Šta je zajedničko super-šefovima?
Nije jednostavno biti izvrstan šef. Ali svi oni koji to jesu imaju barem pet zajedničkih ubeđenja. Izvrsni šefovi gledaju na posao kao na nešto što bi samo po sebi trebalo da bude užitak i prema tome veruju da je najvažniji posao menadžera, koliko je to moguće, da postave ljude na ona mesta na kojima će biti istinski zadovoljni.
Posao je ekosistem, a ne bojno polje
Prosečni šefovi poslovanje vide kao konflikt među kompanijama, sektorima ili timovima. Oni okupljaju velike armije kojima zapovedaju, demoniziraju konkurente kao neprijatelje i ponašaju se prema klijentima kao prema teritoriji koju treba osvojiti. Izvrsni šefovi vide poslovanje kao simbiozu u kojoj firma sa najviše različitosti ima najviše verovatnoće za opstanak i napredak.
Firma je zajednica, a ne mašina
Prosečni šefovi smatraju da je njihova firma mašina, a zaposleni zupčanici. Oni stvaraju krute strukture sa krutim pravilima i onda pokušavaju da održe kontrolu pomoću poluga i upravljanja. Izvrsni šefovi vide svoju firmu kao kolekciju individualnih nadanja i snova, koje spaja zajednički viši cilj.
Upravljanje je usluga, a ne kontrola
Gušenje individualne inicijative i želja da zaposleni rade tačno ono što im je rečeno odlika je prosečnih šefova. Natprosečni šefovi daju uopšteni smer i potom se posvećuju prikupljanju resursa koji su njihovim zaposlenima potrebni da obave posao.
Moji zaposleni su moje kolege, ne moja deca
Prosečni šefovi zaposlene vide kao inferiorna, nezrela bića kojima se jednostavno ne može verovati ako nisu pod nadzorom. Izvrsni šefovi se odnose prema svakom zaposlenom kao da su najvažnija osoba u firmi. Izvrsnost se očekuje svuda, od proizvodne hale do upravnog odbora. Kao rezultat toga, zaposleni na svim nivoima svoju sudbinu uzimaju u sopstvene ruke.
Motivacija dolazi iz vizije, ne iz straha
Kao ključni način za motivisanje zaposlenih u viziji prosečnih šefova je strah od otkaza, gubitka povlastica… Sjajni šefovi inspirišu ljude da vide bolju budućnost i kako će oni sami biti deo nje. Kao rezultat toga, zaposleni rade više zato što vjeruju u ciljeve organizacije, uživaju u onome što rade i znaju da će i sami imati udeo u nagradama, prenose agencije.