
Luksuzne nekretnine tražene uprkos krizi
Na prvi pogled zvuči paradoksalno da je u doba krize više opao promet nepokretnosti sa nižom cenom u odnosu na one skupe i luksuznije.
Ipak ova situacije je sasvim razmuljiva jer većina stanovništva u Srbiji je pogođena krizom i svi čekaju neka bolja vremena, objašnjava za Bizlife Željko Kovačević, menadžer za razvoj poslovanja CENTURY 21 Srbija.
„Kada se na to doda i pogoršanje uslova kreditiranja uz nesigurnost klijenata u makroekonomsku stabilnost privrede, kao i znatno slabiji obim stranih investicija, jasno je zašto je došlo do pada potražnje i prometa. Manji broj imućnijih građanja i stranaca koji su amortizovali nalet krize trguju luksuznim nekretninama i to tretiraju kao investiciju, jer se pregovorima može doći do relativno povoljnije ponude u odnosu na raniji period.“, kaže Kovačević.
Kada je reč o poslovnom svetu u Srbiji, rezidenti preferiraju veće stanove, penthaus apartmane ali i kuće u perifernim naseljima i tu se pre svega milsli na kupoprodaju. Strani klijetni, sa druge strane, uglavnom se odlučuju za rentiranje.
„Konkretno na Novom Beogradu je pojačana potražnja za iznajmljivanje stanova većih struktura gde menadžeri stranih kompanija mogu biti relativno blizu svog radnog mesta. Slično je i u drugim gradovima u Srbiji, a naročito je ta pojava, da se instrani klijenti odlučuju za rentiranje, ne za kupovinu, vidljiva u Kragujevcu“, objašnjava menadžer za razvoj poslovanja CENTURY 21 Srbija.
Što se tiče samih poslovnih objekata prisutan je osetan pad cena poslovnog prostora. I pored tog pada cena dosta prostora komercijalnog tipa u Beogradu je prazno. Problem je što je zaustevljen trend dolaska stranih kompanija kojima je taj prostor bio potreban i koje su zapošljavale nove ljude, Kaže Kovačević.
„Takođe, kompanije koje su već prisutne ne ostvaruju veliki rast i nemaju potrebu za većim poslovnim prostorom. Tu se pre svega misli na veće poslovne komplekse na Novom beogradu. Što se tiče manjih lokala atraktivne lokacije su u Ulici Kneza Mihaila, Terazije, Bulevar Kralja Aleksandra i sl., kao i veći tržni centri u Beogradu“, istakao je Kovačević za Bizlife.
U gradovima u Srbiji je slična situacija. Pupularne su lokacije u strogom centru grada, uglavnom u pešačkim zonama.