunikacija se obavlja na zadovoljstvo svih učesnika, i stvarno je teško zamisliti da bi ikome smetalo više ovakvih kampanja:

    Dakle, bez obzira na očekivanja o povećavanju komunikacijskih budžeta, ono što ova godina ne sme da priušti jeste deficit kreativnosti. Pravac u kome se razvijaju moderne komunikacije biće surov prema pokušajima šablonskih rešenja. Pripreme su gotove i vreme je za akciju – 2013. godina će biti godina kreativnih komunikacija.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE