Turske serije osvojile Balkan, zarada 50 miliona dolara
Turske televizijske serije osvojile su mnoge zemlje na Balkanu i na Bliskom istoku i značajno su uticale na promenu slike o savremenoj Turskoj.
U poslednjih deset godina u inostranstvo je prodato 65 televizijskih serija, što je filmskoj industriji donelo više od 50 miliona dolara, prenose lokalni mediji.
Led je probila serija Šeherezada, koja je imala toliki uticaj da je čak porastao broj zainteresovanih za učenje turskog jezika, kao i procenat turističkih aranžmana za Istambul.
Turski glumci su već prepoznatljivi u mnogim zemljama u regionu, a razglednice iz Istanbula koje se pojavljuju u serijama privukle su, kako se ocenjuje, mnoge strane turiste u grad na Bosforu.
Turske serije su veoma popularne i u državama koje su nastale posle raspada jugoslovenske federacije, uključujući i Srbiju.
„TV serije su velika komercijalna prilika za Tursku. To je novitet za publiku (u zemlji i inostranstvu) koja je dosad navikla da gleda samo sadržaje iz američke i latinoameričke TV produkcije“, kaže Izet Pintu iz kompanije za filmsku distribuciju „Global Ejdžensi“.
Televizijske serije su i pored nesumnjivog komercijalnog uspeha, izazvale i kritike konzervativaca zbog nemoralnih scena u kojima se glumci u serijama često pojavljuju bez mnogo tekstila, u ljubavnim scenama i što propagiraju vanbračne odnose.
„Ove serije ne oslikavaju turski moral i tradicionalnu tursku porodicu. One štete našem imidžu u inostranstvu, jer su prepune iskvarenih zapleta i neprihvatljivog ponašanja“, kaže Hadži Indžekari, poslanik vladajuće proislamističke partije pravde i razvoja koja se inače godinama zalaže za ukidanje zabrane nošenja feredža u državnim fakultetima i javnim službama.