(FOTO) Šta čeka korisnike nakon izlaska Facebook-a na berzu?
Foto ilustracije: www.businessinsider.com
Uoči skorašnjeg debija na berzi, Facebook je ove nedelje u Njujorku održao road show koji je privukao više od 500 investitora, analitičara i tržišnih subjekata.
Trgovanje deonicama Facebooka trebalo bi da počne idućeg petka na Nasdaqu, a pritom se postavlja dobro pitanje koje će promene izlazak na berzu doneti najvećoj društvenoj mreži. Portal Business Insider izneo je nekoliko predviđanja, a prenosimo najzanimljivija…
Promene su sigurno neminovne, ali jedna stvar će, piše portal, ostati ista: Facebook će sigurno ostati besplatan.
Na Facebooku će verovatno biti više reklama. U 2009. Facebook je pokazivao tri oglasa po stranici. Godinu kasnije bilo ih je četiri, a lani je taj broj skočio na sedam. Taj broj će se samo povećavati, pogotovo pod pritiskom kvartalnog izveštavanja.
Biće više oglasa uz koje se vežu imena, odnosno aktivnosti prijatelja s Facebooka. Vodeća društvena mreža još uvek eksperimentiše sa izgledom svojih oglasa, a jednim od efektivnijih pristupa pokazala se „sponzorisana priča„. Reč je o vrsti oglasa koji se pojavljuje uz aktivnost vašeg prijatelja, koji je objavio da je koristio određenu uslugu ili proizvod.
Moguće je da će Facebook-ovi oglasi biti vidljivi i na drugim web stranicama, na sličnom principu pomoću kojeg je Google napravio ogroman biznis.
Verovatno će biti više automatskih servisa koji će vašim prijateljima predstaviti šta trenutno radite – koju muziku slušate, koju TV emisiju gledate, u kojem restoranu trenutno jedete…
Vaše korisničko ime i lozinka na Facebooku mogli bi postati univerzalna „lična karta“ na internetu. U budućnosti bi to moglo značiti i da vam možda više neće trebati broj kreditne kartice za transakcije. Facebook možda lansira i vsopstveni smartphone, koji će biti prilagođen za obavljanje online transakcija.
Vaš „news feed“ biće pun obaveštenja o tome što su vaši prijatelji kupili, odnosno biće sve više integrisanih aplikacija pomoću kojih ćete moći da objavite svoje šoping poduhvate.