Zemlje u razvoju – prilika za mlekare

Zemlje u razvoju, sa oko 2,7 milijardi potrošača sa niskim prihodima, predstavljaju sledeću veliku priliku za rast prometa u mlekarskoj industriji, pokazalo je novo istraživanje „Tetra Paka“, vodeće svetske kompanije za preradu i pakovanje hrane.
 
Takva projekcija zasnovana je na očekivanom porastu prosperiteta, kupovne moći i želje za upakovanim tečnim mlečnim proizvodima. Predviđa se povećanje kupovne moći potrošača sa niskim prihodima u tržištima u razvoju sa oko 70 milijardi litara u 2011. na gotovo 80 milijardi litara u 2014, prema indeksu mlečne industrije, koji prati svetske činjenice, brojčane podatke i trendove u toj industriji.
 
Očekuje se da će se mnogi od ovih potrošača u narednim godinama opredeliti za pakovano mleko umesto neupakovanog. „Potrošači sa niskim prihodima su jedna od najvećih mogućnosti za rast industrije mleka. Ključ sutrašnjeg uspeha je u dopiranju do ovih potrošača danas“, izjavio je predsednik i izvršni direktor „Tetra Paka“ Denis Jenson. On je dodao da oni čine gotovo 40 odsto svetskog stanovništva i žive u ekonomijama koje pokreću rast mlekarske industrije i postaju sve imućniji.
 
Ističući da su današnji potrošači s niskim prihodima sutrašnja srednja klasa“, Jenson je ocenio da je „ovo zlatna prilika za prerađivače mleka i mlečnih proizvoda da neguju lojalnost potrošača među novom generacijom potrošača mleka i mlečnih proizvoda u zemljama u razvoju.“ Ovi potrošači s niskim prihodima žive sa dva do osam dolara na dan i praktično su potpuno neiskorišćeni od današnjih prerađivača mlečnih proizvoda.
 
Nazvani potrošačima koji su pozicionirani niže u piramidi, oni čine oko 50 odsto stanovništva zemalja u razvoju i troše 38 odsto tečnih mlečnih proizvoda u zemljama u razvoju.
 
Polovina ovih potrošača živi u Indiji i Kini, a „Tetra Pakova“ istraživanja su se usredsredila na šest zemalja koje čine oko 76 odsto potrošnje tečnih mlečnih proizvoda u zemljama u razvoju: Indiji, Kini, Indoneziji, Brazilu, Pakistanu i Keniji.
 
„Tetra Pak“ je u izveštaju prepoznao tri ključna izazova za prerađivače mleka i mlečnih proizvoda koji žele da dođu do potrošača u ovom rastućem tržištu. Ti izazovi se odnose na pravljenje proizvoda koji su pristupačni, dostupni i privlačni za potrošače sa ograničenim prihodima, njihovu raspoloživost u malim tradicionalnim prodavnicama u udaljenim seoskim područjima i inovacije i efikasnost.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE